ארבעה כללים לביצוע החזר מס כראוי

רוב השכירים בישראל זכאים להחזר מס. גובה המס המוטל על שכיר על ידי מס הכנסה נקבע בתחילת השנה בהתאם למדרגת המס שהשכיר צפוי לשלם מדי חודש לאורך השנה. חבות המס בפועל מחושבת בסוף השנה בהתאם להכנסה השנתית הכוללת של העובד. במאמר זה נרחיב לגבי הזכאות לקבל החזרי מס לשכירים ונציג ארבעה כללים חשובים לביצוע נכון של החזר המס.

 

כלל מספר 1 – הגשה לכל שנת מס בנפרד

ניתן להגיש בקשת החזר מס לשכירים באשקלון רק לאחר תום שנת המס עבור שנת המס שחלפה. ניתן להגיש בקשות החזר רטרואקטיבית עבור עד 6 שנים אחורה מתום שנת המס שבעבורה מוגשת בקשת ההחזר. את בקשת החזר יש להגיש ללשכת פקיד השומה שאליה משתייכים וכאשר רוצים החזר מס עבור יותר משנת מס אחת יש להגיש בקשה נפרדת עבור כל שנה.

 

כלל מספר 2 – לצרף את המסמכים הרלוונטיים

כאשר מגישים בקשת החזר מס לשכירים באשקלון יש לצרף לבקשה את כלל המסמכים הדרושים. הללו כוללים טפסי 106 לגבי ההכנסות משכר עבודה, אישורים מהמוסד לביטוח לאומי לגבי קצבת אבטלה ודמי לידה, טפסי 161 בכל הנוגע לפיצויים, אישור לגבי מקום מגורים, אישורים רפואיים, קבלות מקוריות על תרומות ומסמכים נוספים כמצוין באתר רשות המיסים.

יש לצרף לדו"ח את הנתונים של בן/בת הזוג מכיוון שבדיקת הזכאות להחזרי המס מתבצעת על בסיס חישוב של ההכנסות המשותפות של שני בני הזוג.

 

כלל מספר 3- לאחר שינויים אישיים

הגשת בקשת החזר מס לשכירים באשקלון מומלצת בכל מקרה של שינויים בסטטוס האישי של העובד שעשויים לשנות את חבות המס המוטלת עליו. שינויים רלוונטיים כוללים נישואים וגרושים, לידת ילד, תשלום מזונות ומעבר דירה לאזור עדיפות לאומית. כאשר השינויים הללו במהלך שנת המס והמעסיק טרם עודכן על כך, ככל הנראה העובד יהיה זכאי להחזר.

 

כלל מספר 4 – לאחר שינויים תעסוקתיים

מומלץ לבקש החזרי מס גם במקרה של שינויים תעסוקתיים במהלך השנה. מי שעבד רק חלק משנת המס בעקבות חופשה ללא תשלום, אבטלה או חילופי עבודות ללא ביצוע של תיאום מס עשוי להיות זכאי להחזר מכיוון שהמס נגבה באופן חודשי על בסיס חישוב של עבודה לאורך השנה כולה. גם מי שעבד במהלך השנה בחו"ל במקביל לעבודתו בארץ עשוי להיות זכאי להחזר.

 

סיכום החזרי מס

לסיכום הנושא, מאמר זה עסק בהחזר מס, מתי וכיצד להגישו. כפי שציינו, החזרי המס לשכירים נובעים בעיקרם מכך שבגבייה החודשית, ניכוי המס במקור שמבוצע על ידי המעביד אינו תואם את ההכנסה השנתית בפועל של העובד. חוסר התאמה זה נובע בשל אי רציפות בעבודה, שינויים בסטטוס האישי וכן הלאה. לשירותי משרד רואה חשבון מומלץ העוסק בכך ראו קישור זה.

שטרות ומטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שוד מזויין
עריכת דין
מה ההבדל בין עבירות גניבה לבין עבירת שוד?

תפיסתם של חבורת גנבים שאירעה לאחרונה הובילה להד תקשורתי. נדמה כי כולם מסביב דיברו על עבירות גניבה שביצעו וגם על עבירות שוד. השיח הער גרם לציבור לתהות מה ההבדל בין

בלוג עדן
Non-pecuniary damage, all you need to know

Non-pecuniary damage  is at the center of different debates raised both by the doctrine and by the jurisprudence. Neuralgic point is the absence of unique elements that go to crystallize, once

עורך דין לענייני ירושה
עריכת דין
מתי מומלץ לתכנן ירושה מול עורך דין?

בדיני הירושה במשפט הישראלי נקבע כי העיזבון של נפטר יחולק ליורשים ולכל אדם אשר מוזכר בצוואה בהתאם לכתוב בה ובהעדר צוואה הוא יחולק בין היורשים החוקיים. צוואה אינה חייבת להיכתב