הטרדה מינית על ידי פסיכולוג

טיפול פסיכולוגי נחשב לאחד הטיפולים הנפוצים ביותר במאה הנוכחית ולכן מלווה לא אחת בסיפורי הטרדה מינית על ידי פסיכולוג שניצל לרעה את מעמדו או שחצה את כל הקווים האדומים. אז מה מותר ומה אסור מבחינת דרכי המגע בטיפול? ומה עושים אם זה חס וחלילה קרה לכם?

 

מה קורה במהלך הטיפול?

פסיכולוגיה היא תורה שלמה ועמוקה, שבה הטיפול מתרחש במגוון רחב מאוד של דרכים. המטופלים נדרשים לישיבה או שכיבה נוחה, בחדר עם אווירה נעימה ומקבלים זמן לפרוק את תובנותיהם ומחשבותיהם. זהו מצב שבו חלק מההגנות הבסיסיות של המטופלים נחלשות והם נותנים כעת אמון מלא בפסיכולוג, ללא שיפוט של דרכי הטיפול או האופן שבו הטיפול מתבצע.

 

מניעת הטרדה מינית על ידי פסיכולוג

בכל תחומי הטיפול הנפשי, מפסיכולוגים דרך פסיכו-תרפיסטיים ועד מטפלים במגע, קיימים כללי גבולות שמשרטטים את הקו בין מותר ואסור במהלך הטיפול, כאשר כל חריגה מהגבולות הללו עלולה להיחשב כהטרדה מינית:

  1. כל טיפול באשר הוא מתבצע בבגדים מלאים בלבד.
  2. אין לקבל טיפול כלשהו באזורי המפשעה כהנחייה גורפת למטפלים באשר הם. אזורים אחרים בגוף תלויים בסוג הטיפול, אך מאחר ולפסיכולוגים אין בדרך כלל צורך במגע יותר ממגע בכף היד או בכתף במידת הצורך, אין הם רשאים לנגיעות בשום איבר גוף אחר.
  3. אם הפסיכולוג/ית משלבים שיטות טיפול נוספות כמו עיסוי מרגיע או שיאצו, עליהם להקפיד יתר על המידה, כדי שלא יועברו למטופלים מסרים שהפסיכולוג לא התכוון להעביר אותם.
  4. אם כוונת הפסיכולוג היתה טובה, אבל אופן הטיפול שלו היה לקוי, המטופלים עלולים לחוש אי נוחות ואפילו מצוקה כתוצאה ממשקעים או זכרונות. לכן על בעל המקצוע להיות מוכן לאפשרות הזו ולצמצם את ההיתכנות לה ע"י הקפדה מלאה על כל הכללים וביצוע תיאום ציפיות. אם קרה הדבר, הפסיכולוג נדרש לגלות אחריות ולבדוק האם חרג מהגבולות.
  5. כל טיפול פסיכולוגי או פיזיולוגי נועד להטיב עם המטופלים ולא עם המטפלים! הפסיכולוגים בוודאי חווים סיפוק רב מעבודתם ונהנים ממצבים שבהם הטיפול מניב פרי, אבל אסור להם כמובן להפיק סיפוק והנאה שלא נבעו מהעשייה הטיפולית המקובלת.

 

"הפסיכולוג התאהב בה"

מה קורה אם במהלך הטיפולים, הפסיכולוג מביע גילויי אהבה כנים למטופל או מטופלת? על פי ההנחיות, פסיכולוג שנקלע למצב כזה, מחויב להפסיק את הטיפול בנימוק שקול ("אני מרגיש שהכלים שלי לא יוכלו לעזור לך יותר"), או להיחשף בצורה מעודנת שתשרת את התהליך הטיפולי. כמובן שאלו הסברים שלא שייכים לביצוע הטרדה מינית על ידי פסיכולוג, אבל הם מבססים מצב שעשוי להוביל לשם ולכן אין ליטול סיכונים.

 

למי פונים במצב של הטרדה על ידי פסיכולוג?

אם נפגעתם, או חושדים שנפגעתם, יש לפנות מיד למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בנוסף יש להגיש תלונה במשטרה ולהפסיק את הטיפולים אצל אותו גורם.

ומה לגבי רופאים שמחויבים למגע פיזי? בדקו מהם כללי הטיפול שמונעים הטרדה מינית של רופא.

 

פגישה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לב שבור
עורך דין
איך כדאי להיערך משפטית לקראת גירושין?

בדרך לקראת גירושין לפני קבלת החלטה כבדה כמו גירושין, יש המון רגשות, מחשבות והתלבטויות. הרבה לפני שחושבים על האופציות המשפטיות, הרבה זוגות מנסים לפתור, לגשר ולגשת לטיפול זוגי. הרבה פעמים

כסף ולחיצת יד
עורך דין
מה הוא ייפוי כוח מתמשך ולמה הוא כל כך משתלם?

ייפוי כוח מתמשך הוא מונח משפטי חדש יחסית, שנכנס לשימוש לפני כשלוש שנים. המונח נכנס לשימוש כתיקון לחוק הכשרות והאפוטרופסות, במטרה לאפשר לכל אדם לקבוע בעצמו, בעודו כשיר לכך, לקבוע

כמות הנכסים ונזילותם
עורך דין
כמה עולה שכר טרחה של עורך דין פשיטת רגל?

כאשר מנהלים תיקים של פשיטת רגל, לא אחת מדובר על תיקים מורכבים שכוללים בחשבון נושים רבים אשר יש סוגיות רבות יש להסדיר איתם טרם מסתיים ההליך. במקביל, ישנה הכנה מוקדמת