איך כדאי להיערך משפטית לקראת גירושין?

בדרך לקראת גירושין

לפני קבלת החלטה כבדה כמו גירושין, יש המון רגשות, מחשבות והתלבטויות. הרבה לפני שחושבים על האופציות המשפטיות, הרבה זוגות מנסים לפתור, לגשר ולגשת לטיפול זוגי.
הרבה פעמים תהליך משותף שכזה יכול לפתור את הבעיות המשותפות וליישר את ההדורים, והרבה פעמים טיפול כזה שופך אור, מדגיש את הבעיות ומראה לבני הזוג שאין מנוס מפירוק של הנישואין.

ליווי מקצועי

כשבני זוג ניגשים לקראת גירושין, או לחילופין כשצד אחד ניגש לתבוע גירושין- תלוי בסיטואציה, יש מספר נושאים שצפים ודורשים התייחסות משפטית.
בד"כ, אם האדם המבקש לעשות צעד משפטי אינו עו"ד לדיני משפחה בעצמו, מומלץ מאוד לבקש ייעוץ וליווי של עורך דין גירושין כזה, שהלוא- מדובר בנושאים מורכבים הדורשים יידע רב והתמצאות בדיני משפחה וגירושין.

הסכם גירושין

עם מי נרצה לעבוד?

אין ספק שאחת ההחלטות החשובות היא – עם מי בעצם כדאי לנו לעבוד?
נרצה לשכור את שירותיו של עו"ד המתמחה בגיני משפחה וגירושין, וגם כשאנו בוחרים כזה – לעשות זאת אחרי בירורים והתייעצויות, לדוגמה עם מכרים שכבר עברו את התהליך ויוכלו להמליץ.
לאחר פגישה עם איש המקצוע, הדברים יהיו כנראה ברורים יותר, וכבר תרגישו פחות בערפל…
עוה"ד יסביר לכם על המסמכים הנדרשים, יוכל לדון איתכם בדבר התביעות שתוגשנה במסגרת הגירושין, ויעזור לכם לצפות את המשך הצעדים שלכם ושל הצד השני בהליך המשפטי.

אז…מה בעצם כדאי לנו לקחת בחשבון, מבחינה משפטית, לפני גירושין?

רכוש: נרצה לאסוף על תיעוד המראה על רכוש משותף, ירושות, מתנות, קופות גמל אשר תיקון חוק 190 תקף בהן, הסכמי ממון וכו'.
מזונות: נרצה להוכיח את גובה השכר בשנה האחרונה (שלנו ושל בן\ת הזוג), הוצאות בשגרה היומיומית, ורמת מחייה. מומלץ לאסוף את כל המסמכים התומכים בנושאים אלו.
משמורת ילדים: נרצה לאסוף הוכחות לגבי מה שמכונה "מסוגלות הורית"- האם להורה יש יכולת טובה לתפקד בצורה המיטבית עבור ילדיו, או שלא? בהתאם לסיטואציה ולסוג התביעה שאנו מתכננים- נרצה לשמור הוכחות שיציגו את מסוגלותנו להורות טובה עבור ילדינו, או לחילופין- הוכחות המציגות את הבעייתיות במתן משמורת להורה האחר.
עילות גירושין: במידה והתביעה לגירושין מגיעה מצד אחד בלבד, מומלץ לאותו צד להכין הוכחות לגבי צדקתה של תביעת הגירושין.

לסיכום- חשוב לזכור

במידה ואתם לא בשלים ב100 אחוזים לפירוק הנישואין, כדאי לעשות כל מאמץ על מנת לשפר את המצב בכל האמצעים העומדים לרשותכם. ובכל מקרה- גם אם כבר החלטתם בצורה סופית- שיקולים רבים צריכים להילקח בחשבון לפני שמחליטים על פירוק נישואין, וזאת בנוסף לסיבות לפרידה.
נושאים כמו יכולת השתכרות, תשלומי מזונות, טובת הילדים ומשמורת עליהם, הם רק חלק מהנושאים שיש לחשבו עליהם מבחינה משפטית לפני שמתגרשים, וחשוב לעשות זאת בליווי איש מקצוע מוסמך שיוכל לשפוך אור על הדברים, ולהתוות את הדרך עוד לפני שאנו בוחרים ללכת בה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטול הסכם ממון בהסכמה ראשית
עורך דין
ביטול הסכם ממון בהסכמה – אפשרי

המטרה של הסכם מממון היא לחלק את הרכוש וכן את הנכסים בין בני הזוג במקרה שבו מחליטים על גירושין. לעיתים הפרידה והגירושין מתבצעים בצורה ראויה ומכבדת ולעיתים בני הזוג נגררים לויכוח

פציעות גוף
עורך דין
5 נזקי הגוף הנפוצים ביותר

כולנו רוצים לנהל חיים בריאים ומועילים, לטפח קריירה ולגדל בנחת ילדים, אך למרבה הצער לגורל שלנו יש לעיתים תוכניות אחרות לגמרי ודווקא במקום הבטוח והמוגן ביותר בסביבת הלימודים, העבודה או

שתייה מופרזת
עורך דין
כמה אלכוהול מותר בדם לנהג צעיר?

.עורך הדין ערן עקראוי, מומחה לדיני תעבורה מסביר אודות נהיגה תחת שכרות ומהן ההגבלות אשר מוטלות על הנהג. כל הפרטים – בהמשך המאמר נהיגה תחת השפעת אלכוהול – מה חשוב

תביעה מהירה
עורך דין
מהי תביעה בסדר דין מהיר

מערכת המשפט מאפשרת להגיש תביעה בהליך מזורז שאמור להסתיים תוך מספר חודשים, עד שנה. תביעה שכזאת מוגבלת לדרישת פיצוי של 75 אלף ש"ח. מאמר זה יתייחס למאפייני ההליך   הליך