מה חשוב לדעת על נהיגה מונעת

נהיגה מונעת הינו קורס שכל נהג הצובר נקודות חובה חייב לבצע אותו על פי החוק ולא משנה מה גילו. מי שאינו מבצע את הקורס מסתכן בשלילת רישיון הנהיגה שלו. על נהיגה מונעת במאמר הבא.

 

כמה נקודות מחייבות נהיגה מונעת?

כאשר נהג צובר בין 12-22 נקודות על עבירות תנועה הוא מחויב לעבור קורס נהיגה בסיסי על מנת להתרענן בחוקים ובאכיפה על הכבישים. מדובר על אמצעי תיקון שהמטרה שלו ללמד את הנהגים לנהוג נכון, לשנן את התמרורים השונים, לזהות סימנים מקדימים ולנהוג בצורה בטוחה.

כאשר צוברים בין 24-36 נקודות יש לעבור קורס נהיגה מתקדם בו לומדים על הפעלת שיקול דעת, תמרורים, מהירות הנסיעה, שיטת הניקוד ועוד. בסיום שני הקורסים יש לעבור מבחנים.

ההבדל הוא שלאחר הקורס הבסיסי הנקודות יתאפסו אחרי שנתיים ולאחר הקורס המתקדם, הנקודות יתאפסו אחרי 4 שנים. עורך דין מקצועי כמו עורך דין תעבורה יערית אוליאל, יוכל לסייע לכם למחוק נקודות על מנת לא לצבור אותן ליותר מ-36 נקודות ולקבל שלילת רישיון ועל מנת להפחית את מספר הנקודות.

 

איך מוחקים נקודות?

ישנם מקרים בהם הנקודות נמחקות לבד ללא צורך בקורס נהיגה מונעת. למשל, עד 10 נקודות הן ימחקו לאחר שנתיים. כאמור, גם אם צוברים בין 12-22 נקודות ועוברים קורס נהיגה מונעת בסיסי, הנקודות יתאפסו לבד אחרי שנתיים וכל צבירת נקודות מעל זה תתאפס לבד אחרי 4 שנים.

עורך דין מיומן יכול להמיר את הנקודות בצורה אחרת. בכל מקרה, כשמקבלים את הדו"ח מומלץ לא לשלם אותו מייד כיוון שזוהי הודאה באשמה. יש להתייעץ עם עורך הדין ולפעול על פי הנחיותיו.

בהתאם לנסיבות ובהמלצתו של עורך הדין ניתן להישפט על הדו"ח ולהמיר אותו לאזהרה. מעבר לכך יכולות להיות טעויות בחישוב הנקודות מאחר והחישוב נעשה בצורה ממחשבת ולכן חייבים התערבות של עורך דין שיוציא אתכם מזה.

 

יש לכם זמן לקורס נהיגה מונעת?

חשוב לדעת שקורס נהיגה מונעת מחייב נוכחות של 80% מתוך 12 שעות לימוד המחולקות ל-2-3 מפגשי ערב אותם ניתן ללמוד באזורים שונים בארץ לאחר שנרשמים לקורס דרך רשת עמל או מרכז ישיבות בני עקיבא. בנוסף עלות הקורס היא 194 ₪.

אנשים שעובדים עד מאוחר או עסוקים בחיי המשפחה, עם ילדים קטנים, קשישים וכד' חייבים להגיע לקורס אם צברו את הנקודות לעיל גם אם אין להם זמן לכך. לפיכך, יש להתייעץ אם עורך דין לפני שמקבלים את הדין וכך למנוע בזבוז זמן מיותר.

 

באילו נסיבות ניתן לדחות נהיגה מונעת?

לסיכום, מי שקיבל את הדין יכול לדחות את הקורס רק במקרים כמו שירות צבאי, שהייה בבית כלא, שהייה בחו"ל עקב עבודה או לימודים, אשפוז במוסד בריאותי לאורך זמן וכד'.

נהיגה מוסחת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עורך דין תעבורה
מהן ההשלכות המשפטיות של פסילת רישיון

פסילת רישיון נהיגה מביאה עמה השלכות רבות כאשר העיקרית בהן היא כמובן היעדר הרישיון ויש שיאמרו העצמאות והנוחות לנסוע לכול מקום, אך חשוב שתדעו שיש לפסילת רישיון השפעות משפטיות רבות