החזר מס בגין תואר ראשון – המדריך המשפטי המלא לסטודנט

מדינת ישראל מתגמלת פעולות שונות של אזרחיה באמצעות הטבות מס. הטבות אלה באות לידי ביטוי בנקודות זיכוי ממס הכנסה, אבל אם לא מדווחים בזמן על הזכאות לנקודות הטבה, ניתן לקבל רטרואקטיבית עד 6 שנים, החזר מס במקום נקודות ההטבה. אז איך מקבלים החזר מס על לימודי תואר ראשון?

 

איך קובעים גובה החזר מס תואר ראשון?

גובה נקודות הזיכוי הנקבע לסטודנטים שסיימו לימודים אקדמיים, כמו גם משך הזמן במהלכו הם זכאים לקבל את נקודות הזיכוי, נקבע לפי מספר פרמטרים, ביניהם סוג התואר, משך זמן הלימודים ותאריך סיום הלימודים.

התאריך משפיע על גובה הזיכוי, בגלל השינויים הנערכים מפעם לפעם בתנאי הזכאות השונים על ידי רשויות המס, אם כי גם הפרמטרים האחרים עשויים להשתנות בהתאם להחלטת רשויות המס.

 

למה מקבלים החזר מס על לימודי תואר?

המדינה מעניקה נקודות זיכוי לבוגרי לימודי תואר שכן זוהי דרכה לתת הטבה, גם אם קטנה יחסית, לאזרחים ולעודד אותם לצאת ללימודים אקדמיים.

יחד עם זאת, ההטבה צריכה להגיע אליכם בתור נקודות הטבה במס, כלומר סוג של הנחה על גובה מס ההכנסה החודשי שאתם נדרשים לשלם.

כדי לקבל את ההטבה, יש לדווח באופן מסודר על סיום הלימודים באמצעות עדכון טופס 101 בעבודה, בצירוף מסמכים שונים, כמו אישור סיום לימודים מהמוסד האקדמי ותעודת תואר ראשון.

העניין הוא ששכירים רבים לא יודעים שהם צריכים לדווח על סיום לימודיהם ולכן לא מקבלים את ההטבה.

כתוצאה, מצטבר סכום לזכותם אצל רשויות המס, אותו ניתן לקבל בצורת החזר.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס בגין לימודי תואר ראשון?

ניתן להגיש באופן עצמאי בקשה להחזר מס על ידי מילוי טופס בקשה להחזר מס לשכירים.

את הטופס אפשר להוריד מהאתר של רשויות המס ולמלא אותו לפי ההנחיות.

את ההגשה יש לבצע לפי ההנחיות, בצירוף מסמכים המעידים על סיום לימודי תואר ראשון וקבלת תעודת התואר. ניתן להגיש אישור ממוסד הלימודים, או תעודת תואר ראשון.

בנוסף, יש להגיש אסמכתא עם פרטי חשבון בנק תקפים, לצורך העברה בנקאית של הסכום שייקבע לכם.

רשויות המס בוחנות את הבקשה ומעבירות את הכסף אוטומטית, בתום פרק זמן מוגדר מראש.

 

יחד עם זאת, חשוב לציין כי הגשת בקשה לקבלת החזר מס עשויה להפתיע אתכם, שכן קיימים קריטריונים רבים שיכולים לזכות אתכם בהחזר מס נוסף, כמו מגורים בישובים מסוימים, לידת תינוק, יציאה לאבטלה, חל"ת, מילואים, חופשת לידה והרשימה לא נגמרת.

משום כך, מומלץ לפנות לגוף מקצועי, העוסק בהגשת בקשות להחזרי מס באופן מסודר וכך מגדיל את הסיכוי שלכם לקבל החזר מלא, על כל תחומי הזכאות הרלוונטיים עבורכם.

רוצים לגלות אם מגיע לכם כסף מהמדינה? לחצו:  https://indigofinance.co.il

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בלוג עדן
Non-pecuniary damage, all you need to know

Non-pecuniary damage  is at the center of different debates raised both by the doctrine and by the jurisprudence. Neuralgic point is the absence of unique elements that go to crystallize, once

עו"ד ייפוי כוח
עריכת דין
ייפוי כוח מתמשך – למי זה מיועד?

לכל אדם יש את הזכות לקבל החלטות על העניינים שלו. מה קורה כאשר אדם מגיע למצב שהוא אינו מסוגל לקבל את ההחלטות האלו? בני האדם עשויים להגיע למצבים רפואיים שימנעו