מה צריך לעשות בשביל להיות עורך דין מקרקעין

תחום הנדל"ן המתפתח הביא לכך שעסקאות הנדל"ן השונות והמגוונות הפכו להיות פופולאריות ונפוצות במיוחד, הן בתחום הפרטי והן בתחום העסקי. במסגרת עסקאות הנדל"ן השונות, יש להתייחס בכובד ראש גם להיבטים המשפטיים הנלווים. בהתאם לכך, הביקוש לשירותיו של עורך דין מקרקעין מומחה הולך וגובר. אז מה צריך לעשות אם כן בשביל להיות עורך דין מקרקעין?

 

עסקאות הנדל"ן וההיבט המשפטי

בשנים האחרונות, תחום הנדל"ן הולך ומתפתח ובהתאם לכך, ניתן להצביע על מגמת עלייה בהיקף עסקאות הנדל"ן השונות. עסקאות הנדל"ן כרוכות בסכומים משמעותיים וכן בהוצאות נלוות ובכדי להבטיח את שמירת האינטרסים של הצדדים המעורבים בעסקה, יש להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה – עורך דין מקרקעין חיים פרטוש.

ההיבט המשפטי של עסקאות הנדל"ן מתייחס בעיקרו לדיני המקרקעין, המאגדים תחתיהם את כלל ההתייחסות החוקית לעסקאות הנדל"ן. ההיבט המשפטי של עסקאות הנדל"ן כרוך גם בבירוקרטיה מסוימת, דוגמת טיפול בשטרות מכר, תכנון נדל"ן, רישום זכויות בטאבו ועוד.

 

תחומי ההתמחות של עורך דין מקרקעין

כפי שניתן להבין מתיאור ההיבט המשפטי המובא לעיל, הרי שעורך דין מקרקעין נדרש לגלות הבנה ובקיאות במגוון תחומים ובין העיקריים מביניהם נמצאים:

 

מיסוי מקרקעין

תחום מיסוי מקרקעין הוא חלק משמעותי בהוצאות הנלוות לעסקת המקרקעין ובאמצעות עו"ד מקרקעין מומחה, ניתן לוודא את שיעור חבות המיסוי ואף לנצל את מלוא הטבות המס המגיעות לכם.

 

ניסוח ועריכת חוזים

ניסוח ועריכת חוזים הוא חלק מהותי בתהליך מכירה / רכישה של נדל"ן, כאשר על עורך הדין לוודא כי פרטי החוזה אכן עונים על הצרכים והמטרות של הלקוח.

 

התחדשות עירונית

התחדשות עירונית הפכה להיות מושג נפוץ ומוכר בשנים האחרונות ולצד הפרויקטים הרבים הצצים ועולים בשטח, מדובר בסוגיה משפטית מורכבת ובירוקרטית, המחייבת ליווי משפטי מקיף ומקצועי.

 

חשיבותו של עו"ד מקרקעין בעסקת נדל"ן

עורך דין מומחה בתחום המקרקעין יסייע לשמור על האינטרסים שלנו בעסקה, כמו גם לוודא כי העסקה מתבצעת בהתאם לחוק (וכאן כדאי לציין כי חוקי הנדל"ן משתנים ומתעדכנים מעת לעת). שירותיו של עו"ד מקרקעין יכולים לעזור לנו גם במקרים מורכבים, כמו בחינת כדאיות העסקה וקיום צוואות וירושות.

 

מה צריך לעשות בשביל להיות עורך דין מקרקעין?

בהתאם למגמת העלייה של עסקאות המקרקעין, כך גם הביקוש לשירותיו של עורך דין מקרקעין מומחה נמצאים במגמת עלייה ובכדי להיות עורך דין מקרקעין, יש לקבל הסמכה מתאימה וזאת במסגרת תואר בתחום המשפטים (עריכת דין).

מלבד הלימודים עצמם, המתפרשים לרוב על פני תקופה של 4 שנים, הרי שעסוק במקצוע עריכת דין מחייב קבלת רישיון בתוקף, המותנה במעבר בחינות הסמכה מטעם לשכת עורכי הדין בישראל. בכדי לעסוק בתחום המקרקעין עצמו, על עורך הדין לעבור סטאז' (תקופת התמחות) במשרדים העוסקים בנושא.

 

לסיכום

עורך דין מקרקעין נדרש לעסוק במגוון תחומים ולגלות הבנה מעמיקה בדיני המקרקעין בכללותם, כאשר העיסוק במקצוע עריכת דין בתחום המקרקעין, מחייב קבלת תואר ממוסד אקדמאי, מעבר בחינות הסמכה מטעם לשכת עורכי הדין בישראל והתמחות בתחום המקרקעין במשרדים העוסקים בנושא.

עורך דין מקרקעין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
מהי עסקת מכר ולמה חשוב להסתייע בעו"ד?

עסקת מכר במקרקעין מסיימת את התהליך שבאמצעותו מועברת בעלות על נכס. בהינתן גודלן של עסקאות כאלה, לא ניתן להמעיט בחשיבות הדייקנות שבה הן מבוצעות. הסכם המכר, המשמש עמוד השדרה של התהליך, הוא חוזה מפורט המתאר את פרטי הנכס, תנאי התשלום וכל מידע רלוונטי אחר החיוני לעסקה   מה עושה עורך דין במהלך עסקאות מכר? עורכי דין מכירים את דיני המקרקעין ומנחים את עריכת הסכם המכר, כך שיכסה את כל הפרטים – זיהוי הנכס במדויק, פירוט חובותיו של כל צד, והקפדה על עמידה בכל דרישות החוק. רמת פירוט זו משתרעת על אימות הזהות והיכולת המשפטית של הצדדים המעורבים, צעד קריטי בהגנה מפני עסקאות הונאה והבטחת הסמכות החוקית למוכר למכור את הנכס. עורכי דין מתעמקים בהיסטוריה ובסטטוס של הנכס, בודקים רישומים במשרד המקרקעין,

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
תפקידו של עורך דין מקרקעין בהסכמי שכירות

בעולם הנדל"ן יש נטייה להקל ראש בחוזי שכירות. באינטרנט ניתן למצוא הסכמים סטנדרטיים, ושוכרים ומשכירים משתמשים בהם באופן קבוע. מצב זה יכול להתקיים כל עוד אין מחלוקות בין הצדדים. ברגע