האם פטור ממס הכנסה הוא לכל החיים?

במהלך החיים אנו נתקלים לעיתים באתגרים פיזיים ונפשיים המקשים עלינו מאוד. למשל – תאונת דרכים, אבחון מחלה כרונית ופציעה בתאונת עבודה. בעת התמודדות עם אתגר קשה שכזה, יכולת ההתפרנסות שלנו מצטמצמת ואף נעלמת לחלוטין. לכן, אנשים ששילמו ביטוח לאומי כנדרש לפני הפציעה, יכולים לקבל תמיכה מהמדינה, בצורת פטור מתשלומי מס הכנסה, אשר תגדיל את ההכנסה הפנויה שלהם.

 

מהם תנאי הזכאות לפטור ממס הכנסה?

ישנם 3 תנאים מצטברים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה:

  1. קיום מקור הכנסה החייב במס
  2. נקבעה נכות לתקופה של מעל 185 יום
  3. הנכות שנקבעה היא בשיעור הקבוע בחוק

 

באילו מקרים יינתן פטור ממס הכנסה?

באופן רשמי, האנשים שעומדים בתנאי הזכאות שפורטו לעיל – עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. אם הנכות שנקבעה היא בשיעור של 90% ומעלה – תוכלו לקבל את אישור הפטור המיוחל. הנכות יכולה לנבוע ממקרים מגוונים מאוד:

  • פציעה בתאונת דרכים
  • אבחון מחלה כרונית
  • התפרצות מחלה קשה
  • קביעת נכות לפי חוק נכי צה"ל
  • קביעת נכות לפי חוק רדיפות הנאצים
  • קביעת נכות לפי חוק הביטוח הלאומי
  • לקות ראייה ועיוורון
  • החלמה מסרטן

 

שיעור הנכות הקבוע בחוק

השיעור הקבוע בחוק המקנה זכאות לפטור ממס הכנסה הוא 90%. כלומר, אנשים שנקבעה להם נכות בשיעור של 90% ומעלה, זכאים לאישור פטור ממס הכנסה על ההכנסה החייבת שלהם.

 

האם פטור ממס הכנסה הוא לכל החיים?

במילה אחת – תלוי. אם הנכות שקיבלתם היא לצמיתות – תהנו מהטבת הפטור לכל החיים. אך, ברוב המקרים הפטור הוא לא לכל החיים אלא לתקופה מוגבלת, כך שהפטור יהיה לתקופת הנכות בלבד.

 

נכות משוקללת

יש לשים לב, כי במקרה של מספר ליקויים, כאשר כל ליקוי מגביל את יכולת ההשתכרות של הנכה, החישוב יהיה מעט שונה ולא חיבור רגיל של אחוזי הנכות. בנוסף, במצב זה, כדי לקבל את הזכאות לפטור ממס הכנסה, הנכות המשוקללת צריכה להסתכם לשיעור של לפחות 90% וגם אחד מהליקויים צריך להיות בשיעור 40% לפחות.

 

המחשת שיטת החישוב לנכות משוקללת

שיטת חישוב זו, אינה אינטואיטיבית לרוב האנשים ולכן נמחיש אותה. נביט באדם שנפגע בתאונה ונקבעו לו 30% נכות בגפיו ובנוסף לכך 20% נכות פסיכיאטרית. חישוב אחוזי הנכות יהיו כדלקמן – הנכות בגפיו תותיר אותו עם 70% תפקוד. כעת, "נחסר" את אחוזי הנכות הפסיכיאטרית מתוך 70% התפקוד שנותרו לו. לכן, האדם נחשב כבעל תפקוד ברמה של 56% – נכות של 44%.

 

לסיכום

לעיתים באמצע החיים אנו נתקלים באתגר פיזי או נפשי, המקשה עלינו להמשיך באורח חיינו ולפרנס את עצמנו. לכן, אם לפני הפציעה עבדנו ושילמנו כנדרש את תשלומי הביטוח הלאומי, כעת אנו יכולים להיות זכאים להטבות שונות שיקלו עלינו את ההתמודדות עם המחלה. ההטבה הנפוצה ביותר הינה פטור מתשלומי מס הכנסה.

שטרות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משאיות
עריכת דין
אילו חוקים חלים על המובילים?

לאורך השנים מרביתנו למדנו לא לאהוב את היום הזה שבו אנו נאלצים להזמין שירות הובלות, בין אם לטובת מעבר דירה, מעבר משרדים, או הובלה של פריט אחד כמו פסנתר למשל.

רכב יוקרה
עריכת דין
נהיגה בשלילה – מספר נקודות שחובה לדעת

אם רישיון הנהיגה נשלל מכם ואתם מתפתים לנהוג בכל זאת, רוב הסיכויים שאתם תשנו את דעתכם לאחר שתקראו את מה שיש לנו להביא בפניכם. גודל הקנס האופציונאלי על נהיגה בזמן

לחיצת ידיים
עריכת דין
איך לכתוב צוואה?

צוואה היא מסמך חוקי, בו נכתב הציווי של הנפטר, לפני מותו, לגבי אופן חלוקת הרכוש שלו באופן הרצוי לו. הוא יכול לחלק את רכושו בין קרובי המשפחה שלו, או בין

בלוג עדן
Managing a law firm is how to run a business?

In Italy, however, there are still a few law firms with managerial strategies aimed at acquiring new clients or increasing the popularity of the firm. Acquiring clients as a lawyer: