מהו שכר הטרחה של עורך דין הוצאה לפועל?

אנשים רבים שמוצאים את עצמם במצב בו הם לא מקבלים את הכסף שחייבים להם, פונים אל עורך דין הוצאה לפועל, על מנת שיסייע להם בדרך משפטית להחזיר את החוב. כמו עורכי דין אחרים, גם עו"ד הוצאה לפועל גובים שכר טרחה. במאמר הבא נסביר מהו שכר הטרחה של עורך דין הוצאה לפועל. 

 

עורך דין הוצאה לפעול

קיימים עורכי דין רבים, שמומחים בתחומי התמחות שונים ומגוונים. עורך דין הוצאה לפועל הוא עורך דין שמתמחה בניהול הליכים שונים מול הוצאה לפועל. בין היתר, הוא מסוגל לעזור לנושים שרוצים לגבות חוב ממי שהוגדר על ידי בית המשפט כחייב להם. במקרים רבים, החייב לא מחזיר את החוב מסיבות כאלו ואחרות.

מבחינת הנושה, הוא עשוי שלא להתחשב בשיקולים, ברצונות או באילוצים של החייב. כדי לגבות את החוב בצורה חוקית, הוא זקוק להתערבות של הוצאה לפועל, המקדמת את גביית החוב בתור רשות מטעם המדינה. תוכלו לקרוא עוד על כך באתר https://origilatadv.co.il.

 

פעולות שונות

הוצאה לפעול מאפשרת גבייה של החוב באמצעות הפעלת לחצים שונים על החייב. להוצאה לפעול יש סמכויות שונות, כך שהיא יכולה לבצע פעולות שונות נגד החייב. עורך דין הוצאה לפעול יכול לסייע לכם להתנהל מול אותה הרשות, שכן היא לא מבצעת סתם כך ומשום מקום פעולות נגד החייב.

 

שכר טרחה א'

כמו לשאר עורכי הדין, גם כאשר אתם עובדים עם עורך דין הוצאה לפועל, אתם תצטרכו לשלם לו שכר טרחה. שכר טרחה של עורכי הדין הללו מחולק לשכר טרחה א' ולשכר טרחה ב'. שכר טרחה א' הוא שכר הטרחה שיש לשלם לעורך הדין מיד עם פתיחת התיק בהוצאה לפועל.

 

שכר טרחה ב'

שכר טרחה ב' הוא הסוג השני של שכר הטרחה שמשלם הלקוח לעורך דינו שעוסק בהוצאה לפעול. שכר טרחה ב' הוא שכר הטרחה שמשולם לאחר הגבייה הראשונה. ברגע שמתבצעת גבייה, רק אז יש לשלם את שכר הטרחה השני.

 

כללי לשכת עורכי הדין

שכטר טרחה בין עורכי דין יכול להשתנות. אתם יכולים למצוא את עצמכם משלמים יותר לעורך דין מיומן ומנוסה, או פחות לעורך דין צעיר שצובר ניסיון. בכל אופן, תוכלו לעיין במחירון של לשכת עורכי הדין, שמשתנה אך כולל ממוצע מחירים.

 

פתיחת תיק

ישנם עוד עלויות ותשלומים שעשויים לשלם לעורך דין הוצאה לפעול. התשלומים הללו הם לא תשלומים של שכר טרחה. למשל, אם עורך הדין פתוח תיק, הוא יכול לגבות מהלקוח שלו אחוז מסוים מעלות פתיחת התיק.

 

אגרות נוספות

באופן כללי, כאשר מדברים על עבודה מול הוצאה לפועל, על עורך הדין לבצע פעולות מסוימות ושונות. חלק מהפעולות הללו כוללים תשלום של אגרה. עורך הדין זכאי לקבל תשלום עבור פעולות שונות הכוללות תשלום אגרה.

עורך דין הוצאה לפועל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם