האם חייבים מתווך כדי להשכיר את הדירה שלכם?

סטודנטים, משפחות צעירות וגם אנשים מבוגרים יותר – כל אלו נמנים בקרב האוכלוסיות ששוכרות דירות. אוכלוסיית השוכרים גדלה מדי שנה, בין היתר עקב מחירי הדיור הגבוהים במדינה. אנשים שמעוניינים להשכיר את הדירה שלהם נוטים לפנות אל מתווכים, על מנת שהאחרונים ימצאו שוכרים פוטנציאליים.

למרות הנטייה הכמעט טבעית הזו לפנות אל מתווך, השכרת דירה היא דבר שניתן לעשות גם ללא התיווך, ואפילו בצורה יעילה לא פחות. הנה מה שצריך לדעת על זה.

 

השכרת דירה

בעלי דירה להשקעה? שוק הנדל"ן הפך בשנות הריבית האפסית לאחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר במדינת ישראל. כתוצאה מכך, בעלי דירות משכירים דירה שברשותם, על מנת שזאתי תשמש אותם כעוד מקור הכנסה. מנגד, אוכלוסיית השוכרים מגוונת מאוד, כך שביקוש לדירות להשכרה כמעט ותמיד קיים. למרות הביקוש הזה, אף אחד לא למשכיר שהוא ימצא שוכר בטווחי הזמן שהוא צריך.

כתוצאה מכך, "נולדו" בעלי מקצוע חדשים – מתווכי דירות להשכרה. העבודה של המתווכים הללו פשוטה: הם מחפשים שוכרים פוטנציאליים ומתווכים אותם למשכירים. אם אכן נחתם החוזה בין שני הצדדים, מתווך הדירה מקבל עמלה, וכולם יוצאים מרוצים. שימוש במתווך הפך לנורמה מקובלת בענף השכרת הדירות.

החוק מתייחס למקצוע הזה, בעודו קובע שאחריות התשלום למתווך היא על המשכיר ולא על השוכר. באתר https://elkayamlaw.co.il תוכלו לקרוא עוד על חוקי השכירות.

 

אין חובת תיווך

משכירים רבים לא בטוחים בפרטים השונים של חוקי השכירות, כך שהם מעדיפים לפנות מיד אל מתווכי דירות על מנת להשכיר את הדירה שלהם. לפי החוק, אין חובת תיווך כאשר רוצים להשכיר דירה. החובה היא של המשכיר, כלומר בעל הדירה לשלם למתווך את העמלה, רק במידה ואכן היו שירותי תיווך.

בסופו של דבר, תיווך עולה כסף. תמיד ניתן להיעזר בתיווך בכל שלב. גם אם ניסיתם להשכיר את הדירה בעצמכם, אך לא הצלחתם למצוא שוכר, תוכלו תמיד לפנות אל שירותי תיווך. השכרה ללא תיווך תחסוך לכם כסף.

 

כיצד ניתן להשכיר ללא מטווח?

ניתן להשכיר ללא מטווח באמצעות מספר דרכים. בסופו של דבר, כדי לבצע את ההשכרה, צריך למצוא שוכר שמעוניין בדירה ומסכים לתנאים השונים של המשכיר. את השוכר ניתן למצוא באמצעות דפים ייעודיים באינטרנט.

ישנם דפים ייעודיים להשכרת דירות באזורים מסוימים ברשתות החברתיות השונות. כמו כן, תוכלו לפרסם בעמוד האישי שלכם על דירה שאתם מעוניינים להשכיר. כמובן שניתן למצוא שוכר גם באופן אחר, כמו פרסום הדירה על לוח מודעות או דרך מכרים וחברים.

 

אנשי מקצוע אחרים

למרות שאין חובה, מומלץ להשתמש באנשי מקצוע אחרים לאחר שכן מוצאים שוכר. כששני הצדדים עומדים לחתום על ההסכם, מוטב עבור המשכיר שעורך דין מנוסה יעבור על ההסכם ואף ינסח אותו מלפני, על מנת שלא יפלו פגמים.

מתווך להשכיר את הדירה שלך

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לתבוע בית ספר
כללי
איך אפשר לתבוע בית ספר?

שליחת הילדים שלכם לבית ספר היא החלטה חשובה שהורים מקבלים מטבע הדברים כדי להבטיח שילדים שלהם יקבלו חינוך טוב אשר יועיל להם בעתיד. בישראל, מקדשים זאת ואף נותנים חינוך חינם

פטור ממס הכנסה
כללי
מתי נוכל לקבל פטור ממס הכנסה?

שאלות הנוגעות למימוש הזכויות וההטבות המגיעות לנו ממס הכנסה, זוכות להתעניינות רבה, שכן מדובר בהטבות היכולות להגיע לסכומי כסף נכבדים, שעשויים להסתכם באלפי ואף עשרות אלפי שקלים, ובמיוחד כשמדובר בפטור

עוּבָּר
כללי
תביעה בגין מוות תוך רחמי של עובר

מוות תוך רחמי של עובר הוא אירוע טראומטי, מאכזב וקשה למשפחה במיוחד אם היה ניתן למנוע אותו. המאמר יפרט על רשלנות רפואית הגורמת למוות תוך רחמי וכיצד מגישים תביעה.