3 סיבות לפנות לעורך דין ליקויי בנייה

עברתם לגור בבית חלומותיכם אבל מהר מאוד גיליתם ליקויים מטרידים? אתם ממש לא היחידים. מחקר שנערך בישראל קובע שבכל בית או דירה שנמסרו מקבלן, קיים לפחות ליקוי בנייה אחד, ובדרך כלל אף יותר מזה. את הליקויים המוכרים והנפוצים, ניתן לחלק לשלוש קבוצות: ליקויי בנייה בטיחותיים, ליקויי בנייה אסתטיים, וליקויי בנייה שפוגעים באיכות החיים של הדיירים. נבדוק באילו מקרים מגיע הטיפול בליקויי בנייה עד כדי הגשת תביעה בעזרת עורך דין לליקויי בנייה.

 

מה הם ליקויי בנייה?

למעשה, כל הבדל בין הבית או הדירה שהייתם אמורים לקבל, לבית או לדירה שקיבלתם הוא ליקוי בנייה – כל פגם וכל טעות שפוגעים בבית, בערך הבית, במראה הבית ובבטיחות וההנאה של המשתמשים בו הוא ליקוי בנייה. לליקויי בנייה יש גורמים שונים: לעתים מדובר על תוצאה של עבודה לא מקצועית דיה, אי התחשבות באקלים, בנייה בניגוד להיתר או להוראות או שימוש בחומרים לא מתאימים.

אם המצב מצריך, לדעתכם ולהרגשתכם, הגשת תביעה כנגד הקבלן, כדאי לפנות לעורך דין לליקויי בנייה בשלב המוקדם ביותר האפשרי, כדי שהוא יוכל לסייע לכם באיתור וזיהוי של ליקויי בנייה שונים ובהערכת חומרתם.

ליקויי בנייה

ליקויי בנייה בטיחותיים

את ליקויי הבנייה נהוג לחלק לשלוש קבוצות – הקבוצה הראשונה היא ליקויי בנייה בטיחותיים. זוהי הסיבה הראשונה והחשובה ביותר לפנות אל עורך דין ליקוי בנייה. ליקויי בנייה בטיחותיים הם כל ליקוי בנייה שעלול להגיע לדרגה שבה הוא מסכן את בריאותם או את חייהם של הדיירים או המשתמשים בדירה.

ליקויי בנייה בטיחותיים יכולים גם להיות נסתרים ולכן כדאי מאוד לערוך בבית סיור עם עורך דין ליקויי בנייה כדי שלא תפספסו ליקוי משמעותי כמו בעיה ביסודות או במערכות החשמל רק משום שהיא איננה חשופה וברורה.

 

ליקויי בנייה אסתטיים

ליקוי בנייה אסתטיים הם סיבה נוספת לפנות לעורך דין ליקויי בנייה. נכון שליקויי בנייה כאלה אינם מעמידים את הדיירים בסכנה של פציעה או מוות אבל הם משפיעים ללא ספק על מידת ההנאה של בעלי הבית, לגרום לעוגמת נפש וכמובן, גם לפגוע בערך של הבית. ליקויי בנייה אסתטיים הם לרוב ליקויים נראים שניתן לזהות בקלות אבל עורך דין לליקויי בנייה יידע לייעץ לכם או להביא מומחה שיידע לזהות גם ליקויים לא ברורים מאליהם, כמו שימוש בחומר לא מתאים או אי התאמה בין תוכנית הבנייה לבנייה בפועל.

 

ליקויי בנייה שמשפיעים על איכות החיים

הסיבה השלישית לפנות לעורך דין ליקויי בנייה היא ליקויים שעלולים להשפיע לרעה על איכות החיים של המשתמשים ושל המתגוררים בבית. ליקויי בנייה כאלה נחשפים לעתים רק לאחר מעבר אל הבית או שימוש בו לזמן מה.

לכן, אם אינכם בטוחים בבטיחות ובשלמות של המבנה, רצוי לפנות למומחים כדי לזהות ליקויים שעלולים להפוך, עם הזמן גם לליקויים בטיחותיים. בין הליקויים האלה אפשר למנות ליקויים במערכות המיזוג והאוורור, ליקויים בפעולתה התקינה של מערכת החשמל, ליקויים שקשורים לאיטום הבית ועוד.

עורך דין ליקויי בניה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין לענייני ירושה
עריכת דין
מתי מומלץ לתכנן ירושה מול עורך דין?

בדיני הירושה במשפט הישראלי נקבע כי העיזבון של נפטר יחולק ליורשים ולכל אדם אשר מוזכר בצוואה בהתאם לכתוב בה ובהעדר צוואה הוא יחולק בין היורשים החוקיים. צוואה אינה חייבת להיכתב

מחשבון
עריכת דין
האם פטור ממס הכנסה הוא לכל החיים?

במהלך החיים אנו נתקלים לעיתים באתגרים פיזיים ונפשיים המקשים עלינו מאוד. למשל – תאונת דרכים, אבחון מחלה כרונית ופציעה בתאונת עבודה. בעת התמודדות עם אתגר קשה שכזה, יכולת ההתפרנסות שלנו

עיכוב בטיסה
עריכת דין
מה הפיצוי על עיכוב טיסת פנים בישראל?

עיכוב טיסה יכול להתרחש כתוצאה מכוח עליון, תקלות, אובר בוקינג וכד'. הטיסות יכולות להתעכב לזמן קצר של שעתיים או לזמן ארוך של יותר מ-8 שעות ועל כך מגיע פיצוי, בין