באיזה שלב כדאי להיעזר בעו"ד לענייני משפחה בסוגיית סכסוך משפחתי?

סכסוכים ומחלוקות הם חלק מהחיים שלנו, אך העניין הופך להרבה יותר רגיש כאשר מדובר בסכסוך עם בני משפחה. סכסוך משפחתי עשוי להגיע אפילו עד לבית המשפט, ומשפחות רבות ניתקו קשרים בעקבות סכסוכים כאלו. אם אתם לא בטוחים באיזה שלב כדאי להיעזר בעורך דין לענייני משפחה בסוגיות כאלו, כדאי לכם להמשיך לקרוא.

 

סכסוך משפחתי

סכסוך משפחתי, כפי שאפשר להבין מהשם שלו, הוא סכסוך שנגרם בין שני בני משפחה שונים או יותר מכך. לסכסוכים ומחלוקות בין בני משפחה יש הרבה מאוד גורמים שונים, אך התוצאה בכולם היא זהה – קרע במשפחה. בסכסוכים הללו גם בני המשפחה שאינם מעורבים, נאלצים "לבחור" צד, והדבר עשוי להוביל למשבר בלתי ניתן לתיקון במשפחה. עורך דין לענייני משפחה הוא איש המקצוע שמתעסק בסכסוכים הללו.

 

עו"ד לענייני משפחה

עו"ד לענייני משפחה הוא עורך דין שמתמחה בדיני המשפחה השונים. הוא מכיר את חוקי המשפחה ואת הפסיקות השונות שרלוונטיות אל הנושא המשפטי של המשפחה. כחלק מהעיסוק שלו, הוא גם מתמחה במתן שירותים לבני משפחה שנמצאים בסכסוך משפטי. היעזרות בעורך דין זה עשויה לפתור את הסכסוך המשפחתי, עוד לפני שהוא הופך למשהו שלא ניתן לפתור.

 

היעזרות בהקדם

אם תהיתם מתי כדאי להיעזר בעורך דין לענייני המשפחה בסוגייה של סכסוך משפחתי, דעו כי היעזרות בהקדם היא הדבר המומלץ ביותר. ככל שנעזרים באיש מקצוע כזה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן לפתור את הסכסוך בצורה מהירה יותר, פשוטה יותר וכזאת שתטיב גם עם האינטרס האישי שלכם וגם עם האינטרס המשפחתי.

 

הבנת מקור הסכסוך

בשלב הראשון, יבין עורך הדין מהו מקור הסכסוך. סכסוך במשפחה נגרם בדרך כלל לאחר קבלת החלטה שפגעה ברגשות או באינטרסים של בן משפחה מסוים, כמו למשל מחלוקת שצצה בירושה בעקבות החלטה שהתקבלה בניסוח הצוואה.

 

הכרת הנפשות הפועלות והאינטרסים השונים

לאחר מכן, ילמד עורך הדין את הנפשות הפועלות, כלומר את הצדדים המסוכסכים בתוך המשפחה, ויבין מה האינטרסים השונים. הבנה זו תאפשר לו לשאוף לפתרון הטוב ביותר עבור הלקוח שלו מבחינה אישית, וגם מבחינה משפחתית.

 

שאיפה לגישור

בחלק גדול מהמקרים ישאף עורך הדין לענייני המשפחה לגישור בין בני המשפחה המסוכסכים. באמצעות גישור ניתן "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה" – הצדדים המסוכסכים יקבלו פתרון שירצה אותם מבחינת האינטרס האישי שלהם, ככל המתאפשר, כשבנוסף לכך אותו פתרון יוביל גם לסיום הסכסוך המשפטי לאחר הסכמות.

 

ייצוג בבית המשפט

למרות הרצון לגשר בין בני משפחה מסוכסכים, ישנם מקרים שבהם גישור לא עוזר והצדדים נאלצים להגיע לבית המשפט. היעזרות מקדימה בעורך דין לדיני משפחה תאפשר לכם להגיע לבית המשפט עם נקודת פתיחה טובה יותר, וסיכוי טוב יותר למימוש האינטרסים שלכם.

סכסוך משפחתי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם