איך לעשות חלוקת רכוש לאחר גירושין

בניית חיים עם מישהו פירושו שיתוף אהבה, זיכרונות, ובנימה פחות סנטימנטלית, הרבה דברים. לכן כאשר מתקבלת ההחלטה להתגרש, תהליך הפרידה אינו פשוט כמו טריקת הדלת וירידה לשקיעה. במקום זאת, זה כרוך, בין השאר במשימה המייגעת לפעמים של חלוקת הרכוש שלך – כלומר, כל הנכסים שכל אחד מכם צבר במהלך נישואייך.

 

איך לחלק רכוש לאחר ההחלטה להתגרש?

בכדי לעבור את הליך הגירושין בצורה נעימה וללא סיטואציות קשות, מומלץ לעקוב אחר מספר הצעדים הבאים:

 

שמרו על נימוס

זה קל לומר יותר ממה שנעשה, כמובן, אך כל התהליך יעבור במהירות ובקלות יותר אם אתם והאקס שלכם בקרוב תוכלו להגיע להסכם פשרה בעצמכם, מבלי שתצטרכו לבזבז זמן וכסף בבית משפט לדיני משפחה.

 

היו הוגנים, פתוחים וישרים

תהליך חלוקת הרכוש הזוגי מתחיל במלאי של כל מה שרכשתם כזוג במהלך הנישואין. כל מה שהיה בבעלותכם לפני הנישואין לא יחשב כרכוש זוגי. האם כסף שנמצא בחשבון אישי שלכם גם על הפרק? אל תנסו להסתיר את זה. עורכי דין לענייני גירושין הם מקצוענים בזיהוי נכסים הנסתרים מחוץ לטווח הראייה. כדי שלא להיענש בהמשך התהליך, עדיף להניח את כל הקלפים שלך על השולחן בזמן הכניסה.

 

 

עורך דין בטלפון

 

 

דעו מי הסמכות לאשר חלוקת הרכוש

להליך חלוקת הרכוש לאחר הגירושין רצוי להגיע מלווים על ידי עורכי דין מטעמכם או מגשר מיומן ומנוסה בחלוקת רכוש שיעזרו לבני הזוג להכין רשימת מלאי של הרכוש שבבעלותם, מיפוי הנכסים הקיימים ולבצע הערכות שווי. בסופו של התהליך ניתן להיעזר בעורכי הדין או המגשר להגיע להסכם על ידי שני הצדדים בנוגע לחלוקת הרכוש.

ישנם תהליכי חלוקת רכוש שאינם מגיעים לעמק השווה בעזרת עורכי דין או מגשר ויש צורך בהתערבות בבית משפט. בארץ, בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה הן הסמכויות והמכריעות בשאלת חלוקת הרכוש לאחר הגירושין.

 

דעו את ההבדל בין רכוש נפרד משותף

לפני שתתחילו לפרט את כל מה שבבעלותכם, עליכם לדעת כיצד מערכת המשפט מסווגת את הנכסים שלכם. רכוש שנרכש במהלך נישואין מופרד לשתי סיווגים: רכוש נפרד ורכוש משותף.

רכוש נפרד: הנכסים שאת/ה ובן/בת הזוג שלך מחזיקים בנפרד ושלא חולק מעולם, כגון נכסים שהיו בבעלות לפני הנישואין, נכסים שנרכשו לאחר מועד הפרידה או הגירושין החוקיים, ורכוש שירש או קיבל במתנה במהלך הנישואין.

רכוש משותף: רכוש שנרכש, הרוויח או הושג במהלך הנישואין, כגון הכנסה, רווחי פרישה, כסף ששמו בחשבון משותף ורכוש פיזי כמו טבעות יהלום.

 

בחרו את הפריטים הסנטימנטליים שתרצו לשמור

לפרטים הסנטימנטליים יש חשיבות מיוחדת עבור רבים. הם מסמלים תקופה  טובה יותר בזוגיות שנרצה לשמור. חשוב לחלק את אלה בצורה הוגנת ושווה. כל צד רשאי לשתף תמונות משפחתיות, מזכרות, מזכרות ופריטי אספנות. הכין עותקים של תמונות ומסמכים לכל צד בהתאם לצורך.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעות נגד משרד הביטחון
עורך דין
באילו מקרים ניתן לתבוע את משרד הביטחון? 

הלחימה שמתקיימת בגבולות ישראל בחודשים האחרונים הובילה להתעניינות רבה בקרב הציבור בכל הנוגע לתביעות נגד משרד הביטחון. שכן, מספר הפציעות בקרב חיילים ומשרתי כוחות הביטחון עלה באופן ניכר. יצאנו לבדוק

השפעת השמצה על מוניטין מקוון_ אסטרטגיות להגנה
עורך דין
השפעת השמצה על מוניטין מקוון: אסטרטגיות להגנה

השמצה – הצהרה שקרית הפוגעת במוניטין של אדם או ארגון, הפכה נפוצה יותר ויותר עם עליית האינטרנט ופלטפורמות המדיה החברתית. השמצה מקוונת מציבה אתגרים ייחודיים, שכן הצהרות כוזבות עלולות להתפשט

כלי רכב לאחר תאונה
עורך דין
תאונות דרכים של מפורסמים

אין ספק כי תאונות דרכים מהוות פגיעה הן בגוף והן בנפש, וכמובן כי גם ברכוש וברכב. כל תאונה באשר היא, דורשת בראש ובראשונה טיפול מקצועי וליווי על ידי עורך דין