האם יש דרך להימנע מתביעות תקיפה מינית?

תקיפה מינית היא אחת מהעבירות החמורות בחוק הישראלי. אם לקחת חלק במעשה שעלול לסכן אותך בתביעה, יש לדעת כיצד ניתן להימנע מלהגיע לבית המשפט ולסבול מענישה חמורה. במאמר נבחן אם יש דרך להימנע מתביעות תקיפה מינית

 

מה היא תקיפה מינית?

כל התנהגות בעלת אופי מיני, שנעשית או נגרמת בכפייה או תוך ניצול של פערי כוחות או יחסי מרות, יחסי טיפול או יחסי תלות. קורבן של תקיפה מינית יכול להיות כל אישה, גבר, ילד או ילדה וגם הפוגע בתקיפה מינית יכול להיות כל אחד – גבר, אישה, ילד או ילדה.

חשוב להדגיש שתקיפה מינית היא עבירת אלימות, שליטה והשפלה ואיננה מעשה שקשור לדחף מיני. בהגדרה של תקיפה מינית כלולים אונס, מעשה סדום, גילוי עריות או אונס קבוצתי. אם אתה זקוק למידע מהימן בנושא תקיפה מינית, רצוי לפנות אל אלעד שאול עורך דין עבירות מין.

 

מה העונשים האפשריים על עבירות תקיפה מינית

תקיפה מינית היא אחת מעבירות המין האלימות והחמורות ביותר, על פי החוק בישראל. תקיפה מינית אלימה מתבטאת במתן ענישה מחמירה כאשר העונש המרבי עבור פוגע שהורשע בבית המשפט הוא מאסר בפועל במשך 20 שנה.

ראוי לציין שמפני שתקיפה מינית היא עבירה חמורה, נקבע גם עונש מינימלי עבור תוקף שהורשע בתקיפה מינית היא מאסר בפועל של 5 שנים. עונש מינימלי נקבע רק במקרים של עבירות אלימות וחמורות כדי להבטיח מאסר של העבריין המורשע.

 

איך אפשר להימנע מתביעה?

במקרה שנעברה תקיפה מינית אלימה ואתה מוזמן לחקירה במשטרה, חשוב מאוד שלא להגיע אל משרדי החקירה מבלי להתייעץ ולהתכונן לחקירה בעזרת עורך דין מומחה לעבירות מין. עורך דין מומחה יוכל לברר מראש האם זומנת לחקירה באזהרה כחשוד או למתן עדות.

בנוסף, הכנה עם עורך דין מקצועי תבהיר לך האם ומה לענות לחוקרים. זכרו שלחוקרי משטרה מנוסים יש שלל שיטות חקירה ותרגילים שמטרתם לגרום לך לתת מידע ואפילו הודאה. הגעה לחקירה או השתתפות בחקירה מבלי להתכונן אליה או להיוועץ בעורך דין מומחה עלולה להיות החלטה שתתחרט עליה בהמשך.

 

דגשים לחקירת משטרה

בחקירת משטרה אתה משוחח עם אנשים מיומנים ומוכשרים בתורת החקירה. חשוב מאוד שעוד בטרם תאמר כל דבר, אפילו אם נדמה לך שמדובר בשיחת חולין שאין לה קשר לחקירה, דרוש להתייעץ עם עורך דין ועד שיגיע וידריך אותך, אל תספר בשום אופן את גרסתך לאירועים לשוטרים וכן אל תחתום על אף מסמך לפני שקראת אותו וחשוב ביותר – זכור שמותר לחוקרי משטרה לשקר לך בחדר החקירות.

עורך דין שמומחה ומנוסה ידע לעזור לך לזהות את התחבולות ולא ליפול למלכודות החקירה. בנוסף, זכור שחדר החקירות מצולם ומוקלט וכל מה שנאמר בו, הוא חלק מחומרי החקירה.

אלעד שאול עורך דין עבירות מין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עורך דין הטרדה מינית
עבירות אונס ומעשים מגונים – מה אומר החוק?

היכרות עם העונשים הקבועים בחוק יכולה לעזור לייצר הרתעה נגד ביצוע סוגים שונים של עבירות אונס, מין ומעשים מגונים. בנוסף, כדאי להכיר את תחומי ההתמחות של עורך דין בשביל לדעת

הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
הטרדה מינית בישראל – הנתונים ל2022

הטרדות ותקיפות מיניות מהוות תופעות שפלות הראויות לכל גינוי. לצערנו, אפילו במדינה מערבית כמו ישראל, התופעות הללו עדיין לא מוגרו, והחברה הישראלית עוד לא הצליחה להוקיע אותן מתוכה. יחד עם