מה זה חשבון בנק מוגבל ואיך פותרים את זה?

חשבון בנק מוגבל הוא סימון של הבנק לחשבונות שנחשבים בעייתיים. הסימון הזה יכול ליצור מצבים לא נעימים לבעל החשבון, שכן המידע על בעייתיות החשבון עובר לבנק ישראל ולגופים פיננסים אחרים, ועלול לפגוע ביכולת לבצע פעולות ולקבל אשראי. בכדי להבין מה המשמעות של חשבון בנק מוגבל ואיך ניתן להתמודד עם המצב הזה, ריכזנו מידע חשוב בנושא.

 

מה זה חשבון בנק מוגבל?

לבנק שלכם יש את האפשרות לסמן חשבונות בנק בעייתיים מבחינתו בסימון רשמי – זהו הסימון של חשבון בנק מוגבל. מדובר בסוג של הטבעת חותמת עליכם כלקוחות בעייתיים שלא עומדים בתנאים של הבנק. סימון החשבון יכול להתבצע אם במשך שנה חזרו 10 צ'קים או יותר מהחשבון שלכם, ובתנאי שבין צ'ק הראשון לאחרון יש לפחות 15 יום.

 

מה המשמעות של חשבון בנק מוגבל?

כאשר הבנק מסמן חשבונות מוגבלים הוא קודם כל חוסם את אמצעי התשלום שלכם – צ'קים, העברות בנקאיות, וכרטיסי אשראי. לרוב הבנק גם מבטל את מסגרת האשראי שלכם. במקרה כזה תיחסם האפשרות שלכם לנהל חיים תקינים ולשלם על כל ההוצאות השוטפות שלכם.

במקרה שאתם מנהלים עסק, לא תוכלו לשלם לספקים ועובדים וברוב המקרים הנושים ידרשו את חובם באופן מיידי. מצב כזה יכול להיות מכת מוות לעסק, וליצור מצבים מאוד קשים במשקי בית רבים. בנוסף, כאשר חשבון הבנק שלכם מסומן כמוגבל, המידע הזה עובר לבנק ישראל ולגופים פיננסיים אחרים, מה שיקשה עליכם לקבל אשראי בעתיד.

מה המשמעות של חשבון בנק מוגבל

איך אדע אם חשבון הבנק של עומד לפני הגבלה?

לפני שהבנק יגביל את חשבון הבנק שלכם, הוא מחויב לשלוח הודעה לאחר שחזרו כחמישה צ'קים. כך תדעו שאתם נמצאים בדרך להגבלת חשבון. גם אם ההתראה לא נמסרה לכם, ולכאורה לא ידעתם על המצב, הבנק יוכל להגביל את החשבון. כך שאם אתם יודעים שצ'קים שלכם חוזרים, או עלולים לחזור – כדאי לטפל במצב בהקדם.

 

האם חשבון בנק מוגבל בבנק אחד משפיע על חשבונות אחרים?

ההשפעה של חשבון בנק מוגבל בבנק אחד על חשבונות אחרים היא לא ישירה. כלומר, ברגע שהוגבל חשבון אחד זה לא אומר שמיידית יוגבל גם האחר. עם זאת, כאמור, סימון חשבון בנק מוגבל הוא מידע שנמסר לבנק ישראל ודרכו לכל הבנקים בישראל, ולכן גם הבנק האחר ידע על ההגבלה ויתכן שיתחיל הליכים כמו הגבלת מסגרת אשראי באופן עצמאי. תקופת ההגבלה של החשבון היא למשך שנה אחת, אבל בתום השנה נשאר הסימון שלכם כלקוחות שהייתה הגבלה בחשבונם בעבר.

 

מה אפשר לעשות כדי לפתור מצב של חשבון בנק מוגבל?

מרגע שקיבלתם התראה על הגבלת חשבון, יש לכם 20 ימים להגיש ערעור לבית המשפט. על הערעור לעמוד בתנאים מחמירים ולהיות בעל סיבה וטיעונים חזקים, לכן מומלץ מאוד להגיש ערעור על הגבלת חשבון בעזרת עורכי דין מקצועיים הבקיאים בתחום. אם הערעור יתקבל, לא יהיה כל סימון על החשבון ולכן חשוב לנסות לפתור את ההגבלה לפני שהיא נכנסת לתוקף.

 

סיכום

חשבון בנק מוגבל הוא מצב מאוד לא נעים של מגבלה משמעותית על היכולת שלכם לפעול במישור הפיננסי. כדאי לדעת ולהיות מעודכנים במצב הפיננסי שלכם בכל שלב, כדי לא להיות מופתעים ולגלות על ההגבלה כאשר היא כבר עובדה מוגמרת. בנוסף, ניתן לבצע פעולות מסוימות כמו ערעור לבית המשפט כדי להימנע מהסימון מראש, ובמקרים כאלה כדאי להיעזר במומחים ואנשי מקצוע.

מהו חשבון בנק מוגבל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עורך דין
הטרדה מינית על ידי פסיכולוג

טיפול פסיכולוגי נחשב לאחד הטיפולים הנפוצים ביותר במאה הנוכחית ולכן מלווה לא אחת בסיפורי הטרדה מינית על ידי פסיכולוג שניצל לרעה את מעמדו או שחצה את כל הקווים האדומים. אז

מנגל
עורך דין
מותר ואסור על האש בבית

מנהג העל האש הוא אחד המנהגים האהובים ביותר על הישראלים בפרט ועל אנשים ברחבי העולם בכלל. העל האש הוא אירוע מגבש, כיף, טעים וחברתי, ולכן רבים אוהבים לערוך אותו גם

סכסוכי שכנים
עורך דין
סוגים נפוצים של סכסוכי שכנים

סכסוכי שכנים הם תופעה נפוצה המתרחשת ברוב הקהילות. לעיתים קרובות, סכסוכים אלה נובעים מחוסר תקשורת או הבנה בין הצדדים. עם זאת, כאשר הם אינם נפתרים כהלכה, סכסוכים אלה יכולים להסלים