2 צעדים לקיום צוואה בדרך הפשוטה ביותר

צוואה היא כלי משפטי שבו אפשר להשתמש בכדי להחליט על חלוקת הנכסים והכספים של כותב הצוואה לאחר פטירתו. צוואה שנערכה ונחתמה בצורה חוקית, תגרום בדרך כלל לתהליך חלוקת העיזבון להיות פשוט למדי. במידה והגעתם למצב שבו יש ברשותכם צוואה והגיע הזמן להוציאה לפועל – להלן  2 צעדים שיעזרו לכם לקיימה בפשטות 

 

כתיבת צוואה בצורה חוקית ונכונה בישראל

לכתיבת צוואה בישראל יש מספר כללים שעמידה בהם תגרום לה להיות חוקית ולצאת לפועל בסופו של דבר. כללים אלה נמצאים בחוק הירושות של מדינת ישראל. בחוק זה מפורטות ארבע דרכים בהן ניתן לערוך צוואה, בכתב או בעל פה. הדרך המומלצת ביותר לעריכת צוואה היא על ידי עורך דין שהוא גם נוטריון. עורך הדין שיש לו התמחות בתחום הצוואות, יכול לערוך את הצוואה ולחתום עליה בתור נוטריון. כתיבת צוואה בדרך זאת תגרום לכך שההוצאה שלה לפועל תהיה פשוטה ככל האפשר. אם יש לכם צורך בעריכת צוואה, עו"ד גיא קמרי הוא עורך דין עם התמחות בתחום.

 

הגשת צו קיום צוואה/ירושה לרשם לענייני ירושה

צו קיום צוואה הוא בעצם אישור ששולח הרשם לענייני ירושות לכל הגופים הרלוונטיים. בצו זה יש פירוט של הנכסים של הנפטר ולמי הם שייכים כעת בהתאם להוראות בצוואה. צו זה הוא הדרך להוציא לפועל את הצוואה שנכתבה על ידי הנפטר. במקרים בהם הנפטר לא הותיר אחריו צוואה, יש לפנות לרשם הירושות בכדי לקבל צו קיום ירושה. צו זה מורה לגופים השונים שברשותם הנכסים או הרישום של הנכסים, להעביר אותם ליורשים בירושה על פי דין.

ניתן להגיש בקשה לצו לרשם הירושות בשתי דרכים – פיזית או מקוונת. שליחת הבקשה בצורה פיזית מצריכה צירוף של מסמכים רבים מסוגים שונים. כמו כן, האישור לבקשה זאת לוקח זמן רב יותר, ולכן מומלץ לעשות שימוש בשליחת הבקשה באופן מקוון. שליחת הבקשה באופן מקוון יכולה להיעשות על ידי עורך דין מייצג או על ידי אחד מהיורשים. במקרה שאחד היורשים מגיש את הבקשה, עליו לצרף אליה את הצוואה שעבורה נשלחת הבקשה לצו קיום. במידה ועורך הדין המייצג הוא זה ששולח את הבקשה, עליו לצרף אליה גם ייפוי כוח חתום על ידי מגיש הבקשה לצו.

 

דרכים לקיום צוואה  – סיכום

בכדי להוציא לפועל צוואה שנערכה ונחתמה כחוק, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. במקרים בהם אין צוואה, יש להגיש בקשה דומה לצו קיום ירושה, שלפיו הירושה תחולק לפי חוק הירושות של ישראל. ניתן להגיש את הבקשה לצו בצורה מקוונת או פיזית. הגשת הבקשה בצורה מקוונת כוללת צירוף של הצוואה בלבד, במידה ואין נסיבות חריגות שמצריכות צירוף של מסמכים נוספים.

קיום צוואה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם