מהי תאונת עבודה וכיצד מוכרים כנפגעי עבודה?

תאונה שמתרחשת תוך כדי העבודה, עקב העבודה, בדרך לעבודה או ממנה הביתה – יכולה להיחשב לתאונה שמזכה אותנו בפיצוי כספי הולם. במאמר הבא נסביר איך משיגים הכרה כנפגעי עבודה ולמה חשוב להתייעץ עם עורך דין

תאונות רבות מתרחשות תוך כדי העבודה. מבחינת החוק, כל תאונה מן הסוג הזה מטילה אחריות מסוימת על המעסיק ולכן מאפשרת לעובד לדרוש פיצויים. אבל בעוד רובנו מבינים מה המשמעות של תאונות שמתרחשות תוך כדי העבודה, לא רבים יודעים שזה כולל גם את התאונות שמתרחשות עקב העבודה ובכל מקום אחר.

 

כך תדעו שמדובר על תאונה שמאפשרת לכם לקבל פיצוי מהמעסיק

הגדרה מסודרת של החוק והתקנות מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לדעת מתי לדרוש פיצויים מהמעסיק, מהמוסד לביטוח לאומי או מחברת ביטוח פרטית. כך למשל כדאי לדעת שהחוק מתייחס אל תאונת עבודה בתור תאונה שהתרחשה בדרך לעבודה או ממנה הביתה. אז אפילו אם נמצאים ברכב שמוביל לעבודה או חוזרים מהעבודה עם קטנוע וחלילה עוברים תאונה, יכול להיות שיהיה מקום להגיש תביעה ולדרוש פיצויים.

 

מי מקבלים פיצויים בעקבות התאונה?

נפגעי עבודה יכולים לדרוש את הפיצוי הכספי המגיע להם לפי התקנות. בשביל לקבוע את גובה הפיצוי, מבררים למשל מה היקף הנזק ועד כמה הוא קשור לעבודה ולמעסיק. לאחר מכן, מתחשבים בפסקי דין קודמים של בתי הדין לעבודה. מבחינת נפגעי העבודה, המשמעות היא שיש מקום לגמישות ושאפשר לפעול אקטיבית על מנת להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי כספי גבוה.

 

איך מגדילים את הפיצוי הכספי?

נפגעי עבודה מכל סיבה ובכל תחום יכולים וצריכים להתייעץ עם בעלי מקצוע. בהקשר של תאונות תוך כדי העבודה, עקב העבודה, בדרך לעבודה או ממנה הביתה, הדבר הנכון לעשות הוא לערב עורך דין. ככל שמתייעצים מוקדם יותר עם עורך דין, כך מגדילים את הסיכוי לאיסוף של כל המסמכים הרלוונטיים ולביסוס הטענות המרכזיות. בנוסף, התייעצות עם עורך דין עוזרת להתאים את כתב התביעה לתקנות הקבועות בחוק.

 

מה לגבי מחלה?

תאונה ספציפית שגורמת פציעה היא כמובן לא המקרה היחיד שבו כדאי להתייעץ עם עורך דין. כיום ניתן לדרוש פיצוי כספי משמעותי גם בגין מחלה מתמשכת, או על רקע פגיעה שאת ההשלכות שלה היה אפשר לזהות רק אחרי כמה שנים. אמנם הוכחת הנזק במקרים אלו תחייב תהליך ארוך יותר, אבל גם היא תוכיח את עצמה אם נקבל את הפיצוי שמגיע לנו כחוק.

 

עורך דין מקצועי – התנאי להיות מוכרים כנפגעי עבודה

אם כבר עוברים תאונה, מחלה או פגיעה, עדיף לנצל את זה כמה שיותר מבחינת הזכויות שקבועות בחוק. כאן נכנס לתמונה עורך דין מקצועי והתייעצות איתו צריכה להיות הפעולה הראשונה שאותה נבצע באופן אישי ומול המעסיק.

כסא גלגלים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לתבוע בית ספר
כללי
איך אפשר לתבוע בית ספר?

שליחת הילדים שלכם לבית ספר היא החלטה חשובה שהורים מקבלים מטבע הדברים כדי להבטיח שילדים שלהם יקבלו חינוך טוב אשר יועיל להם בעתיד. בישראל, מקדשים זאת ואף נותנים חינוך חינם

פטור ממס הכנסה
כללי
מתי נוכל לקבל פטור ממס הכנסה?

שאלות הנוגעות למימוש הזכויות וההטבות המגיעות לנו ממס הכנסה, זוכות להתעניינות רבה, שכן מדובר בהטבות היכולות להגיע לסכומי כסף נכבדים, שעשויים להסתכם באלפי ואף עשרות אלפי שקלים, ובמיוחד כשמדובר בפטור

חקירה פרטית
כללי
תפקידו של חוקר פרטי: חשיפת האמת מאחורי הקלעים

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע אשר מתמחים באיסוף מידע וראיות עבור לקוחות פרטיים, חברות וארגונים. עבודתם דורשת תושייה, יצירתיות, דיסקרטיות ויכולת לחשוב מחוץ לקופסה. המאמר יפרט את תפקידיו של החוקר הפרטי.

מתווך להשכיר את הדירה שלך
כללי
האם חייבים מתווך כדי להשכיר את הדירה שלכם?

סטודנטים, משפחות צעירות וגם אנשים מבוגרים יותר – כל אלו נמנים בקרב האוכלוסיות ששוכרות דירות. אוכלוסיית השוכרים גדלה מדי שנה, בין היתר עקב מחירי הדיור הגבוהים במדינה. אנשים שמעוניינים להשכיר