מהם סיכויי ההצלחה בתביעות רשלנות?

במדינת ישראל יש מספר מקרים של רשלנות שניתן לתבוע בגינם. בכל אחד ממקרים אלה ישנם סיבות שונות ותנאים שונים לכך שהתביעה שהושגה אכן תתקבל וייפסקו בגינה פיצויים הולמים. במדריך שלפניכם נפרט על מספר סוגי רשלנות שבגינן ניתן לתבוע, ומה סיכויי ההצלחה בתביעות מסוג זה? 

 

תביעות אזרחיות בגין רשלנות מסוגים שונים

במדינת ישראל החוק מאפשר לתבוע אדם פרטי או מוסד לשם קבלת פיצויים, כאשר אותו אדם או מוסד ביצעו את מה שמכונה בחוק עוולה כנגד התובע. חוק הנזיקין שמגדיר את כל העוולות בישראל, מחשיב גם רשלנות מסוגים שונים כעוולה שניתן לתבוע בגינה לשם קבלת פיצויים.

כמובן, בכדי לקבל פיצויים על עוולה מסוימת, יש להוכיח שעוולה זאת גרמה לנזק לאדם או לרכוש. חשוב לציין לפני שניכנס לפירוט של הרשלנויות השונות וסיכויי התביעה בהן – הסיכוי לזכות בתביעה נגזר מפרמטרים רבים שקשורים לכל הליך משפטי באופן פרטי, ולכן בכתבה נדבר על הסיכויים הממוצעים של תביעות אלה להתקבל.

 

הגשת תביעת עבודה בגין רשלנות מעסיק

למעסיקים במדינת ישראל יש חובות שונים כלפי המועסקים שלהם. בין שאר החובות שלהם, קיימת גם החובה לייצר סביבת עבודה בטוחה ברמה הפיזית והנפשית. מעסיק שלא עמד בחובה זאת, ביצע עוולה כלפי העובדים שלו, ולכן עומדת להם עילה לתביעת נזיקין.

יצירת סביבת עבודה בטוחה כוללת מתן הנחיות לעבודה בטוחה, מתן ציוד שמאפשר עבודה בטוחה, ונתינת משימות עבודה שלא מסכנות את העובד שעוסק בהן. באופן כללי אפשר להגיד שתביעות מהסוג הזה נוטות להתקבל לעיתים קרובות.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית של צוות רפואי

אי עמידה בסטנדרטים רפואיים מקובלים בעולם המערבי בעת מתן טיפול רפואי בטיפול עצמו או במצב הציוד הרפואי, נחשבת כעוולה שניתן לתבוע בגינה תביעה אזרחית. לשם קבלת פיצוי במקרים כאלה, יש להוכיח את קיומה של רשלנות מצד הצוות המטפל, את הנזק שקיים אצל המטופל ואת העובדה שהראשון גרם לשני.

באופן כללי אפשר להגיד שסיכויי ההצלחה של תביעות אלה הוא לא גבוה במיוחד וזאת ממגוון סיבות. אם אתם רוצים להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות בתביעת רשלנות רפואית, היכנסו לאתר https://www.df-law.co.il.

 

רשלנות של בעל מקום או מתחם

גם לבעל מתחם פרטי או ציבורי קיימות מספר חובות בהחזקת המקום, בעיקר כלפי המבקרים בו והבטיחות שלהם בעת הביקור והשימוש במקום. לדוגמא, מי שיש ברשותו מרכז קניות או קניון, עליו לדאוג שהמבקרים בו לא ייפצעו מבורות שנשארו בשטח בלי כיסוי ועלולים לגרום לפציעה חמורה. במקרה של רשלנות ברורה שגרמה לנזק כספי או גופני, עומדת לנפגע עילת תביעה בגין רשלנות.

 

תביעות רשלנות – סיכום

בישראל ניתן לתבוע גופים ואנשים במידה והם נהגו ברשלנות וגרמו בכך לפגיעה כספית או גופנית לנפגע. ישנן מספר רב של רשלנויות המוגדרות בחוק ובכתבה עברנו על 3 מתוכן.

תביעות רשלנות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנגל
עורך דין
מותר ואסור על האש בבית

מנהג העל האש הוא אחד המנהגים האהובים ביותר על הישראלים בפרט ועל אנשים ברחבי העולם בכלל. העל האש הוא אירוע מגבש, כיף, טעים וחברתי, ולכן רבים אוהבים לערוך אותו גם

כלי רכב לאחר תאונה
עורך דין
תאונות דרכים של מפורסמים

אין ספק כי תאונות דרכים מהוות פגיעה הן בגוף והן בנפש, וכמובן כי גם ברכוש וברכב. כל תאונה באשר היא, דורשת בראש ובראשונה טיפול מקצועי וליווי על ידי עורך דין