האם עורך דין תעבורה יכול לבטל נקודות ברישיון?

אחד העונשים החמורים ביותר שניתן לתת לנהגים בישראל כלל לא קשור לקנסות כספיים. מה שבאמת מרתיע את ציבור הנהגים, הוא רישום של נקודות תעבורה. רוב הדוחות המחולקים בארץ יגיעו עם נקודות תעבורה, כאשר צבירתן מוביל בהכרח לאמצעי תיקון שרשות הרישוי כופה על הנהג, ולעיתים גם לפסילת רישיון. במאמר זה נעסוק בשאלה- האם עורך דין תעבורה יכול לבטל נקודות תעבורה?

 

שיטת הנקודות

צבירת הנקודות נועדה בתכליתה להרתיע את אלה שאינם מתנהגים כשורה בכבישים, ועל מנת לצמצם עבירות על החוק ככל שניתן. הנקודות נצברות לתקופה של שנתיים בתור התחלה. ישנן מספר מדרגות הסלמה בשיטת נקודות התעבורה. צבירה מופרזת של נקודות תוביל בהכרח לשלילת הרישיון, תחילה באופן זמני ובמקרי קיצון גם באופן קבוע.

כמו כן, צבירה של כמות נקודות תעבורה עשויה להפנות את הנהג לבדיקות רפואיות. במידה ואכן נצברו לכם נקודות ובשאיפתכם לבטלן, ניתן לעשות זאת רק דרך בית המשפט, ורק בליווי עורך דין מנוסה ומקצועי, כמו עו"ד תעבורה אילון אורון.

 

עונשים בהתאם לנקודות

נהג שצבר 12 נקודות, אותן ניתן לצבור דרך ביצוע שתי עבירות בלבד, ייאלץ לעבור קורס ריענון נהיגה ורישיונו יהיה מותנה בביצוע מבחן. אם אדם הצליח לצבור 22 נקודות בתקופת זמן של שנתיים, התקופה של צבירת הנקודות מכפילה את עצמה ומגיעה ל4 שנים.

36 נקודות יובילו לשלילת הרישיון לשלושה חודשים, וצבירת 36 נקודות נוספות לאחר תקופת השלילה הזו, תגרום לשלילה לתשעה חודשים, כולל בדיקות רפואיות ומבחנים מעשיים ותיאורטיים.

 

תפקידו של עו"ד תעבורה

חשוב להבין שנוכחותו של עו"ד תעבורה ומעורבותו במקרה של ביטול נקודות היא בדרך כלל הדרך היחידה להביא לביטולן. ההתנהלות מול המשטרה ובתי המשפט בכל הקשור לדיני תעבורה היא מורכבת, הכוללת בירוקרטיה מפרכת וסחבת משפטית.

עו"ד תעבורה מקבל את כל חומר הראיות שנאסף על ידי המשטרה ושימש אותה ליצירת הדוח, עובד על איתור ליקויים ואי סדרים בדוח על מנת לערער את יסודותיו, ובסופו של דבר מסייע לנהג להגיע להסדר טיעון עם בית המשפט, לעיתים על ידי החלפת סעיף האישום המקורי באחד שאינו מצריך רישום נקודות תעבורה.

 

ביטול נקודות- גם בהיעדרו של הנהג

לעיתים, צירוף נסיבות מסוים הוא זה שמסבך את הנהג כמעט כמו העבירה עצמה. במקרים בהם הנהג ביקש להישפט אך לא התייצב, שילם את הקנס כדי לא להיות מחויב בריבית פיגורים, ניתן יהיה להוכיח כי האדם לא היה מודע שלצד הקנס יחויב בנקודות תעבורה.

על עורך הדין למצות את כל האפשרויות על מנת למנוע רישום נקודות או לבטל נקודות שנרשמו. לסיכומו של עניין, עו"ד תעבורה יכול לחלץ נהג מרישום נקודות תעבורה, כל עוד בוחרים בעורך דין מנוסה ובקיא במקרה ובתחום.

רישיון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה
מה חשוב לדעת על נהיגה מונעת

נהיגה מונעת הינו קורס שכל נהג הצובר נקודות חובה חייב לבצע אותו על פי החוק ולא משנה מה גילו. מי שאינו מבצע את הקורס מסתכן בשלילת רישיון הנהיגה שלו. על

פטיש
עורך דין תעבורה
מהן ההשלכות המשפטיות של פסילת רישיון

פסילת רישיון נהיגה מביאה עמה השלכות רבות כאשר העיקרית בהן היא כמובן היעדר הרישיון ויש שיאמרו העצמאות והנוחות לנסוע לכול מקום, אך חשוב שתדעו שיש לפסילת רישיון השפעות משפטיות רבות