עיכוב הליכים בהוצאה לפועל: מהי המשמעות, ואיך מבצעים זאת?

המשמעות של בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל היא שניתן להפסיק באופן זמני את כל ההליכים בתיק.

במאמר הבא נסביר איך מבצעים את זה, מה ההבדל בין עיכוב הליכים לבין השהיית הליך הוצאה לפועל וכמובן גם עם מי כדאי להתייעץ

בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל היא אחד הכלים העיקריים שעומדים לרשות אזרחים שרוצים להגן על עצמם ולהתכונן בהתאם. מבחינה פרקטית, המשמעות המיידית של בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל היא הפסקה זמנית של כל ההליכים המתבצעים. לשם השוואה, השהיית הליך מפסיקה באופן זמני רק הליך מסוים בתיק – בעוד עיכוב הליכים בהוצאה לפועל מפסיק את כל ההליכים. יתרה על כך, קיימים מקרים שבהם הליכים מעוכבים אוטומטית וללא צורך בהגשת בקשה.

 

איך בודקים האם ניתן לבצע עיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

התייעצות עם עורך דין חיים מזור יכולה להיות צעד ראשון בכיוון הנכון. המעורבות של עורך דין מקצועי מאוד חשובה, כי היא מאפשרת לבחון את הנסיבות שעל הפרק ולהתנהל בהתאם מול הגופים השונים. ספציפית במקרים של הוצאה לפועל למשל, המשמעות היא שאפשר להתייעץ עם עורך דין מקצועי גם בשביל לרכז את השאלות הנפוצות תחת קורת גג אחת – אך גם על מנת להגיש מסמכים ולבצע פעילות אופרטיבית שיש לה ערך מעשי.

 

מה כולל התהליך של עיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

החלק הבירוקרטי של עיכוב הליכים בהוצאה לפועל מתבצע על פי הנחיות ברורות של משרד המשפטים. גם בהקשר הזה צריך לציין את היתרונות של התייעצות עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו, על אף שיש כמובן עוד מספר שיקולים על הפרק. בראש ובראשונה, מאוד חשוב לנסח בקשה מנומקת ולצרף אליה את רמת העיכוב המבוקשת.

 

מה ההבדל בין רמות של עיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

היכרות עם רמת הבדלים בין עיכוב הליכים בהוצאה לפועל היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. כך לדוגמא על מגישי הבקשה לציין האם הם מעוניינים לעכב את כל ההליכים וההגבלות בתיק, האם הם רוצים לעכב את כל ההליכים וההגבלות נגד חייב מסוים בתיק בלבד או שמא הם מעוניינים לעכב את כל ההליכים או הגבלה מסוג מסוים נגד החייב – בציון סוגי הליכים מתוך רשימה סגורה. כמו כן, אפשרות אחרת היא להגיש בקשה לעיכוב הליך ביצוע בודד ואף לבקש לעכב עניין שקשור לעיקול משכורת.

 

המלצות לבקשות עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

ניתן לבקש עיכוב הליכים בהוצאה לפועל ללא הגבלת זמן או ללא מועד ידוע מראש. מטבע הדברים, בקשה כזו תדרוש ביסוס משמעותי יותר ותחייב מעורבות של עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. לבסוף, כדאי לדעת שכל עיכוב של הליך עיקול צד ג' – כאשר נרשם עיקול – אינו מבטל את העיקול.

 

מאזניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין הוצאה לפועל
עורך דין הוצאה לפועל
מהו שכר הטרחה של עורך דין הוצאה לפועל?

אנשים רבים שמוצאים את עצמם במצב בו הם לא מקבלים את הכסף שחייבים להם, פונים אל עורך דין הוצאה לפועל, על מנת שיסייע להם בדרך משפטית להחזיר את החוב. כמו