מה חשוב לברר כשבוחרים עורך דין מע"מ?

מס ערך מוסף (מע"מ) הוא מס בו כל עסקה בישראל מחויבת ובהתאם לשיעור הקבוע בחוק. דיני החוק הסבוכים וכן העובדה כי אי ציות לחוק המע"מ יכול להוביל לקנסות והליכים פליליים, מחייב שיהיה לצידכם עו"ד מע"מ מקצועי. הנה לפניכם הדברים שחשוב לברר כשבוחרים עורך דין מע"מ

 

מהו מס ערך מוסף?

מס ערך מוסך, המוכר יותר בשמו המקוצר – מע"מ, הוא מס אותו החוק מטיל על כל עסקה בישראל, החל ממתן שירותים ועד יבוא טובין, כשהוא ממסה את הערך המוסף (ההפרש בין מחיר המוצר לסך עלויות ייצור המוצר) בשלבי האספקה השונים.

כאשר אנחנו רוכשים מוצרים או שירותים מסוימים, אנחנו משלמים למוכר, בנוסף על עלות המוצר או השירות עצמם, גם מע"מ בשיעור הקבוע בחוק (כיום עומד על 17% ממחיר הרכישה), כאשר המוכר מעביר את המע"מ שנגבה אל רשות המיסים.

 

עורך דין מע"מ – קווים לדמותו

עורך דין מע"מ הוא עורך דין המתמחה בתחום המס העקיף בכלל ובדיני מס ערך מוסף בפרט, כשהוא עוסק בליווי, ייעוץ וטיפול בתיקים/שומות/ הליכים הנוגעים לנושאים שונים בתחום המע"מ, כפי שתוכלו למצוא אצל משה קריסי עו"ד מע"מ.

עורך דין מע"מ יסייע לכם בליווי וייעוץ עוד בשלבים הראשוניים של הדיונים במשרדי המע"מ ועד לשלבים מתקדמים יותר של חקירה תחת אזהרה וחשד לפלילים. היות ומדובר בתחום מיסוי עקיף, קיים קו הפרדה דק בין התחום האזרחי לתחום הפלילי, כך שחשוב לבחור עו"ד מע"מ מקצועי ומנוסה.

 

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין מע"מ

אי ציות לחוק המע"מ, דוגמת התחמקות מתשלום או ניסיונות להפחית בתשלום, יכול להוביל להליכים פליליים, הנעים בין קנסות (היכולים להגיע לסכום של יותר ממיליון ש"ח) לבין עונש מאסר בפועל (עד 7 שנות מאסר).

בשל כך ובשל העובדה כי חוקי המע"מ דורשים הבנה מעמיקה של לשון ומשמעות החוק, לא רק כדי להימנע מסנקציות ועונשים, אלא גם כדי לשלם בדיוק את חובת המס המוטלת עליכם ולא יותר מכך, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מע"מ מקצועי שילווה אתכם בכל ההתנהלות מול משרדי המע"מ.

 

פרמטרים חשובים אליהם יש לשים לב כשבוחרים עו"ד מע"מ

לאור החשיבות של הליווי המקצועי של עו"ד מע"מ, יש לבחור את עורך הדין בצורה מושכלת ואחראית ובעיקר להקפיד על כך שעורך הדין המיועד יהיה בעל התמחות ספציפית בדיני המע"מ ובעל ניסיון של מספר שנים לפחות.

בנוסף, מומלץ לוודא כי עורך הדין פועל בשיתוף פעולה עם משרדי רואי חשבון וכן יועצי מס, שיתוף פעולה שיעלה את הסיכויים שלכם לקבל הגנה משפטית מקיפה. כמו כן, המלצות מלקוחות אחרים, יכולים בהחלט לסייע לכם לוודא כי אכן מדובר בבחירה מיטבית.

 

לסיכום

מע"מ הוא מס בו מחויבת כל עסקה בישראל, כאשר אי ציות לחובת תשלום המס עלולה להגיע לקנסות ועונשי מאסר. לפיכך, חשוב שיהיה לצידכם עו"ד מע"מ מקצועי, אותו יש לבחור בהתאם להתמחות ספציפית בדיני המע"מ, שנות הניסיון, שיתוף הפעולה עם רואי חשבון ויועצי מס וכן בהתאם להמלצות של לקוחות אחרים.

מס ערך מוסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מיסים
עורך דין מיסים
3 סוגי עונשים על עבירות מס

היחס לעבירות מס במדינת ישראל הוא חמור ביותר, והמשפט הישראלי שם לו למטרה לנהוג ביד קשה בכל מי שנמצא אשם בעבירות אלו. עבירות המס מחולקות בדרך כלל לשתי קטגוריות, שההבדל