כל מה שאתם צריכים לדעת על גניבת זרע

אם אתה גבר בשנות הפוריות שלעיתים נהנה מקשר מיני ללא כוונות רציניות, הכתבה הבאה נכתבה במיוחד בשבילך. אנחנו ממליצים שתקרא אותה בעיון, לפני שתמצא את עצמך במצב שלא ממש דמיינת, נושא בחובות שלא ממש רצית.

 

גניבת זרע – מה זה בכלל?

גניבת זרע זה ביטוי עממי למצב בו נוצר הריון כתוצאה מיחסי מין, שהגבר חשב שהם מוגנים, בעוד האישה ידעה שלא כך הדבר והתכוונה להרות מהם. בדרך כלל באמת מדובר יותר במרמה, או בהפרת חוזה, ולא בגניבה של ממש. האינטרס של אישה במצב כזה הוא מימוש רצונו להיות אמא יחד עם היתרון של אב ממשי שיהיו לו חובות משפטיות כלפי הילד, ולא בעזרת שימוש בזרע של תורם אנונימי, שלא חב לילד דבר.

 

מה המשמעות מבחינה משפטית?

מיד לאחר לידת הילד יכולה האישה להגיש תביעת אבהות, על מנת לאמת את זהות האב, ותביעת מזונות, בשמו של הילד. בחוק הישראלי אין התייחסות למצב של גניבת זרע, אך בתי המשפט קבעו כי גם במקרים כאלה יחויב האב בכל החובות המשפטיות הרגילות כלפי ילדו. בבסיס הפסיקה הזאת עומד בראש ובראשונה השיקול של טובת הילד, שאין לזקוף לחובתו את הדרך בה הגיע לעולם. בנוסף מסבירים השופטים כי גבר שמקיים יחסי מין עם אישה חייב לקחת בחשבון את התוצאות האפשריות של מעשה זה, על אף שחשב שמדובר ביחסי מין מוגנים.

 

מה ניתן לעשות?

אז כמובן שלאחר לידת הילד כבר קצת קשה להחזיר את המצב לאחור. האפשרות היחידה שעומדת בפני האב במצב כזה היא הגשת תביעה אזרחית כנגד האם בטענה של הפרת חוזה או תרמית. הסיכויים של תביעה כזאת אינם גדולים כלל. עד היום בית המשפט הסכים להכיר רק בפיצויים לא ממוניים במצב כזה, שהם מטבעם די נמוכים. הסיבה העיקרית לכישלונה של תביעה כזאת היא שיקולי טובת הילד. הרי ברור שאם האם תחויב לשפות את האב כנגד הנזק שנגרם לו, שהוא תשלום המזונות, הדבר יבוא בסופו של דבר על חשבונו של הילד.

אם עוד לא נקלעת למצב כזה כדאי לך לנקוט באמצעי מניעה, תרתי משמע.  כשאינך מכיר טוב את הפרטנר שלך או כשאתה לא סומך עליו מספיק, לעולם אל תשאיר בידיו את האחריות לבטיחותם של היחסים. הדבר נכון לכל אדם, מכל מין, שמקיים יחסי מין מזדמנים. תמיד תשאיר את גורלך בידך ככל האפשר.

 

סיכום 

רוב האנשים בעולם הם אנשים טובים שלא מתכוונים לרמות את הפרטנרים שלהם, וכך גם הנשים. הבעיה היא שלעיתים קשה לזהות את אלו היוצאים מן הכלל, ולכן כדאי לנקוט באמצעי בטיחות. אם כבר נקלעתם למצב של אבהות לא רצויה כתוצאה מגניבת זרע, כדאי לכם לפנות לייעוץ משפטי ולבחון את אפשרות התביעה כנגד האם. נכון, הסיכויים אינם גבוהים, אבל אולי דווקא אתם תהיו המקרה הנדיר שיהפוך את ההלכה הנהוגה היום בבתי המשפט בישראל.

לפרטים נוספים לחץ כאן.

גבר ואישה ביחסים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב יוקרה
עריכת דין
נהיגה בשלילה – מספר נקודות שחובה לדעת

אם רישיון הנהיגה נשלל מכם ואתם מתפתים לנהוג בכל זאת, רוב הסיכויים שאתם תשנו את דעתכם לאחר שתקראו את מה שיש לנו להביא בפניכם. גודל הקנס האופציונאלי על נהיגה בזמן

תביעת אובדן כושר עבודה
עריכת דין
תביעת אובדן כושר עבודה – האם יש לכם קייס?

בין אם מדובר במחלה קשה או תאונת דרכים מסוכנת – הנזקים שכל אחד מאיתנו עלול לחוות יכולים להוביל אותנו למצבים חמורים, כמו אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה הוא אחד

עבירות זנות
עריכת דין
מהי עבירת סרסרות?

בחברה של היום, דיונים על עבירות זנות ותפקיד הסרסרות נתקלים לא פעם במחלוקת ובדעות מעורבות. אמנם הנושא עשוי להיות רגיש, אך חיוני להתייחס ולהבין את המורכבות סביב נושא זה. בבלוג