מהן ההשלכות המשפטיות של פסילת רישיון

פסילת רישיון נהיגה מביאה עמה השלכות רבות כאשר העיקרית בהן היא כמובן היעדר הרישיון ויש שיאמרו העצמאות והנוחות לנסוע לכול מקום, אך חשוב שתדעו שיש לפסילת רישיון השפעות משפטיות רבות וחשוב מכך, שלכול פסילה מאפיינים משלה אשר עשויים להשפיע על ההשלכות וכמובן על התהליך ועל ההמשך שלו. באם אתם לא בטוחים מה הן ההשלכות בדבר העבירה שלכם, חקרו את הנושא והכי כדאי שתתייעצו עם עורך דין.

 

פסילת רישיון

המטרה של פסילת רישיון היא כמובן לא לאפשר לנהג אשר בית המשפט או המשטרה סוברים שהם מסוכנים ובעצם מסכנים אחרים. פסילת רישיון יכולה להיות למשך חודש או למשך ארוך הרבה יותר, כתלות בחומרת העבירה שבגינה נשלל הרישיון וגם בעבירות קודמות. ישנן כמה עבירות אשר לרוב נהג שיבצע אותן עלול לקבל פסילת רישיון, הנה כמה דוגמאות.

  • נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים
  • אין מתן זכות קדימה להולך רגל או לרכב
  • מהירות מופרזת מאוד
  • עקיפה לא חוקית ומסוכנת

 

השלכות משפטיות

  • סימון ועבר פלילי – אמנם לא תמיד מדובר בעבירות אשר פגעו באדם אחר אלא רק סיכנו, אך עדיין מדובר בהליך משפטי שמתנהל מולכם כנהגים ועל כן, הוא עשוי להיות רלוונטי בעתיד מבחינת העבר הפלילי שלכם או המעורבות שלכם בעבירה כול שהיא על החוק.
  • השלכות על עבירות עתידיות – לא רק שמדובר בעבירה על החוק אשר רשומה על שמכם, בהתאם לכמות הנקודות שיש לכם לצורך העניין או משך השלילה שלכם, ביצוע עבירת תנועה נוספת במידה ותבצעו אותה, עשויה להיות מושפעת מפסילת הרישיון שהייתה לכם, גם אם תמה תקופת השלילה.
  • נוכחות במשפט – במקרים בהם הפסילה היא עקב עבירה חמורה יכול להיות כי יהיה משפט של ממש והנושא לא ייסגר מחוץ לבית המשפט. במקרים אלו הנהג עומד לדין ובעצם נדרש ממנו להתייצב בבית המשפט. אירוע זה לא תמיד פשוט להרבה אנשים אך בפסילות רבות הוא חלק משמעותי מההליך.

 

עורך דין לצמצום נזקים

אין ספק שאם נשלל לכם הרישיון כנראה שמדובר בדבר לא פשוט עבורכם ועל כן, מומלץ מאוד לנסות להטיב את המצב ולצמצם השלכות ונזקים משפטיים. לצורך כך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה יערית אוליאל כך שלא תהיו לבד בהליך ותדעו שאתם לא עושים טעויות אל מול בית המשפט והמשטרה על מנת באמת, כאמור, לצמצם נזקים. נפסל לכם הרישיון? מומלץ לא להמתין וליצור קשר בהקדם עם עורך דין תעבורה אשר יוכל לסייע ולהכווין אתכם בהליך מרגע קבלת ההודעה ועד ליציאה לדרך חדשה מבלי שנושא הפסילה יהיה על לבכם ויאיים על הרישיון שלכם בעתיד.

לא חוקי וחוקי כתוב על נייר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה
מה חשוב לדעת על נהיגה מונעת

נהיגה מונעת הינו קורס שכל נהג הצובר נקודות חובה חייב לבצע אותו על פי החוק ולא משנה מה גילו. מי שאינו מבצע את הקורס מסתכן בשלילת רישיון הנהיגה שלו. על