תפקידו של עורך דין מקרקעין בהסכמי שכירות

בעולם הנדל"ן יש נטייה להקל ראש בחוזי שכירות. באינטרנט ניתן למצוא הסכמים סטנדרטיים, ושוכרים ומשכירים משתמשים בהם באופן קבוע. מצב זה יכול להתקיים כל עוד אין מחלוקות בין הצדדים. ברגע שמתגלעת מחלוקת, ההסכם פתאום לא מותאם לשוכר או למשכיר, והסכסוך הופך למורכב יותר. לאחרונה שוכרים ומשכירים מבינים שיש חשיבות לעו"ד מקרקעין גם בביצוע הסכם שכירות, ועל תפקידו של זה נרחיב במאמר שלפניכם

 

למה צריך עורך דין בהסכמי שכירות?

בחוזי שכירות, משכירים משתמשים לרוב בחוזים סטנדרטיים שאפשר להוריד מהאינטרנט. בחוזים האלה יש התייחסות כללית לנושאים המרכזיים בהסכם השכירות.  משנים את השמות למעלה ולמטה, והנה, יש לכם חוזה. העניין הוא שהשימוש בחוזים הסטנדרטיים יכול ליצור בעיות גדולות בהמשך אם יש סכסוך בין המשכיר לשוכר.

מטרת החוזה היא הגדרה מדויקת של הנכס, חובות השוכר, תקופת ההשכרה ועוד נקודות קריטיות.  חוזה סטנדרטי לעיתים לא מגדיר במדויק את הדברים הללו על הנכס שלכם ועל השוכר עצמו, וכך יכולות להיווצר פרצות שיאפשרו ניצול של הנכס שלא על פי רצונכם. עורך דין מקרקעין כמו חיים פרטוש עו"ד נדל"ן מלווה חוזי שכירות ויודע לתפור חוזה הרמטי, שמכסה את כל הצרכים שלכם ושל הנכס.

 

מי גר בדירה שלי?

הסכנה הגדולה ביותר בהסכמי שכירות היא האמון וההיכרות בין הצדדים. משכיר מפקיד בידי השוכר נכס יקר מאוד, ולרוב הוא אינו יודע מי האנשים מאחורי החוזה. לבעלי נכסים אין את האמצעים לבצע בדיקה מעמיקה של השוכרים שלהם, והם צריכים להסתמך על טביעת עין. כאשר אנחנו לא מכירים את השוכרים שלנו, אנחנו עלולים לגלות שיש להם בעיות פיננסיות, חובות אחרים, או רצון להשתמש בנכס באופן שלא מוסכם עלינו. עורך דין יוכל לבצע בדיקה מעמיקה על השוכרים בשביל להימנע ממצבים לא נעימים.

 

תקופת השכירות

תקופת השכירות היא אחת ההגדרות הבסיסיות והחשובות ביותר, ויש להגדיר אותה באופן מדויק. במסגרת זו נכללים עוד סעיפים חשובים שעורך דין יוכל לעזור בהם – אפשרות להארכה בתנאים מסוימים, וחשוב מכך, אפשרות לפינוי מוקדם במקרים אחרים. יש להגדיר תנאים ברורים לפינוי מוקדם אם השוכרים לא עומדים בתנאי השכירות, או אם הבניין עומד לפני תמ"א או כל סיבה אחרת.

 

מטרת השכירות

מטרת השכירות היא הגדרה נוספת סביבה מתגלעות לעיתים מחלוקות. יש להגדיר את המטרה באופן מדויק. שוכרים לעיתים יכול לעשות שימוש משנה בנכס, להשכיר אותו לדוגמה באייר בי אנד בי ולגרום לנכס נזק או ליצור הפרעה לשכנים. כמו כן יש להגדיר אם מותר לעבוד בנכס מותר, או שהוא יכול לשמש רק למגורים? חשוב שנושאים כאלה יופיעו בחוזה.

 

חשבונות

נושא נוסף שמעורר קשיים בהחלפת דיירים הוא חשבונות. חוזה השכירות צריך להגדיר את העברת החשבונות כחלק מהתנאים לקבלת מפתח. משכירים לפעמים מוצאים את עצמם רודפים אחרי שוכרים מלפני שנים כי מסתבר שיש חוב נשכח בחשמל, במים או בגז.

 

הפרות ופיצויים

החוזה מגדיר גם מצבים של הפרות מצד המשכיר או השוכר. גם השוכר יהנה מחוזה מסודר ומותאם כך שיוכל לדרוש את מה שמגיע לו על פי חוזה בלי להגיע לבית משפט.

 

סיכום

הסיבה להשתמש בעורך דין מקרקעין בחוזי שכירות היא תפירה מותאמת אישית של החוזה למשכיר, לשוכר ולנכס. עבודה כזאת מונעת בעיות עתידיות שיכולות לצוץ עם חוזה שיש בו קצוות פתוחים. בדרך זאת גם אפשר לבנות אמון בין המשכיר לשוכר, ותחושה שיש עסקה בה כל הצדדים מרוויחים.

הסכמי שכירות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם