איך להתגרש בצורה החסכונית ביותר?

גירושין בהסכמה דרך בית הדין לענייני משפחה, בעזרת עורכי דין מיומנים, אמורים לזרז ולהוזיל את הליך הגירושין. משמורת משותפת מפחיתה את דמי המזונות. למרות הקושי להתנהל באופן רציונלי, ישנן דרכים להתגרש בלי לפשוט את הרגל.

 

משחק סכום אפס

כאשר זוגות מחליטים להתגרש רובם יודעים מה צריך לעשות. הם מודעים לעובדה שמצבם הכלכלי הולך להשתנות. ככל הנראה לרעה, לפחות לתקופה מסוימת, לכן יש להם אינטרס שהתהליך יהיה קצר וזול ככל הניתן. הבעיה היא שהמודעות אינה מספיקה. תחושות קשות של כישלון וכעס מלווים את התהליך ומנטרלים את הליך החשיבה הרציונלי.

בשלב זה של היחסים, זוגות רבים עוברים למשחק סכום אפס בו הצלחה של צד אחד באה על חשבון הצד השני. בעיה נוספת המקשה על צמצום ההוצאות בהליך גירושין היא העובדה שלעיתים רק צד אחד מעוניין להתגרש בעוד הצד השני מתנגד להצעת פתיחת תיק גירושין.

 

בירוקרטיה דתית-משפטית

הליך הגירושין בישראל משלב בין הדתי למשפטי. חתונה היא אירוע דתי בעל משמעות משפטית. פתיחת תיק גירושין נעשית רק ברבנות כמו גם טקס הגט. אך הליך הגירושין יכול להתנהל ללא מעורבות הרבנות באמצעות בתי הדין לענייני משפחה. הדרך החסכונית ביותר להתגרש היא באמצעות תהליך זריז המתנהל בהסכמת שני הצדדים.

המהירות וההסכמה חוסכים, בין השאר, הוצאות גדולות על שכר הטרחה לעורכי הדין. מנגד, כאשר שוכרים עורך דין לענייני גירושים יש להיזהר מבחירת עורך דין רק בגלל שכר הטרחה הנמוך שלו. במקרים רבים החלטה שכזאת יכולה לעלות ביוקר. עורך דין גירושין מנוסה יכול לזרז הליך גירושין ולהימנע מביצוע טעויות.

 

גירושין בהסכמה

למרות הקושי זוג המצליח לנסח הסכם גירושין בעזרת עורכי דין המתמחים בנושא יכללו בו את כל הנדרש: הסדרי משמורת, אם יש ילדים, חלוקת רכוש, מזונות וכו'. יתרונה של משמורת משותפת היא תשלום מופחת של דמי מזונות. את ההסכם, יחד עם בקשת הגירושין, ניתן להציג בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני.

לאחר מכן על הזוג להגיע לבית הדין האזורי לפתיחת תיק גירושין. כל הליך גירושין בישראל מסתיים בבית דין דתי. פתיחת התיק כולל הגשת מסמכים, אישור תשלום אגרה, בקשה והסכם הגירושין. אם ההסכם אושר בבית המשפט לענייני משפחה, סביר להניח שבית הדין הרבני יאשר את בקשת הגירושין ללא עיכובים. בית הדין הרבני תמיד יציע הליך של שלום בית לפני אישור גירושין.

 

תביעת גירושין

תביעה שכזאת אינה חסכונית לאור העובדה שהיא מעידה על רצונו של צד אחד בלבד להתגרש. הגשת התביעה תכריע את זירת ההתגוששות בית הצדדים. אם התביעה תוגש בבית הדין הרבני, שם היא תידון ואם היא תוגש בבית המשפט לענייני משפחה, זאת תהיה זירת הדיונים. התמשכות הדיונים תשפיע על הוצאות שכר הטרחה ועל ההוצאות של הצדדים.

תיק גירושין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
השלכות משפטיות בגירושין
עורך דין גירושין
שלוש השלכות משפטיות בגירושין שחייבים להכיר

להחלטה להתגרש יש השלכות רבות, חלקן בתחום הרגשי, אבל ישנן גם השלכות רבות בתחום הכלכלי ובתחום המשפטי. חשוב להכיר את ההשלכות, ההכרחיות והאפשריות, בטרם מחליטים להתגרש. לפניכם שלוש השלכות משפטיות,

תיק גירושין
עורך דין גירושין
6 שלבים לפתיחת תיק גירושין ברבנות

בישראל, הליך הגירושין לזוגות יהודים מוסדר על ידי מוסד הרבנות, הפועל לפי ההלכה הדתית. אם אתם שוקלים לסיים את נישואיכם על פי ההלכה, חשוב להבין את השלבים הכרוכים בפתיחת תיק

ריב על רכוש
עורך דין גירושין
גישור גירושין – כל היתרונות על פני בית משפט

במסגרת גירושין בני הזוג צריכים להגיע להסדר גירושין, מעין הסכם המחלק את כל הרכוש, הנכסים והמשמורת על הילדים. מומלץ לנסח את ההסכם בעזרת מגשר גירושין על פני הגעה לבית משפט.