מהן סיבות לעשות הסכם ממון לפני ברית הנישואין

הסכם ממון הוא מסמך משפטי אשר מסדיר את ענייני הרכוש של שנינו הצדדים במקרה של פרידה או מוות. ההסכם הוא סוג של תעודת ביטוח המאפשרת ודאות, יציבות, ביטחון ושקט נפשי, במקרה של פרידה, לחסוך מראש דיונים בבית המשפט אשר יכולים להימשך שנים, לעלות המון כסף ולגזול המון אנרגיה. במאמר הבא נרחיב על הסיבות לעריכת הסכם ממון, מה הוא כולל ועוד.

 

הסיבות העיקריות לעריכת הסכם ממון לפני חתונה

הסכם ממון לפני נישואין נערך לרוב בגלל שתי סיבות עיקריות:

 

גיל בוגר

פעם, רוב המתחתנים היו מתחתנים בגיל צעיר ללא רכוש בעל חשיבות או נכסים, לכן לא היה צורך בהסכם כזה, כיום, יש המון זוגות אשר מתחתנים כאשר יש להם רכוש, חסכונות, נכסים, ניירות ערך ועוד. אנשים אלו רוצים להגן על הנכסים שהשיגו לפני החתונה.

 

סטטיסטיקות גבוהות לגירושין

אחוזי הגירושין בישראל הם גבוהים ביותר, והרבה אנשים מפחדים לסכן אתת העתיד הכלכלי שלהם במידה והיחסים שלהם עם בן הזוג ידרדרו למצב כזה.

 

בעלי עסקים

מעבר לסכומי כסף שיכולים להיות לרכוש כזה או אחר, אצל עסקים יש השפעות נוספות מו חלוקת מניות, כח על קבלת החלטות בעסק ועוד. בעלי עסקים רבים אינם רוצים שלבן הזוג תהיה השפעה כל כך גבוהה על העסק שהם בנו בעשר אצבעות, במידה והם יתגרשו.

 

מהן הדרישות להסכם

על ההסכם לעמוד בתנאים הבאים:

  • זהו הסכם בין בני זוג
  • ההסכם צריך להיערך בכתב
  • ההסכם צריך לקבל תוקף משפטי

 

איך הסכם ממון מקבל תוקף משפטי?

ההסכם צריך להיות מאושר על חדח בית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, בפני רשם הנישואים, זה נעשה על מנת לוודא כי זהו באמת רצונם של בני הזוג וכי החוזה נחתם בהסכמה מלאה וחופשית, וכי הם מבינים מה משמעות ההסכם, מה מטרותיו, תוצאתו והשלכותיו. לאחר שמתבצע האישור בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, ההסכם מקבל תוקף של פסק דין.

 

מה קורה כאשר אין הסכם ממון?

במידה וזוג התגרש כאשר אין בידיו הסכם ממון, חל עליהם ההסדר הקבוע בחוק יחסי ממון. החוק אומר כי כל הרכוש שנצבר על ידם במהלך שנות הנישואים יחשב כרכוש משותף יתחלק בין שניהם באופן שווה. הסכם ממון גובר על החוק, ויוצר חלופה אשר מאפשרת לשני הצדדים הסכם שיותר מתאים והוגן עבורם.

 

מה הסכם הממון כולל?

הסכמי ממון מכילים לרוב את שלושת הנושאים הבאים:

  1. רכוש קיים
  2. רכוש עתידי
  3. אופן חלוקת הרכוש המשותף בעת סיום הקשר

 

רכוש קיים

זהו הרכוש אר כל אחד מבני הזוג צבר לפני הנישואים או החיים המשותפים במקרה של ידועים בציבור.

 

רכוש עתידי

הרכוש אשר בני הזוג ירכשו בעתידם המשותף כבני זוג, במהלך חיי הנישואים או החיים המשותפים. בסעיף זה מקובל לחלק את הרכוש באופן שווה. ניתן לקבוע חריגים או לקבוע צורת חלוקה אחרת.

הסכם ממוןן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גמלת ילד נכה
עורך דין
גמלת ילד נכה – מה זה אומר?

בחברה של היום, חיוני להבטיח שילדים עם מוגבלות יקבלו את התמיכה הדרושה להם כדי לשגשג ולנהל חיים מספקים. אחת הדרכים המשמעותיות להשיג זאת היא באמצעות תוכניות גמלה לילד נכה. יוזמות

כלי רכב לאחר תאונה
עורך דין
תאונות דרכים של מפורסמים

אין ספק כי תאונות דרכים מהוות פגיעה הן בגוף והן בנפש, וכמובן כי גם ברכוש וברכב. כל תאונה באשר היא, דורשת בראש ובראשונה טיפול מקצועי וליווי על ידי עורך דין

תביעות רשלנות
עורך דין
מהם סיכויי ההצלחה בתביעות רשלנות?

במדינת ישראל יש מספר מקרים של רשלנות שניתן לתבוע בגינם. בכל אחד ממקרים אלה ישנם סיבות שונות ותנאים שונים לכך שהתביעה שהושגה אכן תתקבל וייפסקו בגינה פיצויים הולמים. במדריך שלפניכם

לב שבור
עורך דין
איך כדאי להיערך משפטית לקראת גירושין?

בדרך לקראת גירושין לפני קבלת החלטה כבדה כמו גירושין, יש המון רגשות, מחשבות והתלבטויות. הרבה לפני שחושבים על האופציות המשפטיות, הרבה זוגות מנסים לפתור, לגשר ולגשת לטיפול זוגי. הרבה פעמים