4 טיפים לוועדה רפאית במשרד הביטחון

אם אתם בתהליך של הכרת נכות במשרד הביטחון בוודאי תזומנו בקרוב לוועדה רפואית שהיא תקבע את דרגת הנכות שלכם במידה ותוכר.

קבלו 4 טיפים כיצד להתכונן לוועדה הרפואית.

 

1 – ייצוג של עורך דין בוועדה

כמו בוועדות רפואיות לקביעת נכות של ביטוח לאומי בהן תובעים רבים מגיעים עם עורכי דין על מנת שייצגו אותם וישיגו להם את אחוזי הנכות המגיעים להם, כך גם בוועדות הרפואיות של משרד הביטחון. ללא עורך דין הבקיא בתחום ויודע להתנהל מול הוועדות של משרד הביטחון, הסיכוי שתקבלו את מה שמגיע לכם קלוש כי הוועדות מקשות על התובעים.

על מנת שהוועדה תכיר בנכות יש להוכיח קשר ישיר בין המחלה או הפגיעה לתקופה בה שירתם בצבא ולפעילות שגרמה להם בעת השירות הצבאי. לעמוד לבד במערכה ולנסות להוכיח שהמחלה התפרצה בצבא עקב גורמים כמו לחץ או חוסר שינה, או להוכיח שהפציעה נגרמה בדרך לבסיס מבלי לסטות מהדרך, תהיה מלווה בקשיים, מורכבת ומסובכת. באתר https://grinberglaw.com תוכלו למצוא עורך דין מקצועי המייעץ ומייצג בוועדות הרפואיות של משרד הביטחון ויכול לסייע לכם.

 

2 – הכנת מסמכים רפואיים

בוועדה הרפואית תתבקשו להציג מסמכים רפואיים רלוונטיים הקשורים לפגיעה או למחלה שלכם. חשוב להכין מראש מסמכים עדכניים של רופאים מומחים ולהביא דיסקים של צילומים ובדיקות רנטגן אחרות. למרות שתקבלו פיענוח על הבדיקות, הרופאים בוועדה יבקשו לבחון אותם. בנוסף הגיעו עם בגדים נוחים לצורך בדיקה פיזית ותעודה מזהה.

 

3 – ההתנהלות בוועדה הרפואית

בוועדה הרפואית ישבו רופאים בעלי התמחויות שונות הרלוונטיים לתביעה שלכם שיבקשו מכם לפרט את הקשיים הבריאותיים והתפקודיים שלכם באופן ממוקד. במקרה הזה ישנה חשיבות רבה לעורך הדין שיכול לדבר בשמכם על מנת שלא תחסירו שום פרט. בנוסף, חשוב שהתלונות יובאו בעל פה ולא בכתב כדי שלא יחשבו שאתם ממציאים דברים. בזמן שתשטחו את בעיותיכם מזכיר הוועדה ירשום פרוטוקול בו יתועד כל המהלך. לעיתים בוועדות הרפואיות ניתן להיכנס עם שני מלווים ולכן ניתן להביא קרוב משפחה שיחזק אתכם ויזכיר לכם פרטים שפספסתם בנוסף לעורך הדין. לאחר הדיון יבקשו מכם לחתום על הפרוטוקול. חשוב שתקראו אותו לפני החתימה ובמידה והחסרתם פרטים תוכלו לבקש ולהוסיף אותם. לאחר הבדיקה הגופנית ו/או הפסיכיאטרית הוועדה תשלח אתכם לביתכם ואת המענה תקבלו בדואר לאחר כחודשיים.

 

4 – הזכות לערער

במידה וההחלטה של הוועדה הרפואית אינה מספקת מבחינת אחוזי הנכות המגיעים לכם או שההחלטה נדחתה, תוכלו להגיש ערעור למשרד הביטחון עד 45 יום מתאריך קבלת ההחלטה בדואר, בסיועו של עורך הדין על מנת להיבדק שוב. הוועדה השנייה היא וועדה רפואית עליונה ולא אותה וועדה מחוזית שדנה בהחלטה הקודמת. במידה וגם הוועדה העליונה לא תעניק לכם את דרגת הנכות הראויה, תוכלו לערער שוב לבית המשפט המחוזי באמצעות עורך הדין.

תוכלו לקבל מידע נוסף בנושא עריכת דין משרד הביטחון באתר הבא: https://www.martindale.co.il

 

כלי משפטי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי משפטי
עורך דין ביטוח לאומי
מחיקת חובות לביטוח לאומי

כל אזרח בישראל מעל גיל 18 חייב לשלם תשלום חודשי למוסד לביטוח לאומי. לרוב, כאשר אדם עובד כשכיר, התשלום לביטוח הלאומי ינוכה באופן אוטומטי מהמשכורת. עם זאת, במקרים בהם הדבר

פטיש לבן
עורך דין ביטוח לאומי
תביעות ביטוח לאומי – מה חשוב להכיר לפני?

במהלך השנים, כל אדם משלם סכומי כסף למוסד לביטוח הלאומי, בשל החובה החלה על כל אזרח בתשלומים אלה. אולם, לא הרבה אנשים מודעים לזכויות המגיעות להם מאת הביטוח הלאומי, במידה

רקע
עורך דין ביטוח לאומי
רצוי להכיר – תביעות ביטוח לאומי

הגשת תביעה בצורה מסודרת מגדילה משמעותית את הזיכוי למיצוי הטבות וזכויות מול המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, יש סוגים רבים של תביעות, ולא כל מי שזכאי להטבות אכן יודע כיצד