אילו חוקים חלים על המובילים?

לאורך השנים מרביתנו למדנו לא לאהוב את היום הזה שבו אנו נאלצים להזמין שירות הובלות, בין אם לטובת מעבר דירה, מעבר משרדים, או הובלה של פריט אחד כמו פסנתר למשל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתחום ההובלות לא היה מוסדר כמו שצריך בחוק, מילה לא הייתה מילה, שעה לא הייתה שעה ושירות לא ממש היה שירות. לפיכך, באיחור עצום אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא, חוקקה המדינה את חוק ההובלות שטיפל באחת הנקודות הכואבות של הענף – התחייבות לזמן מתן השירות. מהם כלל החוקים נכון להיום החלים על המובילים במדינת ישראל?

 

חוק ההובלות – פברואר 2019

בחודש פברואר 2019 חוקק חוק ההובלות אשר עוסק בעיקר בנושא תיאום זמן מתן השירות וחובת העמידה של המוביל בלוח הזמנים שנקבע. חוק ההובלות קובע שהובלה שנקבעה לשעה 12:00 בצהריים צריכה להתבצע לא יאוחר מהשעה 14:00 בצהריים. במידה והמוביל יגיע לאחר השעה 14:00 בצהריים הוא יידרש לפצות את מזמין השירות ללא הוכחת נזק. כך, מנסה המדינה לשים סוף לנקודת התורפה של ענף ההובלות בישראל – עמידה בלוחות זמנים.

 

ביטוח רכב ההובלה

חובה נוספת חשובה לא פחות בה חייב לעמוד המוביל https://sopick.co.il היא המצאת ביטוח חובה ומקיף למשאית שמבצעת את ההובלה בפועל. אחת התופעות הבעייתיות במקרה של חברת הובלות ולא מוביל פרטי הנה, נהג שמגיע לבצע הובלה וכל המסמכים שהוא מציג בפני הלקוח אינם של המשאית הספציפית עמה הוא הגיע לביצוע ההובלה.

לחברות גדולות ישנו צי משאיות גדול ולעיתים קיים בלגן במסמכי הרכב. עתה חייב בעל החברה לוודא שהנהג יוצא תמיד עם מסמכי הרכב עליו הוא נוהג. ברור שנהג ללא מסמכים מדויקים שייעצר על ידי שוטר יורד מיד מהכביש אבל, קיימת דרישה מהלקוחות לא להסכים לביצוע הובלה במידה והנהג מציג מסמכים של רכב אחר ולא של רכב ההובלה הספציפי עמו הגיע.

 

ביטוח רכוש במעבר

ביטוח רכוש במעבר מבטיח את הציוד אותו אתם מעבירים במשך כל זמן ההובלה. כל פריט שנמצא על המשאית שמבצעת את ההובלה צריך להיות מבוטח בביטוח רכוש בהובלה. מתי מתחילות הבעיות? כאשר החברה ממנה הוזמנה ההובלה שולחת קבלן משנה לביצוע ההובלה בפועל. במצב עניינים זה אתם לא מבוטחים בביטוח רכוש במעבר מכיוון שבצעתם הזמנה אצל ספק מסוים ואתם נמצאים אך ורק תחת ביטוח רכוש במעבר שרשום על שמו, בעוד שמי שמבצע בפועל את ההובלה לא שייך כלל לביטוח זה. לכן, חל איסור על בעלי עסקי ההובלה לשלוח רכבים שאינם מבוטחים דרכם.

 

האם לחוק יש שיניים?

החוק החדש שחוקק בשנת 2019 – חוק ההובלות אכן נאכף וקיימים כבר תקדימים בהם לקוחות הגישו תביעה כנגד מוביל שאיחר בהגעתו וזכו לפיצוי. לגבי עניין הביטוחים, שם המצב בעייתי יותר והחוק זקוק לעזרתם של הלקוחות שלא תמיד מעוניינים להיכנס לעובי הקורה.

משאיות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מין
עריכת דין
כל מה שאתם צריכים לדעת על גניבת זרע

אם אתה גבר בשנות הפוריות שלעיתים נהנה מקשר מיני ללא כוונות רציניות, הכתבה הבאה נכתבה במיוחד בשבילך. אנחנו ממליצים שתקרא אותה בעיון, לפני שתמצא את עצמך במצב שלא ממש דמיינת,

לחיצת ידיים
עריכת דין
איך לכתוב צוואה?

צוואה היא מסמך חוקי, בו נכתב הציווי של הנפטר, לפני מותו, לגבי אופן חלוקת הרכוש שלו באופן הרצוי לו. הוא יכול לחלק את רכושו בין קרובי המשפחה שלו, או בין

בלוג עדן
Non-pecuniary damage, all you need to know

Non-pecuniary damage  is at the center of different debates raised both by the doctrine and by the jurisprudence. Neuralgic point is the absence of unique elements that go to crystallize, once

תביעת אובדן כושר עבודה
עריכת דין
תביעת אובדן כושר עבודה – האם יש לכם קייס?

בין אם מדובר במחלה קשה או תאונת דרכים מסוכנת – הנזקים שכל אחד מאיתנו עלול לחוות יכולים להוביל אותנו למצבים חמורים, כמו אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה הוא אחד