כיצד מגישים בקשה למינוי בורר?

תהליך הבוררות הוא הליך פופולרי ואהוד, שמהווה תחליף מצוין ויעיל לתביעה בבית המשפט. תהליך הבוררות הוא הליך בו בורר מוסמך, מהווה צד שלישי ואובייקטיבי במחלוקת בין שני צדדים. מינוי הבורר ובחירתו, צריכה להיות מוסכמת על דני הצדדים ושניהם צריכים להסכים ולהתחייב לתהליך, בסופו יחליט הבורר על תוצאות הסכסוך ועל חובות הצדדים. כדי היכנס להליך הבוררות יש להגיש בקשה למינוי בורר. כדי למנות בורר, ישנם מספר צעדים שאתם צריכים לעקוב אחריהם ושחשוב להכיר. לפניכם קצת על כיצד מגישים בקשה למינוי בורר?.

 

מה הוא בדיוק הליך של בוררות?

הליך של בוררות הוא הליך פופולרי שצובר תאוצה עם השנים, בהחלפת תביעות בבית המשפט כאשר יש סכסוך בין שני צדדים. במקום לגשת לבית משפט, להגיש תביעה שתעלה לכן כספים רבים וזמן רב מהחיים, אתם יכולים להגיש בקשה למינוי בורר, ולבצע הליך של בוררות במקום.

בהליך הבוררות, יש תחילה למנות בורר, ובהמשך במידה ושני הצדדים שנמצאים בסכסוך מסכימים לכך, יש להגיע לפגישות, לפרט את הסיטואציה ואופי הסכסוך, ולקבל על עצמכם את החלטות הבורר בסוף ההליך, שנחשבות לבעלות תוקף משפטי ומחייבות. הליך הבוררות יכול להתקיים בכל התחומים ובכל הסכסוכים, הן בתחומי המשפחה, העסק ועוד רבים. לעוד מידע מומלץ לפנות אל המוסד הישראלי לבוררות עסקית.

 

כיצד להגיש בקשה למינוי בורר?

מינוי הבורר הוא ההליך הראשוני שיש לבצע כאשר אתם מעוניינים לבצע הליך של בוררות. ישנן כמה אפשרויות מקובלות למנות בורר, ביניהן:

 

  1. בורר מסוים – בורר ספציפי ומסוים ששני הצדדים מסכימים עליו. שני הצדדים צריכים להסכים על זהותו של הבורר ולאשר את הבחירה, ולציין את שמו בהסכם הבוררות. רק במקרה בו שני הצדדים אישרו את הבחירה ניתן למנות את הבורר הזה עבור הסכסוך של השניים.
  2. בורר שעונה על מאפיינים – הכוונה לבורר אותו שני הצדדים לא בוחרים באופן ספציפי, אלא מציינים פרמטרים כלליים שהם מעוניינים בהם. למשל בורר שהנו הנדסאי בעל ותק, או שופט בדימוס וכולי. פרמטרים כאלה ואחרים ששני הצדדים מסכימים עליהם, יהוו את הבסיס על גבו ייבחר הבורר עבורם.
  3. מינוי באמצעות צד שלישי – מינוי בורר באמצעות צד שלישי היא דרך נפוצה ומקובלת למינוי בורר גם כן. בהתאם לאופציה זו, שני הצדדים לא מסכימים יחד על בורר אלא על צד שלישי שיבחר עבורם את הבורר. יש לציין את שמו של הצד השלישי בהסכם הבוררות וכך להקנות לו את הכוח לבחור את הבורר עבור שני הצדדים בסכסוך בשבילם. זה יכול להיות מישהו ששני הצדדים מכירים וסומכים עליו, או בחיר ציבור ניטרלי.
  4. מינוי בורר בבית משפט – כאשר בורר לא מונה באחת הדרכים שמנינו, פניה למינוי בורר בבית המשפט תאפשר לכם לקבל בורר עליו מחליט בית המשפט. כדי לקבל את האופציה הזו יש לפנות מראש לצד השני בסכסוך ולבקש את אישורו לדבר.

אילוסטרציה של בוררות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עריכת דין
תחילת בנייה ללא התר בנייה – מה החוק אומר

בין אם אתם מעוניינים לבנות בית פרטי, דירה או הרחבה לבית, אתם תצטרכו היתרי בנייה. יחד עם זאת, ישנם שינויים מסוימים בתהליכי בנייה אשר אינם מצריכים אישור. ללא האישור, אתם