מה ההבדל בין עבירות גניבה לבין עבירת שוד?

תפיסתם של חבורת גנבים שאירעה לאחרונה הובילה להד תקשורתי. נדמה כי כולם מסביב דיברו על עבירות גניבה שביצעו וגם על עבירות שוד. השיח הער גרם לציבור לתהות מה ההבדל בין השניים. אנחנו לא נותרנו אדישים לדבר ויצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק. אתם מוזמנים לקרוא את המשך המדריך הנוכחי ולגלות מהם ההבדלים בין העבירות הללו שרק נשמעות לכם דומות.

 

תכירו את ההגדרה המשפטית של עבירת שוד

רגע לפני שנציג בפניכם את ההבדל בין 2 העבירות, כדאי שתדעו בכלל מה זה עבירות שוד. לפי חוק העונשין, עבירה מסוג זה נוגעת למי שגונב דבר ומאיים בשעת המעשה לבצע מעשה אלים כלשהו בנכס שבו בוצע השוד או באדם שנמצא בקרבת מקום. כל זאת, כדי להשיג את הדבר שנגנב או להביא לעיכוב בהליך הגניבה. דינו של שוד שכזה צפוי להגיע ל – 14 שנים.

 

הגדרה של שוד מזוין

יש הגדרה נוספת שראוי שתכירו בה רגע לפני שנעבור להגדרה של עבירות גניבה. ההגדרה של שוד מזויין נוגעת למקרים שבהם השודד החזיק בנשק או במכשיר כלשהו שיש בו סכנה של פגיעה באדם אחר. הכוונה לאחד או יותר מהכלים הבאים:

  • סכין
  • רובה
  • אקדח וכו'

 

דינו של מבצע עבירה שכזו עשוי להגיע למאסר של כ – 10 שנים.

 

מהי גניבה?

בקרוב מאוד נוכל להציג בפניכם את ההבדלים שבין עבירות גניבה לעבירות שוד. סביר להניח שאתם כבר תוכלו להגיד אותם בעל פה. שכן, ניתן לראות אותם בבירור מיד לאחר שקוראים את הפרטים על שתי סוגי העבירות. לפי חוק העונשין, עבירות גניבה הן כאלו שהובילו ללקיחת דבר מה שאינו שייך לאדם שלקח אותן. עבירות אלו עשויות להוביל את הגנב ל – 3 שנות מאסר.

 

ההבדלים בין עבירות גניבה לבין עבירות שוד

כעת, אתם וודאי רואים כי יש הבדל עצום בין 2 עבירות אלו. תחילה, עבירות שוד כוללות גניבה של פריטים מסוימים תוך שימוש באלימות או בחפץ שעשוי להוביל לפגיעה באדם או בנכס. בעוד עבירות גניבה כוללות אך ורק גניבה. אם נתמקד בחוק העונשין, נראה כי יש הבדל עיקרי בזמן המאסר.

בזמן שעבירות גניבה צפויות לגרום לגנב להיות בכלא כ – 3 שנים, עבירות שוד צפויות לגרום למאסר שנע בין 10 ל – 14 שנים, מדובר בהבדל משמעותי ביותר.

 

כמה מילים לקראת סיום

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד כמה רגעים. בשלב הזה אתם כבר יודעים מה ההבדלים המשמעותיים שבאים לידי ביטוי ב – 2 העבירות שרק נשמעות דומות. עכשיו, אתם מוזמנים להעביר את המידע הלאה ולסייע לאחרים שמבקשים לדעת מה ההבדל בין השתיים. נאחל לכם בהזדמנות זו שלא תמצאו את עצמכם עוברים עבירות שוד או גניבה ושתלכו תמיד בדרך הישר.

שוד מזויין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון
עריכת דין
האם פטור ממס הכנסה הוא לכל החיים?

במהלך החיים אנו נתקלים לעיתים באתגרים פיזיים ונפשיים המקשים עלינו מאוד. למשל – תאונת דרכים, אבחון מחלה כרונית ופציעה בתאונת עבודה. בעת התמודדות עם אתגר קשה שכזה, יכולת ההתפרנסות שלנו

כספים
עריכת דין
ארבעה כללים לביצוע החזר מס כראוי

רוב השכירים בישראל זכאים להחזר מס. גובה המס המוטל על שכיר על ידי מס הכנסה נקבע בתחילת השנה בהתאם למדרגת המס שהשכיר צפוי לשלם מדי חודש לאורך השנה. חבות המס