האם יש חוק ממשלתי לכפל ביטוחי

 כפל ביטוחים אשר נובע מחוסר ההבנה שלנו בתחום, גורם להוצאה מיותרת של אלפי שקלים בשנה למשקי בית רבים בארץ.

החקיקה הממשלתית בנושא מתקשה להסדיר את התחום, מאחר וחברות הביטוח הן חברות פרטיות, אשר זכאיות להציע שירותים דומים לאזרחי המדינה.

במאמר זה נפרט מעט על חלק מהפעולות שנעשות מטעם המדינה במטרה להילחם בתופעת כפל הביטוחים.

 

מדוע הממשלה לא פועלת לחוקק תקנות נגד כפל ביטוחים?

הממשלה בישראל, והכנסת שהיא הרשות המחוקקת, פועלות בעזרת חוקים כדי לשפר את חיו של הציבור. במקרה של כפל ביטוחים, יש דילמה מוסרית קשה, שלמחוקק הישראלי קשה מאוד לפתור. לא ניתן לפגוע בזכותה של חברת ביטוח למכור מוצר דומה לצרכן שמעוניין בכך, ממש כמו שלא ניתן לאסור על מכירת רכב שני לכל משפחה. החופש של האזרחים להירשם למספר תוכניות ביטוח כדי להבטיח לעצמם תחושת הגנה גדולה יותר, היא זכות שאין סיבה ממשית לפגוע בה. כתוצאה מכך, ישראלים רבים חברים שלא בידיעתם על ביטוחים כפולים, כאשר המידע שמנגישות חברות הביטוח בנושא הוא לא תמיד מספיק נגיש. חשוב לציין, כי מסירת מידע מוטעה מצד חברת הביטוח ברגע החתימה, יכול בהחלט להיחשב לעבירה פלילית שעונשה קנסות כבדים ופיצויים ללקוח הפגוע, כולל כמובן גם אפשרות לתביעה ייצוגית.

 

הנגשת המידע לציבור כפתרון ביניים

הדרך שבחרה בה הממשלה להילחם בתופעת כפל הביטוחים, היא באמצעות הנגשת המידע לציבור. המחשבה מאחורי המהלך היא שאם כל אזרח בישראל יכיר היטב את מצבו מבחינת הביטוחים להם הוא משלם, יהיה לו קל להתאים את המצב לשאיפות האישיות שלו. לכן הוקם האתר הר הביטוח. אתר זה, שנבנה בחסות הממשלה, מאפשר לכל אזרח ישראלי לקבל בלחיצת כפתור מידע על כלל חברות הביטוח בהן יש לו פוליסה פעילה. כמובן שהמגבלה היא על חברות ביטוח אשר נמצאות בשטחי ישראל. המידע המסופק באתר, כולל גם פירוט אודות הדברים השונים שהביטוח מכסה, במטרה לאפשר לכל אדם לאתר כפל ביטוחים ולטפל בכך בהתאם. לפרטים נוספים על הר הביטוח בקרו באתר האינטרנט הרלוונטי, האתר שיאפשר לכם לשלוט בגורלכם, בלי צורך בסיוע וחקיקה מטעם המדינה.

 

אחריות אישית שלכם כצרכנים תמנע תשלום מיותר

האחריות האישית שלכם כצרכנים של חברות הביטוח, היא בסופו של דבר ההגנה הכי טובה מפני כפל ביטוחים. גם אם המידע יהיה מודגש בצורה הנוחה והפשוטה ביותר, עדיין אין תחליף למוטיבציה של אזרח להבין על מה הוא משלם בכל חודש. אל תתנו לניירת מחברות הביטוח להיערם בתיקייה בלי שפתחתם אותה, ואל תשליכו מסמכים רשמיים לפח. נסו להבין על מה אתם משלמים ולמי, ועשו סדר בחשבון הבנק. אל תסיימו את החודש בלי מעבר על כלל ההוצאות שלכם, והשוואה שלהן לרישומים הבנקאיים. רק כך תמנעו מכפל ביטוחים, וממגוון תשלומים מיותרים.

 

משפחה מבוטחת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משאיות
עריכת דין
אילו חוקים חלים על המובילים?

לאורך השנים מרביתנו למדנו לא לאהוב את היום הזה שבו אנו נאלצים להזמין שירות הובלות, בין אם לטובת מעבר דירה, מעבר משרדים, או הובלה של פריט אחד כמו פסנתר למשל.

עריכת דין
הפרות נשק בצבא: מהי האכיפה המשפטית?

במדינת ישראל קיים חוק גיוס חובה. משמעות החוק היא שבגיל 18 כל צעיר וצעירה בישראל מחויבים להתגייס לצבא ההגנה לישראל. חלק מהשירות, עבור רבים מהצעירים הישראליים, כולל שימוש בנשק צבאי.