מהי תביעה בסדר דין מהיר

מערכת המשפט מאפשרת להגיש תביעה בהליך מזורז שאמור להסתיים תוך מספר חודשים, עד שנה. תביעה שכזאת מוגבלת לדרישת פיצוי של 75 אלף ש"ח. מאמר זה יתייחס למאפייני ההליך

 

הליך מזורז

כאשר מגישים תביעה רגילה שסכומה אינו עולה על 75 אלף ש״ח ההליך יוכר כסדר דין מהיר. גם בתובענות אחרות הצדדים יכולים להסכים כי ההליך ינוהל בסדר דין מהיר. דיון מסוג זה יתקיים בבית משפט השלום ובמצבים מסוימים, הדיון יכול להיות מנוהל על ידי רשם.

במהלך הדיון בית המשפט יכול להחליט להעביר את התביעה לדיון רגיל. מידע נוסף על תביעה בסדר דין מהיר ניתן למצוא באתר אינטרנט  Kisrael-law.co.il. מטרת ההליך היא לזרז ולייעל את הטיפול בתביעות מסוג זה ולהימנע מהליכים ממושכים ויקרים.

 

הליך מקוצר

קיצור ההליך מתאפשר, בין השאר, הודות להגשה מקדימה של תצהירים, חוות דעת ומסמכים לבית המשפט. פרוצדורה זאת מייתרת את הצורך בניהול דיונים מקדימים.

לאור העובדה שסכום התביעה ידוע מראש ואינו יכול לחרוג את ה-75 אלף ש״ח, הדיון העובדתי אמור להיות ברור וקל להבנה. יש לציין כי התצהירים המוגשים על ידי הצדדים צריכים להיות ״חד כיווניים״, קרי, לא ניתן לספק נימוקים מעבר לאלה שמופיעים בתצהיר במהלך הדיון.

 

פסק דין מהיר

הצד הנתבע בסדר דין מהיר מקבל 45 ימים להגיש כתב הגנה מיום קבלת כתב התביעה לידו. כתב ההגנה יוגש לצד תצהירים ומסמכים נוספים, לצורך קיום השלב המקדמי המקוצר. הנתבע יכול להגיש תביעה שכנגד אך היא אינה יכולה לכלול בעלי דין נוספים.

התובע רשאי להגיש כתב תשובה עד 15 ימים ממועד הגשת כתב ההגנה. בית המשפט יקבע מועד דיון לא יאוחר מחצי שנה לאחר הגשת כתב ההגנה. בדרך כלל הדיון יתקיים כחודש מהגשת כתב ההגנה.

הדיון עצמו, בהשתתפות הצדדים, גם אמור להיות קצר, לרוב מדובר בדיון אחד. במקרים חריגים יתקיימו דיונים נוספים. הסיכומים נעשים בעל פה ועם סיום שלב זה תתקבל החלטה בתוך 14 ימים. בדרך כלל ניתן להגיע לפסק דין תוך חצי שנה עד שנה מתחילת הדיונים

 

התייעצות עם עורך דין

מערכת המשפט מציעה את האפשרות לתבוע בסדר דין מהיר מתוך רצון לצמצם את העומס בבתי המשפט ובמקביל להציע אלטרנטיבה מהירה ונגישה יותר לכל מי שמעוניין להגיש תביעה אך חושש מהליך ממושך ויקר. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בהליכים מסוג זה, שכן יש להם יתרונות וחסרונות.

עורך דין יבחן את התיק וישקול את האפשרויות השונות הנצבות לפניו. כזכור, סדר דין מהיר אפשרי לתביעות של עד 75 אלף ש"ח, לכן הליך זריז יחסית ופחות יקר נשמע הגיוני מנקודת מבטו של הלקוח. מנגד, יתכן שעורך הדין יגיע למסקנה ויאמר ללקוחותיו כי ראוי לדרוש פיצוי כספי גבוה יותר. אם הם יתמכו בעמדתו סדר דין מהיר כבר לא יהיה רלבנטי.

עורך דין

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פציעות גוף
עורך דין
5 נזקי הגוף הנפוצים ביותר

כולנו רוצים לנהל חיים בריאים ומועילים, לטפח קריירה ולגדל בנחת ילדים, אך למרבה הצער לגורל שלנו יש לעיתים תוכניות אחרות לגמרי ודווקא במקום הבטוח והמוגן ביותר בסביבת הלימודים, העבודה או

רופא עייף בודד
עורך דין
רשלנות רפואית באבחון גידול במוחו של פעוט

כיצד ניתן לאבחן גידול במוח בכלל וגידול במוחו של פעוט בפרט ככל שעולה החשד לגידול במוח על תסמינים וסימנים מוכרים ומחשידים, על הרופא לשלוח את המטופל לאבחון שיאשש או ישלול