מה הפיצוי על עיכוב טיסת פנים בישראל?

עיכוב טיסה יכול להתרחש כתוצאה מכוח עליון, תקלות, אובר בוקינג וכד'. הטיסות יכולות להתעכב לזמן קצר של שעתיים או לזמן ארוך של יותר מ-8 שעות ועל כך מגיע פיצוי, בין אם אלו טיסות חוץ ובין אם טיסות פנים. המאמר יפרט מה הפיצוי של עיכוב טיסות פנים בישראל.

 

עיכוב טיסות פנים

ההגדרה של טיסה פנימית היא טיסה שנקודת המוצא שלה בארץ כמו גם נקודת היעד הסופי שלה. למשל, טיסה לאילת מתל אביב או להיפך היא טיסה פנימית. ישנם מקרים בהם הטיסות הפנימיות מבוטלות ומקרים בהן הן מתעכבות. עיכוב בטיסה פנימית של 4 שעות ויותר יחייב את חברת התעופה לשלם פיצוי לנוסעים.

 

מהו סכום הפיצוי על עיכוב טיסות פנים?

על פי תקנות שירותי התעופה שעודכנו ב-2020 סכום הפיצוי בטיסה מתל אביב לאילת שמתעכבת, תזכה את הנוסע ב-260 ₪. למרות ששדה דוב כבר אינו קיים, החוק מורה לשלם פיצוי של 160 ₪ בעיכוב טיסה ממנו לעין יהב או ראש פינה. פיצוי בקווים אחרים בתוך הארץ יזכה את הנוסע ב-210 ₪. מדובר על סכומים המתעדכנים בכל שנה בינואר לפי השינויים במדד.

 

מתי לא תקבלו פיצוי על עיכוב טיסת פנים?

בדומה לטיסת חוץ, לא ניתן לקבל פיצוי על עיכוב טיסת פנים כאשר נמסרת לנוסע הודעה מראש של 14 יום לפני הטיסה המקורית או ניתנה טיסה חלופית והנוסע הגיע ליעדו בזמן. בנוסף, סיטואציות כמו מלחמה, שביתה, אסון טבע, מצב חירום כמו בתקופת הקורונה וכד', לא יזכה את הנוסע בפיצוי.

 

האם מקבלים שירותי מזון ושתיה בעיכוב טיסות פנים?

טיסת פנים שמתעכבת לפחות 4 שעות היא טיסה מבוטלת ועל אף שמדובר על מרחקים קצרים אך עם שיבוש תכניות כמו בתי מלון ואטרקציות, הפיצוי הוא קטן. למרות זאת עיכוב של שעתיים בטיסת פנים יזכה את הנוסעים בקבלת שובר למזון ושתיה וכמו כן סיוע בהתקשרות. במידה והטיסה התבטלה, הנוסע יוכל לתבוע כרטיס חלופי או לקבל החזר מלא של כרטיס הטיסה בנוסף לפיצוי שיקבל.

 

כיצד לתבוע את הפיצוי?

על פי חוק טיבי הפיצוי מוגדר בחוק ולכן חברת התעופה צריכה לשלם לנוסע את המגיע לו לאחר שהוא פונה אליה. יחד עם זאת, חברות התעופה מוצאות אמתלות שונות כדי לא לשלם לנוסעים את הפיצויים הנדרשים. סיטואציות כאלו קורות יותר כשמדובר על טיסות חוץ שהתשלום עליהן גבוה יותר.

במקרים כאלו יש להתאגד עם נוסעים אחרים ולהגיש תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה או לקבל ייעוץ מעורך דין דיני תעופה להגשת תביעה פרטית. עורך דין המומחה בתחום יסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם ולא להתמודד לבד עם חברת התעופה. לסיכום, אל תוותרו על הזכויות שלכם לקבלת פיצוי בטיסות חוץ ופנים.

עיכוב בטיסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם