עבירות אונס ומעשים מגונים – מה אומר החוק?

היכרות עם העונשים הקבועים בחוק יכולה לעזור לייצר הרתעה נגד ביצוע סוגים שונים של עבירות אונס, מין ומעשים מגונים.

בנוסף, כדאי להכיר את תחומי ההתמחות של עורך דין בשביל לדעת עם מי להתייעץ

חוק העונשין הוא זה שקובע מהן עבירות אונס, מין ומעשים מגונים וכמובן גם מה העונש בגינן. בין היתר, מטרתו של החוק היא לקבוע רף ענישה מינימאלי על מנת לייצר הרתעה. בגלל שעבירות אונס ומעשים מגונים נחשבות חמורות מאוד, כך גם האופן שבו מתייחס אליהן חוק העונשין.

כל עבירה פלילית שבגינה יכול אדם לעמוד למשפט פלילי מסווגת לקטגוריות לפי חומרת העבירה. הקטגוריה הנוגעת לעבירות מין למשל כוללת בתוכה את כל העבירות הקשורות במין, לרבות מצב שבו אדם אחד פוגע באדם אחר נגד רצונו עם מעשים בעלי אופי מיני.

 

מהי עבירת המין הכי חמורה?

עבירת המין החמורה ביותר היא אונס, בין אם בוצעה על ידי גבר או על ידי אישה. לפי הסעיף הרלוונטי בחוק העונשין, העונש המרבי למי שהורשע בעבירת אינוס הוא של 16 שנות מאסר בפועל.

יתרה על כך, החוק קובע שבמקרים חמורים ניתן לקבוע עונש מאסר של 20 שנים – כמו למשל אם האונס בוצע בנערה שגילה נמוך מ-16, באיומי שימוש בנשק קר או חם, בליווי התעללות פיזית לפני או אחרי המקרה ובמקרים של אונס קבוצתי.

 

מהם מעשים מגונים?

סוג עבירה אחר שמוכר על פי חוק כעבירת מין הוא של מעשים מגונים. גם כאן יש מגוון מעשים בעלי אופי מיני ולכן העונש נקבע בכל מקרה לגופו. אבל מבחינת החוק, מעשה מגונה הוא מעשה שאינו בעילה – אך כן פעולה מינית שאינה בהסכמה הדדית ולשם גירוי, סיפוק או ביזוי.

העונשים בגין מעשים מגונים עשויים להגיע בנסיבות מסוימות עד 10 שנות מאסר בפועל. בין היתר, מטרת העונשים הללו היא לייצר הרתעה וכך למנוע מלכתחילה את הענישה.

 

עם מי מתייעצים לגבי עבירות אונס ומעשים מגונים?

מעורבות מוקדמת של עו"ד הטרדה מינית יכולה לסייע להתמודד גם עם אישומים חמורים יותר של עבירות אונס ומעשים מגונים. זה נכון שברף הענישה יש הבדל משמעותי בין הטרדה מינית לבין אינוס, בעילה בהסכמה או מעשים מגונים, אבל הדין הפלילי הוא זה שקובע בכל מקרה את אופי הדיון.

במילים אחרות, התייעצות עם עורך דין פלילי רלוונטית לכל סוג של עבירת מין. בשביל למצוא עורך דין כזה, צריך לברר מראש מה תחום המומחיות שלו ובכמה שנות ניסיון הוא מחזיק. לאחר מכן, יש מקום להיכנס אל עובי הקורה וליצור קשר עם עורך הדין כדי לתאם מולו פגישת היכרות אישית. בפגישה הזו כבר אפשר לבחון לעומק את פרטי המקרה ושלל הנסיבות שעל הפרק.

 

בית משפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אלעד שאול עורך דין עבירות מין
עורך דין הטרדה מינית
האם יש דרך להימנע מתביעות תקיפה מינית?

תקיפה מינית היא אחת מהעבירות החמורות בחוק הישראלי. אם לקחת חלק במעשה שעלול לסכן אותך בתביעה, יש לדעת כיצד ניתן להימנע מלהגיע לבית המשפט ולסבול מענישה חמורה. במאמר נבחן אם

הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
הטרדה מינית בישראל – הנתונים ל2022

הטרדות ותקיפות מיניות מהוות תופעות שפלות הראויות לכל גינוי. לצערנו, אפילו במדינה מערבית כמו ישראל, התופעות הללו עדיין לא מוגרו, והחברה הישראלית עוד לא הצליחה להוקיע אותן מתוכה. יחד עם