זכויות חיילים בכלא צבאי – 3 דברים שחשוב לדעת

חיילים רבים נשלחים לכלא צבאי מבלי שהם מכירים בזכויות שלהם. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לפני כמה ימים ועוררה את זעמנו. החלטנו שלא לשבת בחיבוק ידיים ולהעלות לרשת את המדריך הנוכחי שיציג בפני כל דורש את הפרטים החשובים שכל חייל צריך לדעת בהקשר זה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את האינפורמציה שדרושה לכם בהקשר זה.

 

הדבר ה – 1: ביקורים

בחרנו לפתוח את המדריך בזכות שחיילים רבים תוהים לגביה – ביקורי המשפחות. נסביר שחיילים רווקים בסדיר שכלואים בבית כלא צבאי, יכולים לקבל ביקור לאחר 8 ימי מאסר. חיילי מילואים וחיילים נשואים נחשבים לזכאים לביקור כעבור 48 שעות מיום המאסר, כאשר הביקורים הנוספים יכולים להתקיים אחת ל – 14 יום. יש הגדרות ברורות לכל ביקור. שכן, יכולים להגיע 4 מבקרים ולא יותר והנוכחות שלהם לא תעלה על 90 דקות.

 

הדבר ה – 2: שיחות טלפון

קרובי משפחתם של חיילים שנמצאים בכלא הצבאי תוהים לא פעם לגבי הזכויות שנוגעות לשיחות הטלפון. זו ההזדמנות לציין שחייל יכול לבצע שיחות בזמן קצוב מידי יום לבני משפחה, חברים ועוד. נדגיש שחייל שמסתייע בשירותיו של משרד עורכי דין צבאי – המסייעת  יכול ליצור קשר עם עורך דינו באותו זמן. שכן, יש לחייל את הזכות לקבל ייצוג משפטי שבא לידי ביטוי לא רק במעמד המשפט עצמו, אלא גם בעת השהות בכלא. נדגיש שזוהי זכות בסיסית שצריכה להינתן לחייל.

 

טיפ חשוב – בחרו עורך דין צבאי מומלץ טרם הכניסה לכלא

חשוב להתעכב לרגע על חשיבות ההסתייעות מצד עורך דין צבאי בעת השהות של החייל בכלא. אם אתם מכירים חייל שצפוי להיכנס לכלא בקרוב (או שהוא כבר נמצא שם זמן מה), עליכם למסור לידיו מספר טלפון של עורך דין צבאי שנחשב לשם דבר בתחום. שכן, זה יסייע לחייל בכל הנוגע למיצוי זכויותיו ויפנה לגורמים מוסמכים בכלא במידת הצורך.

 

הדבר ה – 3: קבלת שירות רפואי

אי אפשר לעסוק בזכויותיהם של חיילים בכלא, מבלי לציין את הזכויות הרפואיות והנפשיות. שכן, כל חייל שנקלט למעצר נפגש עם הגורמים הבאים:

  • רופא
  • קב"ן
  • מש"קית ת"ש

החייל יכול לפרט בפניכם את כל הבעיות הרפואיות והנפשיות שהוא סובל מהן, כדי שיוכל לקבל את הטיפול התרופתי שמגיע לו ללא דיחוי. חשוב להדגיש שהטיפול התרופתי מסופק במרבית המקרים על ידי הצבא, כך שהחייל לא צריך להשיג את התרופות טרם הכניסה לכלא.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן 4 הזכויות הבולטות ביותר שבאות לידי ביטוי בקרב חיילים שנכנסים לכלא צבאי. מי שקראו את המדריך בעיון, יודעים שאין זה מספיק להכיר בזכויות אלה, אלא כדאי לפנות לעורך דין מומלץ שיסייע בהליך ויציג בפני החייל ובני משפחתו את הזכויות הנוספות שמגיעות לו על פי החוק.

עורך דין צבאי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עריכת דין
תחילת בנייה ללא התר בנייה – מה החוק אומר

בין אם אתם מעוניינים לבנות בית פרטי, דירה או הרחבה לבית, אתם תצטרכו היתרי בנייה. יחד עם זאת, ישנם שינויים מסוימים בתהליכי בנייה אשר אינם מצריכים אישור. ללא האישור, אתם

כספים
עריכת דין
ארבעה כללים לביצוע החזר מס כראוי

רוב השכירים בישראל זכאים להחזר מס. גובה המס המוטל על שכיר על ידי מס הכנסה נקבע בתחילת השנה בהתאם למדרגת המס שהשכיר צפוי לשלם מדי חודש לאורך השנה. חבות המס

מחשבון
עריכת דין
האם פטור ממס הכנסה הוא לכל החיים?

במהלך החיים אנו נתקלים לעיתים באתגרים פיזיים ונפשיים המקשים עלינו מאוד. למשל – תאונת דרכים, אבחון מחלה כרונית ופציעה בתאונת עבודה. בעת התמודדות עם אתגר קשה שכזה, יכולת ההתפרנסות שלנו

עורך דין ליקויי בניה
עריכת דין
3 סיבות לפנות לעורך דין ליקויי בנייה

עברתם לגור בבית חלומותיכם אבל מהר מאוד גיליתם ליקויים מטרידים? אתם ממש לא היחידים. מחקר שנערך בישראל קובע שבכל בית או דירה שנמסרו מקבלן, קיים לפחות ליקוי בנייה אחד, ובדרך