ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין – היכן כדאי לרכוש?

אם בשנים עברו היה מומלץ לכל עורך דין להיות מבוטח בביטוח אחריות מקצועית, הרי שכיום זו כבר ממש לא בחירה של עורכי הדין. נכון לשנת 2020, עורך דין אשר אינו מבוטח בביטוח אחריות מקצועית לא יכול לשמש חבר רשום בלשכת עורכי הדין של ישראל.

בעבר, ביטוח אחריות מקצועית לא היה חובה בעבור עורכי דין המבקשים לעסוק בדינים השונים. עם השנים, חלו רפורמות שונות בישראל אשר הובילו את עורכי הדין להיות מחויבים בחוק בביטוח לאחריות מקצועית. כיום ונכון ל-2020, לא קיים בישראל עורך דין שהינו חבר בלשכת עורכי הדין, אבל לא מבוטח בביטוח מסוג זה. במילים אחרות, כל עורך דין מחויב בביטוח זה אם ברצונו להיות חבר רשום בלשכה. מה עוד חשוב לדעת?

 

מה המטרה של ביטוח אחריות מקצועית וממה מכסה?

אז לשם מה נועד ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין ומפני מה מכסה? ביטוח זה מכסה את עורכי הדין וגם את הלקוחות. כשעורך דין מבוטח בביטוח מזוג זה, הוא למעשה מכוסה מפני מקרים שבהם הוא עשוי להיות חייב סכומי כסף ללקוחות. מעבר לכך, חשוב להיות מבוטחים בביטוח אחריו מקצועית גם מהצד של הלקוח.

לא פעם, עוול כזה או אחר עלול להיגרם ללקוחות המקבלים שירות מעורכי דין. בשנים עברו, כשלקוחות אלו דרשו לקבל את הפיצויים שהרגישו כי מגיעים להם, הם נתקלו בקיר חוסם. מדוע? מכיוון שהנושא של ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין לא היה מעוגן בחוק. ככה שעורכי דין רבים פשוט לא היו מבוטחים, מה שהוביל את הלקוחות להתמודד עם סיטואציה של חוסר יכולת לפירעון הפיצוי.

 

על מי הביטוח מהסוג הזה מגן ואת מי הוא מכסה?

אנחנו למעשה מבינים כי ביטוח מסוג זה בעצם נועד לגונן לא רק על עורך הדין, אלא גם על הלקוח שמבקש את השירות מאותו עו"ד. הביטוח יכסה הוצאות שונות ומגוונות, מרביתן ככללותן קשורות בתביעות משפטיות. גם אותנו נתון זה הפתיע, אבל מסתבר שישנן לא מעט תביעות משפטיות אשר מוגשות כנגד עורכי דין.

עורך דין אשר מבוטח בביטוח זה, יהיה מסוגל להמשיך להתנהל עסקית עד כמה שניתן ומבלי שהתביעה המשפטית תהווה לו מכשול בדרכו. עורך דין שאינו מבוטח בביטוח אחריות מקצועית, בדרך כלל ייתקל בקשיים רבים ועיכובים בקריירה שלו עד שהתביעה תסתיים.

 

פורטל שקוף: פיננסים וביטוחים אונליין

מעוניינים לקרוא עוד מידע בנושא? אתם מוזמנים להסתייע בפורטל שקוף – הפורטל הפיננסי הכי גדול בארץ. פורטל שקוף מרכז עבורכם המון מידע חשוב בנוגע לנושאים אלו של ביטוחים, בדיקת ביטוחים, השקעות בשוק ההון, השקעות קטנות ועוד.

מעוניינים לערוך השוואת מחירים בין חברות ביטוח? תוכלו לקרוא מידע על חברות ביטוח שונות בפורטל, ולאחר מכן לבצע השוואת מחירים באינטרנט בקלות.

בהצלחה!

צדק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סכסוכי שכנים
עורך דין
סוגים נפוצים של סכסוכי שכנים

סכסוכי שכנים הם תופעה נפוצה המתרחשת ברוב הקהילות. לעיתים קרובות, סכסוכים אלה נובעים מחוסר תקשורת או הבנה בין הצדדים. עם זאת, כאשר הם אינם נפתרים כהלכה, סכסוכים אלה יכולים להסלים

עורך דין
עורך דין
האם צריך עורך דין לוועד הבית?

בכל בניין מגורים משותף שמכיל יותר ממשפחה אחת, צריך להיות ועד בית. תפקידו של ועד הבית הם רבים ומגוונים, שכולם מתרכזים לניהול העניינים השוטפים של הבניין- החל מנקיונות, שיפוצים, קבלני