כמה עולה שכר טרחה של עורך דין פשיטת רגל?

כאשר מנהלים תיקים של פשיטת רגל, לא אחת מדובר על תיקים מורכבים שכוללים בחשבון נושים רבים אשר יש סוגיות רבות יש להסדיר איתם טרם מסתיים ההליך. במקביל, ישנה הכנה מוקדמת רבה שיש לעשות לתהליכי פשיטת הרגל על מנת לעשות אותם באופן המוצלח והמדויק ביותר – כך שפושט הרגל יוכל לפתוח דף חדש כאשר מסיים עם הסדרת החובות האלו.

כאשר אדם מצוי בתהליכי פשיטת רגל, מטבע הדברים כמות הכסף הזמין שיש לו היא נמוכה. כעת עולה השאלה – איך פושט הרגל יכול להרשות לעצמו עורך דין המתמחה בפשיטת רגל? מדובר בהליך שמטרתו להיטיב בסוף עם פושט הרגל ככל שהוא נעשה באופן מחושב. במאמר זה יוצגו הפרמטרים השונים שיכולים להשפיע על שכר הטרחה של עורך דין פשיטת רגל.

 

מורכבות התיק

מטבע הדברים, כל תיק ותיק כולל מסכת עובדתית אחרת. לעיתים, מדובר בתיקים פשוטים שבהם השאלות המשפטיות קלות יחסית להכרעה. במצב כזה, כמות השעות והעבודה מסביב לתיק היא נמוכה יחסית ושכר הטרחה בהתאם. עם זאת, בתיקים של פשיטת רגל, לרוב מדובר על עירוב של נושאים רבים, מערכת יחסים חוזית עם נושים, תביעות נזיקיות, לעיתים דיני חברות ותאגידים.

לכן, תיקים מערבים כמות גדולה יחסית של נושים או מערבת סוגים שונים של מערכות משפטיות – יהיו יקרים יותר מאשר תיקי פשיטת רגל שבהם ישנו נושה אחד עיקרי והחוב אליו נסוב מסכסוך חוזי למשל בין השניים.

 

כמות הנכסים ונזילותם

ככל שפושט הרגל בעל נכסים רבים יותר שניתנים למימוש על מנת להחזיר את החובות, כך תידרש יותר עבודה משפטית הקשורה במימוש הנכסים. למשל, ככל שלפושט הרגל ישנם נכסי נדל"ן רבים – ניהול של עסקאות כאלו יקר.

לעומת זאת, ככל שרוב נכסיו של פושט הרגל הם נזילים (למשל מניות) כך יהיו דרושות פחות פעולות על מנת לממש את הנכסים בכדי לפדות את החוב – דבר שכמובן משפיע על כמות העבודה המשפטית הדרושה ועל שכר הטרחה של עורך הדין.

 

הליכים קודמים

במידה ולפני הגשת המסמכים לפשיטת הרגל, ניסה פושט הרגל לנהל את חובותיו במסגרת של איחוד תיקים למשל, שתי העבודות יכולות להצטבר לכדי טרחה רבה יותר לעורך הדין מאשר מצב ובו מחליטים לגשת הישר להליכי פשיטת רגל טרם ניסיונות אחרים. למידע נוסף על הליכים אחרים שניתן לבצע על מנת להימנע מהליכי פשיטת רגל היכנסו לאתר yml-law.co.il .

 

סיכום

שכר טרחה של עורך דין פשיטת רגל יכול להיות אלפים בודדים ויכול להגיע לעשרות אלפים – הכל תלוי בנתונים השונים שתוארו בתחילת המאמר, מורכבות התיק, סוג הנכסים ונזילותם, הליכים משפטיים קודמים שננקטו וכמות הרווח של פושט הרגל מן ההליכים בהתאם להנחות השונות שהוא זכאי להן.

כמה עולה שכר טרחה של עורך דין פשיטת רגל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעות נגד משרד הביטחון
עורך דין
באילו מקרים ניתן לתבוע את משרד הביטחון? 

הלחימה שמתקיימת בגבולות ישראל בחודשים האחרונים הובילה להתעניינות רבה בקרב הציבור בכל הנוגע לתביעות נגד משרד הביטחון. שכן, מספר הפציעות בקרב חיילים ומשרתי כוחות הביטחון עלה באופן ניכר. יצאנו לבדוק

עברה פלילית
עורך דין
עבירות אלימות: מה בית המשפט חושב על זה?

עבירות אלימות הן מהעבירות הנפוצות ביותר המגיעות לדיון בבתי המשפט בישראל. עבירות אלימות יכולות לכלול תקיפה פיזית, אך גם איומים ותקיפה מילולית חמורה. כאשר בית המשפט דן בעבירת אלימות, ישנם

סכסוכי שכנים
עורך דין
סוגים נפוצים של סכסוכי שכנים

סכסוכי שכנים הם תופעה נפוצה המתרחשת ברוב הקהילות. לעיתים קרובות, סכסוכים אלה נובעים מחוסר תקשורת או הבנה בין הצדדים. עם זאת, כאשר הם אינם נפתרים כהלכה, סכסוכים אלה יכולים להסלים

ביטול הסכם ממון בהסכמה ראשית
עורך דין
ביטול הסכם ממון בהסכמה – אפשרי

המטרה של הסכם מממון היא לחלק את הרכוש וכן את הנכסים בין בני הזוג במקרה שבו מחליטים על גירושין. לעיתים הפרידה והגירושין מתבצעים בצורה ראויה ומכבדת ולעיתים בני הזוג נגררים לויכוח