מה החשיבות של אפוסטיל למסמכים רפואיים: תיקים רפואיים, תעודות חיסונים וכו'?

מה זה בכלל אפוסטיל?

אפוסטיל זהו סוג של אימות מסמכים רשמי, שתפקידו הוא להעיד שחתימה שמאשרת מקוריות של מסמך או תעודה ציבורית היא אכן בתוקף, או שהמסמך אכן הונפק על ידי הגוף שנטען שהפיק אותה. עושים בכך שימוש במשפט הבין לאומי גם כדי לאשר סמכות של נוטריון במדינה שחותמת האפוסטיל שלה מוטבעת על גבי המסמך או התעודה.

מה זה אומר? שאם המדינה החתימה תעודה כל שהיא על ידי אפוסטיל התעודה הזו מקורית, נאמנה למקור, מסמכות רשמית, ומאושרת על ידי המדינה המחתימה. מקורו של האפוסטיל באמנת האג (1961) שעליה חתומה גם מדינת ישראל.

מה זה אפוסטיל

על אילו מסמכים חלה חובת החתמה באפוסטיל?

ישנם מספר סוגי תעודות שעליהם להיות מוחתמים וסוגים אלו משתנים כתלות בזהות הגוף הזר הדורש את המסמך והגוף הישראלי שמנפיק אותו. המדינות החתומות על האמנה המסדירה את המעמד החוקי של אזרחיהן בפני המדינות האחרות החתומות עליה, מכירות ברישום התעודות הללו במסדי הנתונים במדינה שכנגד, ומאידך מספקות אף הן שירות הדדי זהה. חותמת אפוסטיל בשוהם תאפשר לכם לקבל במהירות וביעילות אישורים על המסמכים הדרושים, למשל כחלק מתהליך לקבלת אזרחות זרה או הגירה, או פעילות עסקית בניכר, או שינוי סטטוס עבור אזרחי מדינות זרות אשר אינם מתגוררים במדינה שאל מוסדותיה הם פונים.

 

אילו תעודות צריכות להיות מוחתמות באפוסטיל?

כאמור, התעודות שאותן צריך להחתים בחותמת אפוסטיל הינן תעודות מדינה רשמיות שהחותמת באה להעיד על נכונותן ואמיתותן בפני הגוף הזר שמבקש אותן. בין אלה ניתן למצוא את התעודות הבאות:

– רישיון נהיגה

– תעודת לידה

– תעודת נישואים

– תעודת גירושים

– רישום אזרחות

– תמצית רישום רגילה או מורחבת (ממרשם האוכלוסין)

– רישיון מקצועי לעיסוק ברפואה או רוקחות

–  מרשמים ואישורים רפואיים, כגון פנקסי חיסונים, סיכומי טיפול ואסמכתאות.

 

חשיבות אפוסטיל למסמכים רפואיים

לאפוסטיל יש חשיבות רבה כשמדובר במסמכים רפואיים. כך למשל, אזרח ישראלי שטופל בידי רופא ישראלי ומעוניין בהמשך טיפול במדינה אליה הוא מהגר, נדרש לתרגם את המסמכים הרפואיים הישראליים לשפת מדינת היעד. זה יכול להיות כל התיק הרפואי שלו או מסמכים מסוימים כמו תעודות חיסונים או סיכומי טיפול ועוד.

יש להתחיל על ידי תרגום המסמכים על ידי מתרגם מוסמך, להחתים את המסמכים בידי משרד הבריאות הישראלי לאימות נכונותם ורישום הרופא החתום עליהם, ואז להחתים על ידי משרד החוץ בחותמת אפוסטיל כדי לקבל גושפנקא רשמית לאמיתות הזהות של מאשר נכונות המסמכים.

כל זאת כדי שיהיה למסמכים הרפואיים הללו תוקף משפטי רשמי במדינת היעד. כך במדינת היעד יכירו באמיתות החתימה של הרופא הישראלי כיוון שזו אומתה ואושרה כנדרש באמנת האג בידי הגופים המוסמכים לכך.

 

סיכום

למרות שהתהליך של האפוסטיל נראה מסובך ומייגע לכאורה, הוא הרבה יותר פשוט מאשר בעבר.  כיום התהליך הדרוש לצורך הנפקת מסמך רשמי רפואי או אחר, תרגומו לשפת היעד, אישור נוטריוני וחותמת אפוסטיל הינו קל יותר, קצר יותר ואף פשוט בהרבה עם ההתקדמות המטאורית בשיטות התקשורת והשילוח.

אפוסטיל למסמכים רפואיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוות דעת משפטית לשון הרע
עורך דין
מה זה לשון הרע באינטרנט

בעידן הדיגיטלי של היום, האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. זה חולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים, אוספים מידע ומביעים את עצמנו. עם זאת, לצד היתרונות הרבים שהוא מציע, האינטרנט

כמות הנכסים ונזילותם
עורך דין
כמה עולה שכר טרחה של עורך דין פשיטת רגל?

כאשר מנהלים תיקים של פשיטת רגל, לא אחת מדובר על תיקים מורכבים שכוללים בחשבון נושים רבים אשר יש סוגיות רבות יש להסדיר איתם טרם מסתיים ההליך. במקביל, ישנה הכנה מוקדמת

זוג יושב עם הגב אחד לשני
עורך דין
איך לעשות חלוקת רכוש לאחר גירושין

בניית חיים עם מישהו פירושו שיתוף אהבה, זיכרונות, ובנימה פחות סנטימנטלית, הרבה דברים. לכן כאשר מתקבלת ההחלטה להתגרש, תהליך הפרידה אינו פשוט כמו טריקת הדלת וירידה לשקיעה. במקום זאת, זה