באילו מקרים ניתן לתבוע את משרד הביטחון? 

הלחימה שמתקיימת בגבולות ישראל בחודשים האחרונים הובילה להתעניינות רבה בקרב הציבור בכל הנוגע לתביעות נגד משרד הביטחון. שכן, מספר הפציעות בקרב חיילים ומשרתי כוחות הביטחון עלה באופן ניכר. יצאנו לבדוק את העניין, כדי לרכז את האינפורמציה במדריך אחד. הישארו כאן ותגלו אם המקרה שלכם כולל עילה לתביעה.

 

מהי הזכאות לתביעה?

כידוע, לא כל אחד יכול להגיש לתבוע את משרד הביטחון ולקבל פיצויים. סעיף 30 לחוק הנכים (שנקרא גם חוק שיקום ותגמולים) קובע שהתביעה יכולה לבוא לידי ביטוי מצד אנשי כוחות הביטחון וחיילים שנפצעו במהלך שירותם. אלה יכולים להגיש תביעה בגין אחת או יותר מהפגיעות הבאות:

  • פגיעה פיזית
  • פגיעה נפשית

אחוזי הנכות שייתנו בסופו של דבר יזכו את התובעים בתגמולים בהתאם להיקף הפציע או המחלה שממנה הם סובלים. ראוי לציין שההכרה כנכה צה"ל ניתנת רק ביום הליך ארוך שמצריך הגשת מסמכים לקצין התגמולים והגעה לוועדה רפואית במשרדי משרד הביטחון. בשלב זה אתם מכירים את המידע הבסיסי, כך שניתן להציג בפניכם את המקרים שמאפשרים הגשת תביעה.

 

מקרה ראשון – תביעה בגין נכות נפשית

חיילים רבים שלקחו חלק בלחימה הנוכחית יוכלו להעיד שהם היו עדים לאירועים טראומתיים במיוחד. אלה גרמו להם לפגיעה נפשית שמשפיעה באופן ניכר על ההתנהלות היום יומית. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי באמצעות התפתחות של סכיזופרניה, הפרעת דחק, OCD  ועוד. חשוב לציין שקבלת הפיצויים על נכות נפשית מצריכה הוכחה ברורה שתראה שיש קשר בין אירועים שאירעו במהלך השירות לבין המחלה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי תוך הסתייעות מצד עורך דין משרד הביטחון אלמגור שיסייע באיסוף הנתונים וילווה את החיילים שנפגעו לאורך כל התביעה.

 

מקרה שני – תביעה בעקבות פוסט טראומה

אי אפשר לעסוק במקרים שבהם ניתן לתבוע את משרד הביטחון, מבלי להציג את פוסט הטראומה שנחשבת לפגיעה נפשית נפוצה במיוחד. זו עשויה להתפרץ מסיבות שונות, לדוגמא:

  • מראות ותנאים קשים שאירעו בפעילות צבאית מורכבת
  • תקיפה מינית ועוד

 

מקרה שלישי – תביעה בעקבות גילוי של פריצת דיסק

לוחמים רבים סוחבים משקל רב על גבם לאורך זמן ממושך. תרחיש זה מוביל לא פעם לפגיעות אורטופדיות קשות שמלוות את החיילים למשך כל חייהם וגורמות לסבל רב. רופאים מתחום האורתופדיה יוכלו להעיד שהפגיעה הנפוצה ביותר בקרב חיילים ואנשי כוחות הביטחון היא פריצת דיסק. מי שחוו פגיעה מסוג זה, יכולים להגיש תביעה למשרד הביטחון ולהוכיח שיש קשר סיבתי בין הפציעה שאירעה להם לבין סחיבות של משא כבד שבוצעו במהלך השירות הצבאי.

 

מקרה רביעי – תביעה בעקבות התפתחות של טרשת נפוצה

סביר להניח ששמעתם בעבר על הטרשת הנפוצה, אך לא בטוח שידעתם שזו נחשבת למחלה נפוצה בקרב מי ששירתו בצבא הגנה לישראל. מדובר במחלה שפוגעת באופן ניכר במערכת העצבים המרכזית של הגוף, כך שהיא פוגעת באופן ניכר במערכת החיסונית. רופאים טוענים שהגורם העיקרי שמוביל להתפתחות המחלה הוא לחץ נפשי חריג (שידוע כתופעה שקורית לא פעם בקרב משרתים בצה"ל).

 

השורה התחתונה – אל תחכו, תגישו תביעה עוד היום!

עד כאן 4 המקרים הנפוצים שגורמים לחיילים ואנשי כוחות הביטחון לתבוע את משרד הביטחון. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים הנחוצים, כך שתצטרכו רק להשתמש בהם בחוכמה ולפנות לעורך דין שילווה אתכם מתחילת התביעה ועד רגע קבלת הפיצויים. נאחל בהזדמנות זו שתסיימו את ההליך בהקדם, כדי שתוכלו לקבל את הזכויות שמגיעות לכם תוך זמן קצר.

תביעות נגד משרד הביטחון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעות רשלנות
עורך דין
מהם סיכויי ההצלחה בתביעות רשלנות?

במדינת ישראל יש מספר מקרים של רשלנות שניתן לתבוע בגינם. בכל אחד ממקרים אלה ישנם סיבות שונות ותנאים שונים לכך שהתביעה שהושגה אכן תתקבל וייפסקו בגינה פיצויים הולמים. במדריך שלפניכם

רופא עייף בודד
עורך דין
רשלנות רפואית באבחון גידול במוחו של פעוט

כיצד ניתן לאבחן גידול במוח בכלל וגידול במוחו של פעוט בפרט ככל שעולה החשד לגידול במוח על תסמינים וסימנים מוכרים ומחשידים, על הרופא לשלוח את המטופל לאבחון שיאשש או ישלול

הרעת תנאים
עורך דין
מה ניתן לעשות אם חוויתם הרעת תנאים?

כשכירים בישראל, יש לכם זכויות והגנות מסוימות שקבועות בחוק בכל הנוגע לתנאי העבודה שלכם. עם זאת, ייתכנו מצבים שבהם אתם עלולים להרגיש שתנאי העבודה שלכם נפגעו, ולא תהיו בטוחים באילו

עורך דין
עורך דין
האם צריך עורך דין לוועד הבית?

בכל בניין מגורים משותף שמכיל יותר ממשפחה אחת, צריך להיות ועד בית. תפקידו של ועד הבית הם רבים ומגוונים, שכולם מתרכזים לניהול העניינים השוטפים של הבניין- החל מנקיונות, שיפוצים, קבלני