מתי נצטרך ייפוי כוח מתמשך ולמה הוא חשוב?

ייפוי כוח הוא סוג של מסמך משפטי שחשוב שהיה לכם ליום שבו תצטרכו אותו. ייפוי כוח בעצם מאפשר לכם לשלוט על הפעילות שתיעשה בנכסים שלכם במידה ולא תוכלו לקבל את ההחלטות הנדרשות בכוחות עצמכם בגלל פציעה או מחלה. ייפוי כוח מתמשך הוא במידה רבה המשלים של צוואה כתובה בצורה נכונה. בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את ייפוי הכוח המתמשך. 

 

הורשת הנכסים על ידי צוואה

בכדי לדאוג לכך שהנכסים של אדם יחולקו לפי רצונו לאחר מותו, יש לערוך צוואה מפורטת שעומדת בדרישות החוק מצוואות. ישנן 4 דרכים שבהן ניתן לכתוב צוואה בישראל. הצוואה צריכה לכלול את פרטי המוריש והיורשים, חלוקת הנכסים הרצויה ותאריך וחתימה. במידה והצוואה נערכה כראוי, יש לפנות לרשם הצוואות לאחר הפטירה למען אישור הצוואה ולאחר מכן האישורים ישלחו באופן אוטומטי למוסדות הרלוונטיים.

 

ייפוי כוח מתמשך מול צוואה

צוואה מסדירה את חלוקת נכסי אדם לאחר שנפטר. אבל מה קורה כאשר אדם כבר לא מסוגל לקבל החלטות בנוגע לנכסיו או לענייניו האישיים והרפואיים כתוצאה מפציעה או ממחלה? ממש לצורך מקרים כאלה נוצר ייפוי הכוח המתמשך.

בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך האדם בעצם מחליט מה ייעשה בנכסים שלו, בענייניו האישיים ובטיפול הרפואי שיינתן לו במקרה שכזה. זאת על ידי מינוי מיופה כוח או מיופי כוח שעליהם תוטל הסמכות להחליט על הנכסים של המייפה.

 

מתי נזדקק לייפוי הכוח המתמשך ולמה?

ישנם מקרים רבים בהם נזדקק לעזרת ייפוי הכוח המתמשך. המשותף לכולם הוא שהאדם שערך את ייפוי הכוח המתמשך כבר לא יכול לקבל את ההחלטות בנוגע לחייו האישים וכספו  כתוצאה מפגיעה בריאותית או מנטלית.

המקרים הנפוצים ביותר של שימוש בייפוי כוח הם כאשר האדם שכתב אותו מזדקן וחולה וכבר לא נמצא בכשירות מנטלית, מכיוון שהוא סובל מדמנציה מסוג זה או אחר או מכיוון שהוא חולה מכדי לקבל החלטות בנכסים שלו. ישנם גם מקרים של שימוש בייפוי כוח מתמשך כתוצאה מתאונה או פציעה אחרת. במקרים כאלה האחריות לנכסים תוטל בידי מי שממונה על כך בייפוי הכוח המתמשך.

 

כתיבת ייפוי כוח מתמשך בצורה חוקית ונכונה

את ייפוי הכוח המתמשך יש לערוך לפני עורך דין שעבר הסמכה מטעם האפוטרופוס הכללי. עורך הדין מגיש לאחר מכן את הייפוי בצורה מקוונת לאפוטרופוס, ושם נבחנת הבקשה. במידה והיא מאושרת, מתקבלת על כך הודעה והייפוי תקף.

 

מתי יש צורך בייפוי כוח מתמשך – סיכום

בניגוד לצוואה שמחלקת את נכסי האדם לאחר שהוא נפטר, ייפוי כוח מתמשך מאפשר לו להחליט מה יהיה זה שיהיה אחראי על הנכסים וההחלטות האישיות והבריאותיות בחייו במקרה שהוא לא יהיה כשיר לעשות זאת. מקרים אלה נובעים בדרך כלל ממחלות או מפציעות חמורות.

ייפוי כוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
היריון ראשית
עורך דין
גירושין בהיריון

זוגות רבים מוצאים את עצמם בתהליכי גירושין מסיבות כאלה ואחרות. במקרים מסוימים, בני הזוג נמצאים במצב של היריון – מה שעשוי להביא לתהליכי גירושין מעט יותר מורכבים ומסובכים. ריכזנו עבורכם

הרעת תנאים
עורך דין
מה ניתן לעשות אם חוויתם הרעת תנאים?

כשכירים בישראל, יש לכם זכויות והגנות מסוימות שקבועות בחוק בכל הנוגע לתנאי העבודה שלכם. עם זאת, ייתכנו מצבים שבהם אתם עלולים להרגיש שתנאי העבודה שלכם נפגעו, ולא תהיו בטוחים באילו

רופא עייף בודד
עורך דין
רשלנות רפואית באבחון גידול במוחו של פעוט

כיצד ניתן לאבחן גידול במוח בכלל וגידול במוחו של פעוט בפרט ככל שעולה החשד לגידול במוח על תסמינים וסימנים מוכרים ומחשידים, על הרופא לשלוח את המטופל לאבחון שיאשש או ישלול

עברה פלילית
עורך דין
עבירות אלימות: מה בית המשפט חושב על זה?

עבירות אלימות הן מהעבירות הנפוצות ביותר המגיעות לדיון בבתי המשפט בישראל. עבירות אלימות יכולות לכלול תקיפה פיזית, אך גם איומים ותקיפה מילולית חמורה. כאשר בית המשפט דן בעבירת אלימות, ישנם