4 מקרים שבהם תצטרכו להיעזר בעו"ד לשון הרע

המהירות והדרך שבה מידע מופץ ברשתות החברתיות כיום היא מדהימה. מאות אלפי קבוצות ווצאפ או טלגרם עוסקות בהעברת מידע לכמה שיותר אנשים וכמה שיותר מהר. אנשים עוסקים באופן מקצועי בפרסום פוסטים באינסטגרם או בפייסבוק לאלפי העוקבים שלהם. הכל מגיע לכל מקום נורא מהר. לכן, תביעות לשון הרע הולכות ומתרבות בשנים האחרונות.

עד השנים האחרונות, מרבית תביעות לשון הרע נגעו לפרסומים בעיתונות או בטלוויזיה – אפשרות שלא הייתה נגישה לרבים. כיום, כמעט כל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה, ולזכות לתפוצה רחבה וחשיפה אדירה. אז מתי צריך עוד לשון הרע? עורך דין המתמחה בתחום יכול לסייע לכם בלא מעט מקרים. הנה 4 מקרים בהם עורך דין לשון הרע יכול לעזור לכם.

 

אם פרסמו עליכם פוסט או סטורי פוגע

יש כמה דרכים להתמודד עם פרסום שפוגע בכם. החוק מגדיר מאוד בבירור מה היא פגיעה בגין לשון הרע. פסיקות בית המשפט מהשנים האחרונות מראות שגם פרסום בפוסט בפייסבוק ואפילו בסטורי – מרחיבות את החוק אפילו יותר.

למשל, אם הפוסט מבזה אתכם בגלל משהו שעשיתם (וזה לא משנה אם עשיתם אותו באמת או לא) – יכול להיות שיש לכם עילה לתביעה. עורך דין לשון הרע יוכל לעבור על המקרה שלכם, ולקבוע האם מדובר באמת בעבירה ברורה על החוק, המאפשרת צו למחיקת הפוסט וקבלת פיצויים.

 

אם פגעו בפרנסה שלכם באינטרנט

לא מעט אנשים לא מודעים לכך שהחיים שלהם בעולם "האמיתי", יכולים להיות מושפעים ממה שכותבים עליהם באינטרנט. לא רק בעלי עסקים ועצמאיים יכולים להיפגע מפוסטים תוקפניים, גם שכירים יכולים לגלות שמפטרים אותם בגלל פרסומים שליליים שנכתבו עליהם.

פגיעה בפרנסה היא אחת העילות הכי בסיסיות לתביעה בגין הפרת איסור לשון הרע. עורך דין לשון הרע ידע לזהות האם המקרה שלכם יתקבל מיד בבית המשפט, או שמדובר בסיטואציה יותר מורכבת.

 

אם פרסמתם משהו בתום לב

אם תובעים אתכם בגין הוצאת דיבה, לא בטוח שאתם אוטומטית בצד המפסיד. אם תוכלו להוכיח שהדברים שפרסמתם נכתבו בתום לב, ולא מתוך כוונה לפגוע באדם – תוכלו להפחית את סכום העונש ואפילו לבטל את התביעה כליל. עורך דין לשון הרע ידע להציג לבית המשפט כיצד מה שכתבתם יצא מהקשרו, ויוכל לסייע לכם בהגנה על זכויותיכם.

 

אם פרסמתם משהו שיש לציבור עניין בו

כל תביעת לשון הרע מהווה התנגשות בין הזכות לחופש הביטוי לבין הזכות לפרטיות. חופש הביטוי נועד לשמור על הציבור ועל הדמוקרטיה, ואם תצליחו להוכיח שדבריכם היוו עניין לציבור – תוכלו להגן על עצמכם. עורך דין לשון הרע יוכל להסביר לכם, ולבית המשפט, האם יש בדברים שכתבתם עניין לציבור.

 

סיכום

לסיכום, זה לא משנה אם אתם בצד התובע בצד הנתבע בתביעת לשון הרע – כולם צריכים עורך דין מומחה.

מאזניים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעת אובדן כושר עבודה
עריכת דין
תביעת אובדן כושר עבודה – האם יש לכם קייס?

בין אם מדובר במחלה קשה או תאונת דרכים מסוכנת – הנזקים שכל אחד מאיתנו עלול לחוות יכולים להוביל אותנו למצבים חמורים, כמו אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה הוא אחד

שוד מזויין
עריכת דין
מה ההבדל בין עבירות גניבה לבין עבירת שוד?

תפיסתם של חבורת גנבים שאירעה לאחרונה הובילה להד תקשורתי. נדמה כי כולם מסביב דיברו על עבירות גניבה שביצעו וגם על עבירות שוד. השיח הער גרם לציבור לתהות מה ההבדל בין

גנב
עריכת דין
מה העונש על גניבת רכבים

בישראל של ימינו, למרות שהרכבים עולים הרבה, כמעט לכל אחד יש רכב והאמת היא, שלחלק מהמשפחות יש יותר מרכב אחד. מה עושים כאשר גונבים מאיתנו רכב? ומה קובע החוק בנושא?

אין מקום לרשלנות רפואית
עריכת דין
רשלנות רפואית בעידן המודרני

כולנו רגילים לחשוב על הרופאים שלנו שהם אנשי מקצוע רציניים וטובים ולמען האמת, רובם אכן כאלה. עם זאת, אסור לנו לשכוח שגם הרופאים שלנו הם בסך הכול בני אדם וזה