האם יש הבדל בין פשיטת רגל לחדלות פרעון?

לאחרונה מצאנו את עצמנו מלווים חבר קרוב שעובר הליך של פשיטת רגל. הדבר הוביל לכך שנחשפנו לרשימה ארוכה של מושגים משפטיים שלא יצא לנו להכיר עד היום. גילינו שיש לנו אפס ידע בכל הנוגע לתחום, והדבר, איך לומר? גרם לנו להבין שהגיע הזמן להעמיק בנושא ולהעשיר את הידע הכללי שלנו. כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מהידע הזה, החלטנו לסכם את כל הממצאים במדריך אחד. הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא:

 

 הסבר קצר אודות אופן איסוף הנתונים

במהלך הליך איסוף הנתונים, גילינו מושגים חדשים שלא שמענו עליהם עד היום. יחד עם זאת, הגענו למסקנה שאנחנו לא מצליחים להבחין בהבדל בין פשיטת רגל לחדלות פרעון. כדי לבדוק את ההבדל בין השניים, ניגשנו אל הספרייה העירונית שנמצאת בקרבת מקום העבודה שלנו והתחלנו לפתוח ולקרוא ספרי משפטים עדכניים. כך שראוי לציין כי המידע שיפורט בפניכם בשורות הבאות הוא מידע מעודכן ביותר, שהוצא מהספרות המקצועית העדכנית ביותר.

 

רקע אודות הליך פשיטת רגל

עד לא מזמן (לקראת סוף שנת 2020), כל חייב שמצא את עצמו בקושי כלכלי כבד ברמה שהוא לא יכול היה להחזיר את החובות שלו אל הנושים בשום צורה, נאלץ להודיע בפני כל כי הוא פושט את הרגל. החייב היה פונה אל עורך דין חדלות פירעון YML ומתחיל בהליך של פשיטת רגל שנועד כדי לפטור את החייב מהחזר החובות שצבר עם השנים. המטרה הסופית היא, להביא למכירה של נכסים כדי להשיב בסופו של דבר את הכסף לנושים. החל מחודש ספטמבר לשנת 2020 הליך פשיטת רגל קיבל שם חדש – חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי.

 

אז מה ההבדל בין השניים?

אחרי שהתגלה לנו שהמושג "פשיטת רגל" השתנה, הבנו מדוע אנחנו לא מכירים את המושג "חדלות פרעון" – פשוט בגלל שהוא חדש יחסית. החוק החדש מביא עמו אווירה חיובית, מכיוון שהוא עוסק בשיקום כלכלי. הליך פשיטת הרגל לעומת זאת, היה מבוסס על אווירה שלילית שעוסקת בעיקר בענישה של החייב שלא שילם את החובות שלו לנושים. כך שאפשר לומר, שאלו שלקחו חלק בהליך פשיטת הרגל בעבר, סבלו מהליך מסורבל והיום, הם יכולים לחוות את החוק החדש שמקצר את ההליך באופן משמעותי. כך שניתן לומר שההבדל בין השניים נוגע בתחומים הבאים:

  • פנייה חיובית לעומת פנייה שלילית אל החייב
  • הליך מהיר ומוגבל בזמן לעומת הליך ארוך ומייגע
  • הליך עם פחות נטל בירוקרטי לעומת הליך עם נטל בירוקרטי

 

כמה מילים לסיום

כעת, גם אתם השכלתם בכל הנוגע להבדלים בין פשיטת רגל לחדלות פרעון, שמסתבר שקיימים כאלו. רגע לפני שנסיים את המדריך, חשוב לנו לציין בפניכם המלצה – אם אתם נמצאים בהליך של חדלות פרעון, פנו אל עורך דין לקבלת סיוע.

מראה כיסים ריקים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם