דמי היתר: זכויות חכירה לבנייה נוספת במקרקעין

אתם חוכרים נכס ממנהל מקרקעי ישראל ורוצים להגדיל אותו? תוהים הם יש לכם זכויות לבניה נוספת? אם כך, כדאי שתדעו שבמסגרת כל העניינים הבירוקרטיים שאיתם עליכם להתמודד, תצטרכו לשלם גם לא תשלומים נוספים למנהל.

מה כוללים דמי היתר?

רבים מאיתנו לא מודעים לכך, אך כאשר חוכרים קרקע ורוצים לעשות בה שינויים כאלה ואחרים, יש צורך לשלם למנהל מקרקעי ישראל דמי היתר .

מדובר למעשה על תנאי שבלעדיו לא נוכל לקבל את ההיתר של המנהל לבצע את השינויים שנרצה בקרקע, ולכן, אם חשבתם לרגע שתוכלו לחסוך לעצמכם את התשלום הזה, כדאי שתדעו שבפועל זה לא מדויק. מדובר על תשלום נוסף על דמי החכירה עצמם במקרים שבהם החוכר רוצה לבצע שינויים כאלה ואחרים בקרקע. ברוב המקרים השינוי המתבקש הוא זכויות חכירה לבנייה נוספת, והמנהל מציב את תשלום דמי ההיתר כתנאי שבלעדיו לא יתקבל האישור לכך.

כספים

המקרים הנוספים שבהם צריך לשלם את דמי ההיתר

אם חשבתם לרגע שיהיה עליכם לשלם למנהל את התשלום הזה רק כאשר תרצו לקבל זכויות בניה נוספות, כדאי לדעת שלא כך הדברים. למעשה המנהל קובע שורה של מקרים שבהם יש צורך לשלם את התשלום הזה, כמו לדוגמא במקרים שבהם רוצים לשנות את הייעוד של הקרקע. במדינת ישראל לכל קרקע יש ייעוד מסוים שיכול להיות, לדוגמא, ייעוד למגורים או למסחר. כאשר אדם רוצה לשנות את הייעוד של הקרקע ממגורים לכל אופציה אחרת, לא רק שעליו לקבל אישור לכך מהמנהל אלא גם יהיה עליו לשלם דמי היתר. הדוגמא הנוספת לתשלום דמי היתר היא כאשר רוצים לפצל מגרש. מדובר על דוגמא קלאסית שקורת לא פעם כאשר המגרש כולו שייך למשפחה והמשפחה מחליטה לפצל אותו, למכור חלק ממנו או פשוט ״להפריד כוחות״ בתוך המשפחה כך שלכל אחד יהיה חלק משלו במגרש. בכל המקרים הללו, ובעוד מקרים רבים אחרים, יש לשלם את הסכום שיקבע מנהל מקרקעי ישראל.

האם תזדקקו לעזרה בכל הנוגע להתנהלות מול המנהל?

לכאורה התשובה היא לא, כי כל אזרח במדינה יכול לפנות אל המנהל בצינורות המקובלים ולבקש סיוע ושירות. עם זאת, כולנו גם מודעים היטב לעובדה שלהבין בכוחות עצמנו מה עלינו לעשות ואיזה תשלומים יהיה עלינו לשלם, זה לא דבר פשוט מאוד. לכן, ממש כפי שלא הייתם רוצים לחפש דירות בראשון לבד, כך גם לא כדאי יהיה לפנות בעצמכם אל המנהל. יש היום לא מעט גופים שעוסקים בנדל״ן ויכולים לסייע לכם להבין מה עליכם לשלם, למי וכמה, אז למה שלא תפנו אל המומחים בתחום? אומנם תשלמו עמלה על השירות הזה, אך שירות מהסוג הזה יסייע לכם לחסוך לא מעט כאבי ראש ולכן זה מומלץ בחום ולא כדאי לדחות את הפניה אל המומחים.

למידע נוסף https://www.nadlan-b.co.ilהיכנסו לאתר.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בלוג עדן
Managing a law firm is how to run a business?

In Italy, however, there are still a few law firms with managerial strategies aimed at acquiring new clients or increasing the popularity of the firm. Acquiring clients as a lawyer:

בלוג עדן
Non-pecuniary damage, all you need to know

Non-pecuniary damage  is at the center of different debates raised both by the doctrine and by the jurisprudence. Neuralgic point is the absence of unique elements that go to crystallize, once

מדד נתונים
על החוקים החשובים
תופעת הכלכלה השחורה

ניהול הכלכלה של מדינה, מתבסס על היחס בין ההכנסות של המדינה מצד אחד, לבין ההוצאות שלה מצד שני. ככל שההכנסות גדולות יותר, ומנגד ההוצאות קטנות יותר, כך נחשבת הכלכלה של