כמה מדינת ישראל מתחשבת בילדים עם צרכים מיוחדים?

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים זקוקים לכל העזרה שאפשר לקבל.

כאשר יש בבית ילדים, אשר קצב ההתפתחות שלהם איטי יותר מאשר בני גילם, שאינם יכולים לבצע בעצמם פעולות פשוטות, כמו יתר בני גילם, שזקוקים לטיפולים פרטיים יקרים כדי להתקדם, ההורים נמצאים לפעמים בחוסר אונים ואפילו מצוקה.

אז איך מדינת ישראל עוזרת להם להתמודד?

 

מדינת ישראל לא מתחשבת בחלשים?

לאן שלא תפנו, אפשר לשמוע תלונות על תפקוד המדינה, תפקוד הממשלה, הדאגה לחלשים ועוד.

אבל הכל תלוי בזווית הראייה שלכם.

כך גם בתחום הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים.

למעשה, במדינת ישראל קיים מענה רחב מאוד, בהשווא הלמדינות רבות אחרות בעולם, לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים.

זה בא לידי ביטוי בסיוע כספי מהמדינה, אשר מציעה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים סיוע כסי, הטבות במס, שירותים מיוחדים, כמו הסעת, מוסדות חינוך מיוחדים, או שילוב במוסדות חינוך רגילים, סיוע בשעות אחה"צ, טיפולים שיקומיים מסובסדים בקופות החולים ועוד.

יחד עם זאת, כיום לא קיים מאגר מידע מסוגר, אודות מספר הילדים עם צרכים מיוחדים בישראל, התפלגות לפי סוג המוגבלות, או הבעיה, מידת המוגבלות התפקודית, השירותים הניתנים על ידי המדינה ומה עוד חסר, לצורך מתן מענה מלא.

 

איך קובעים איזה סיוע לתת לילדים עם צרכים מיוחדים?

ילדים עם צרכים מיוחדים, כמו גם בני המשפחה שלהם, זקוקים לסיוע בהתאם לסוג המגבלה, רמת המוגבלות ועד כמה היא מגבילה את התפקוד היומיומי שלהם.

משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי, משרד החינוך וקופות החולים, הם גופים רשמיים שחלק מתפקידם הוא לתת מענה בתחומים שונים לילדים עם צרכים מיוחדים, כדי להקל על ההתמודדות היומיומית שלהם ושל בני המשפחה שלהם, עם המוגבלות בעולם שלא מותאם לצרכים שלהם.

הזכאות לסוגים שונים של סיוע ון למידת הסיוע הנדרש, נקבעת לפי החוק, לפי רמת התפקוד, סוג המגבלה וסוג השירות המבוקש.

לכן, כדי לקבל את הזכאות, הורים צריכים להביא את הילד לבדיקות שונות, או לספק אישורים שונים, לפי דרישה של הגוף המעניק את השירות, או ההטבה, כדי להיות זכאים לקבלת הסיוע.

 

גופי סיוע שאינם ממשלתיים

לצד הגופים הרשמיים הנ"ל שחייבים להעניק סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים לפי החוק בישראל, קיימים גם לא מעט גופים שאינם שייכים למדינה, אשר מעניקים סיוע ניכר ומשמעותי לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם. גופים אלה מפעילים קבוצות תמיכה, נותנים סיוע למיצוי הזכויות וכן הלאה.

גופים אלה פועלים ללא מטרות רווח, כדי לסייע למשפחות עם ילדים שיש להם צרכים מיוחדים, מתוך הבנה שקיימים צרכים רבים, אשר המדינה לא מצליחה לתת להם מענה.

 

לסיכום

מדינת ישראל אכן מספקת לא מעט סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים, אך לצורך מימוש כלל הזכויות וקבלת מענה לצרכים שאינם נענים על ידי המדינה, מומלץ לפנות לגופי סיוע אחרים.

למידע נוסף לחצו: www.allrights.co.il

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בלוג עדן
Non-pecuniary damage, all you need to know

Non-pecuniary damage  is at the center of different debates raised both by the doctrine and by the jurisprudence. Neuralgic point is the absence of unique elements that go to crystallize, once

בלוג עדן
Managing a law firm is how to run a business?

In Italy, however, there are still a few law firms with managerial strategies aimed at acquiring new clients or increasing the popularity of the firm. Acquiring clients as a lawyer: