האם צריך עורך דין לוועד הבית?

בכל בניין מגורים משותף שמכיל יותר ממשפחה אחת, צריך להיות ועד בית. תפקידו של ועד הבית הם רבים ומגוונים, שכולם מתרכזים לניהול העניינים השוטפים של הבניין- החל מנקיונות, שיפוצים, קבלני עבודה ועוד. האם אנו צריכים עורך דין לועד הבית שלנו? אם כן- מדוע?

ועד הבית

ועד הבית הוא הגוף האחראי לייצג את כלל הדיירים בבניין המגורים. כשאומרים לייצג את כלל הדיירים, מתכוונים לכך שועד הבית יתעסק בכל המעטפת והנושאים הקשורים לניהול השוטף של הבניין בכל הנושאים- תמ"א, שיפוצי בניין, עובדי תחזוקה של הבניין, ניהול חוזים מול הקבלן ועוד.

בכל בניין מגורים משותף יש חובה על הקמת ועד הבית. ישנה מגבלה של עד 5 חברי ועד בכל בניין שהוא. הועד נבחר ברוב המקרים באסיפה שמבוצעת אחת לשנה בנוכחות כלל הדיירים. כל דייר רשאי להציג את עצמו כמועמד לראשות הועד. חשוב לציין שפעילות הועד מבוצעת ברוב המקרים בצורת התנדבות, משמע שהועד לא מקבל על כך שכר. בעקבות כך, לא ניתן לחייב אף אחד מהדיירים להיכנס לתפקיד הועד- אלא רק אם הוא מביע הסכמה ורצון.

תפקידיו של הועד הם רבים ומגוונים, וכחלק מתפקידיו הוא מנהל הכספים של הבניין (ממש כמו תפקיד הגזבר). הוא מחליט על גובה תשלום סמלי שמבוצע בדרך כלל אחת לחודש, ועם התקציב הזה הוא דואג לאחזקה השוטפת של הבניין- נקיון, חדר מדרגות, סידור גינה במידה וקיים וכו'.

אסור לחברי הועד בשום צורה שהיא לקחת את הכספים הללו למטרות אישיות- זוהי עבירה על החוק.

ישנם מקרים בודדים וחריגים בהם אף דייר לא רוצה לקחת חלק בתפקיד ועד הבית. במקרים שכאלה, דיירי הבניין פונים אל גורם חיצוני ומבקשים ממנו לעשות זאת בתשלום. לשכת המפקח על רישום המקרקעין היא הלשכה שאחראית על מקרים כאלה, והם דואגים להעביר מועמדים חיצוניים לתפקיד הועד.

צרור מפתחות

האם ועד הבית צריך עורך דין?

זוהי שאלה שהעסיקה לא מעט אנשים לאורך השנים. כיום, ניתן להגיד בפה מלא שהתשובה היא כן. מדוע דווקא היום? כיום, רוב הבניינים המשותפים מבצעים ביטוחים שונים על מנת לשמור על זכויותיהם הכלכליות במקרים של אסונות- החל מביטוח בניין משותף ועד ביטוח ועד בית.

ככלל, כאשר אנו מתעסקים בעולם הביטוחים, חשוב מאוד שיהיה בן אדם שמבין את הנושא באופן שוטף. חברות הביטוח השונות הן חברות חזקות עם משאבים רבים, ולכן ישנם מקרים שבהם ועד הבית לא יודע כיצד לפעול- במקרים שבהם הוא זכאי לפיצוי מסוים.

ביטוחים שונים כדוגמת ביטוח ועד בית הם ביטוחים שמטרתם לסייע לכם במקרים שבהם חל אסון כלשהו בשטח הבניין, וכך תוכלו להיות מוגנים ממש כמו ביטוח חיים או ביטוח בריאות.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי רכב לאחר תאונה
עורך דין
תאונות דרכים של מפורסמים

אין ספק כי תאונות דרכים מהוות פגיעה הן בגוף והן בנפש, וכמובן כי גם ברכוש וברכב. כל תאונה באשר היא, דורשת בראש ובראשונה טיפול מקצועי וליווי על ידי עורך דין

ביטול הסכם ממון בהסכמה ראשית
עורך דין
ביטול הסכם ממון בהסכמה – אפשרי

המטרה של הסכם מממון היא לחלק את הרכוש וכן את הנכסים בין בני הזוג במקרה שבו מחליטים על גירושין. לעיתים הפרידה והגירושין מתבצעים בצורה ראויה ומכבדת ולעיתים בני הזוג נגררים לויכוח

השפעת השמצה על מוניטין מקוון_ אסטרטגיות להגנה
עורך דין
השפעת השמצה על מוניטין מקוון: אסטרטגיות להגנה

השמצה – הצהרה שקרית הפוגעת במוניטין של אדם או ארגון, הפכה נפוצה יותר ויותר עם עליית האינטרנט ופלטפורמות המדיה החברתית. השמצה מקוונת מציבה אתגרים ייחודיים, שכן הצהרות כוזבות עלולות להתפשט