מדוע חשוב להכיר את חוקי המס של ה- IRS?

עם כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב, שונו חוקי המס של המדינה וחלקם אף הפכו נוקשים יותר.

שינויים אלה משפיעים על מיליוני אנשים ברחבי העולם, אבל חשוב לדעת אם אתם בכלל שייכים לקבוצה המושפעת משינויים בחקיקת מיסוי אמריקאית ולמה אתם חייבים להכיר את החוקים המעודכנים בתחום.

 

האם אתם נמצאים בין היעדים של IRS?

החוק האמריקאי קובע בנוקשות רבה מי הם האנשים שצריכים לדווח על הכנסותיהם לרשויות המס האמריקאיות ותתפלאו, אבל לא מדובר רק על אזרחים אמריקאים בעלי עסקים.

אז בדקנו ברשת, וגילינו מי נכלל בהגדרה של חייבים במס ל IRS:

  1. אזרחים אמריקאים בכל מקום בעולם בו הם נמצאים, גם אם הם לא חיים בארה"ב ואפילו אם מעולם לא ביקרו שם, גם אם הם עצמאים וגם אם הם שכירים
  2. אזרחים אמריקאים בעלי נכסים חייבים לדווח על הנכסים שלהם לרשויות האמריקאיות ולשלם מיסים על רווחים, גם אם הנכס לא נמצא בארה"ב
  3. אנשים שאינם אזרחים אמריקאים, אך מקיימים קשרי מסחר או קשרים עסקיים עם ארה"ב, מהם יש להם הכנסות ורווחים.
  4. אנשים שיש להם נכסים בארה"ב, גם אם אינם אזרחי ארה"ב כלל
  5. בעלי חברות המקיימות קשרים עסקיים עם ארה"ב, גם אם אינם אזרחי ארה"ב
  6. אנשים שאינם אזרחי ארה" אשר בבעלותם המלאה, או החלקית חברה אמריקאית

 

למעשה, אם אתם נמצאים באחת הקבוצות המפורטות מעלה, אתם צריכים לדווח על הכנסותיכם לממשלת ארה"ב ואף לשלם מיסים לפי החוק האמריקאי.

 

מה קורה אם לא מדווחים ולא משלמים?

רשויות המס האמריקאיות, או בקיצור, ה IRS, ידועות ביחס נוקשה ולא סלחני כלפי עברייני מס.

אלה החייבים בדיווח ותשלום המתחמקים, או מנסים להתחמק מדיווח ותשלום מיסים ימצאו עצמם במוקדם או במאוחר נתונים לסנקציות כלכליות וקנסות קשים.

אתם עשויים לומר לעצמכם שזה לא נורא, כי אתם גם ככה לא חיים בארה"ב ולא מתכננים ללכת לחיות שם אי פעם, אבל האמת היא קצת יותר מורכבת.

קיימים הסכמים מאוד מחייבים בין רשויות המס האמריקאיות לאלה כאן בישראל, כמו גם מול הבנקים בישראל.

אלה חייבים לדווח לרשויות המס האמריקאיות על כל אזרח ישראלי המקיים אינטראקציה פיננסית גדולה יחסית עם ארה"ב, שכן זוהי אינדיקציה שיכולה להעיד על קיום קשרים עסקיים עם ארה"ב או על אזרחות אמריקאית שאינה בשימוש.

כתוצאה, הסנקציות והקנסות רודפים אחרי החייבים עד לביתם בישראל, בין אם הם אזרחים אמריקאים, או ישראלים, בין אם הם שכירים או עצמאים.

 

לסיכום

כל אדם אשר יש לו קשרים עסקיים עם ארה"ב, או שיש לו אזרחות אמריקאית ואף גרין קארד, או תושבות, או אשרה מיוחדת אחרת, צריך להיות עם יד על הדופק ולזכור שאם הוא לא ייזום פניה ל IRS, הרי שה IRS כבר ימצא אותו וימצה איתו את הדין.

לכן לא כדאי לחכות, אלא לפנות לרואה חשבון אמריקאי, שיבדוק את המצב שלכם מול ה IRS. להתייעצות בנושאי IRS, ניתן לבדוק באתר של MasAmerica.

 

כוס ומטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כספים
עריכת דין
ארבעה כללים לביצוע החזר מס כראוי

רוב השכירים בישראל זכאים להחזר מס. גובה המס המוטל על שכיר על ידי מס הכנסה נקבע בתחילת השנה בהתאם למדרגת המס שהשכיר צפוי לשלם מדי חודש לאורך השנה. חבות המס

שוד מזויין
עריכת דין
מה ההבדל בין עבירות גניבה לבין עבירת שוד?

תפיסתם של חבורת גנבים שאירעה לאחרונה הובילה להד תקשורתי. נדמה כי כולם מסביב דיברו על עבירות גניבה שביצעו וגם על עבירות שוד. השיח הער גרם לציבור לתהות מה ההבדל בין