שלוש השלכות משפטיות בגירושין שחייבים להכיר

להחלטה להתגרש יש השלכות רבות, חלקן בתחום הרגשי, אבל ישנן גם השלכות רבות בתחום הכלכלי ובתחום המשפטי. חשוב להכיר את ההשלכות, ההכרחיות והאפשריות, בטרם מחליטים להתגרש. לפניכם שלוש השלכות משפטיות, שמאוד חשוב שתכירו כדי שלא תגיעו מופתעים.

 

מה הן השלכות משפטיות

השלכות הן תוצאות של מעשה שנעשה או של אירוע שקרה. השלכות משפטיות הן השלכות בעלות משמעות משפטית. לדוגמה: הודאה באשמה היא פעולה בעלת השלכות משפטיות, שנגזרות מאחריות משפטית כמו תשלום פיצויים או תביעת נזיקין.

חלק מההשלכות המשפטיות בגירושין הן בענייני חלוקת רכוש. חשוב לשים לב שחלוקת רכוש כוללת חלוקה של רכוש, זכויות, חובות, הלוואות וכל עניין הקשור לכך. יש ענייני רכוש מסורתיים (כגון חלוקת כספים, פירוק שיתוף בנכס נדל"ן, רכב וכיוצ"ב) ויש ענייני חלוקת רכוש של נכסים חדשים בעולם המודרני, כמו למשל חלוקת אופציות בגירושין חלוקת מניות בין בני זוג וכיוצ"ב.

 

עזיבת הבית

ישנם מקרים שבהם מערכות יחסים מגיעות אל סופן בתהליך רגשי אינטנסיבי. כחלק מהקושי בתקשורת, מקושי להתמודד עם רגשות עזים, כהצהרה לגבי רצינותם לסיום הקשר ומסיבות אחרות, יש שמחליטים לעזוב את הבית המשותף בו התגוררו.

במידה שהנושא של עזיבת הבית אינו מעוגן בהסכם זוגיות או בהסכם ממון חשוב לזכור שיכולות להיות לכך השלכות משפטיות. אשה שעוזבת את הבית המשותף עלולה לסכן את דמי המזונות ואת הכתובה שלה, אלא אם הוכיחה שעזבה מסיבה מוצדקת. על גבר שעוזב בית משותף עלולים לטעון כי יש לו אשמה בגירושין בשל בחירה זו.

 

מרוץ הסמכויות

לזוג שנישא כדת משה וישראל, קרי, הטרוסקסואלים ויהודים יש בחירה בין שתי סמכויות משפטיות: בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. אין העדפה מערכתית לאחת מהערכאות ובזו שאליה מוגשת תביעת הגירושין קודם, ידונו בתביעה.

אבל למרות הבחירה בין האפשרויות, חשוב לזכור שהן אינן זהות ובעוד בית הדין הרבני מתבסס על ההלכה היהודית, בית המשפט פוסק על פי חוקי המדינה. בעבר היה נהוג לחשוב שעבור גבר עדיף לבחור בבית הדין הרבני ועבור אישה להיפך, אבל היום ברור שהחלוקה הזו אינה מדויקת ויש לבחון מקצועית כל מקרה לגופו.

 

בגידה

ישנן הבדל מהותי ומשמעותי בהשלכות הקשורות בגירושין, עבור אישה בוגדת או עבור גבר בוגד. אם האישה בגדה, עצם בגידתה הוא עילה מספקת עבור בעלה לבקש גט משום שהיא נואפת. לעומת זאת, בגידה של גבר אינה מהווה עילה מספקת להגשת גט, אלא אם מדובר בבגידה מתמשכת, שמגדירה את הגבר כמורד. בנוסף לחוסר השוויון הזה, אישה נואפת נענשת גם בכך שהיא מאבדת את כתובתה ואת זכותה למזונות, אובדן שעלול להיות בעל משמעויות כלכליות.

 

הפתרון הוא ייעוץ מקצועי

ההשלכות המשפטיות הללו מצטרפות לרשימה ארוכה של מעשים, אירועים והחלטות בעלי השלכות משפטיות, בתחום הפרידה והגירושין. הדרך הבטוחה והחכמה ביותר למצוא את הדרך הנכונה עבורכם, היא בעזרת פנייה בשלב מ וקדם ככל האפשר, לייעוץ ולסיוע מקצועי אצל עורכי דין שמתמחים בגירושין. גם במקרים של גירושין בהסכמה, מומלץ לזוג להגיע אל עורך דין משותף כדי שיהיה מורה הדרך והמוביל שלהם במבוך הבירוקרטי המשפטי.

השלכות משפטיות בגירושין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פתיחת תיק גירושין
עורך דין גירושין
איך להתגרש בצורה החסכונית ביותר?

גירושין בהסכמה דרך בית הדין לענייני משפחה, בעזרת עורכי דין מיומנים, אמורים לזרז ולהוזיל את הליך הגירושין. משמורת משותפת מפחיתה את דמי המזונות. למרות הקושי להתנהל באופן רציונלי, ישנן דרכים

תיק גירושין
עורך דין גירושין
6 שלבים לפתיחת תיק גירושין ברבנות

בישראל, הליך הגירושין לזוגות יהודים מוסדר על ידי מוסד הרבנות, הפועל לפי ההלכה הדתית. אם אתם שוקלים לסיים את נישואיכם על פי ההלכה, חשוב להבין את השלבים הכרוכים בפתיחת תיק

ריב על רכוש
עורך דין גירושין
גישור גירושין – כל היתרונות על פני בית משפט

במסגרת גירושין בני הזוג צריכים להגיע להסדר גירושין, מעין הסכם המחלק את כל הרכוש, הנכסים והמשמורת על הילדים. מומלץ לנסח את ההסכם בעזרת מגשר גירושין על פני הגעה לבית משפט.