תחילת בנייה ללא התר בנייה – מה החוק אומר

בין אם אתם מעוניינים לבנות בית פרטי, דירה או הרחבה לבית, אתם תצטרכו היתרי בנייה.

יחד עם זאת, ישנם שינויים מסוימים בתהליכי בנייה אשר אינם מצריכים אישור.

ללא האישור, אתם תוכלו להתחיל לבנות אבל ישנו הסיכוי הסביר שתצטרכו לעצור באמצע בכדי לקבל היתרים.

בעוד ששיפוצים קטנים בבית אינם מצריכים היתרי בנייה, הרחבות בתים ושיפוצים מורכבים עשויים להצריך את ההיתר הנדרש. פלוני אשר בונה ללא היתרי בנייה רלוונטיים עובר על החוק, מה שצפוי להוביל להסתבכות כזו או אחרת. על פי החוק בישראל, בכדי להקים מבנה או לשנות מבנה על קרקע, יש צורך לקבל את ההיתרים ממוסדות התכנון של אותו מבנה. המאמר הבא בחסות ג'י אס מערכות אבטחה.

 

מה צריך לעשות בכדי לקבל היתרי בנייה?

רגע לפני שמקבלים את היתרי הבנייה, במקביל גם צריך לקבל את האישור מהמתגוררים באזור בו השינוי מתבצע. במילים אחרות, את אישור השכנים ותושבי האזור. על פי החוק, יהיה עליכם לפרסם בעיתונות או על גבי שלט את העובדה שאתם מתכוננים לבצע שינוי בקרקע.

יהיה עליכם בשלב זה להמתין ולצפות התנגדויות לבנייה. באם לא יהיו התנגדויות לתהליך הבנייה, הרי שתוכלו להתקדם עם הבנייה ולבנות את מה שתכננתם. תוכלו גם לפרסם את תוכניות הבנייה שלכם באמצעות דואר רשום, בלוחות מודעות בשכונה בה המבנה נמצא וכו'.

 

האם ניתן לבנות גם ללא היתרי בנייה? מה החוק אומר?

כל עוד אתם מוצאים דרך ליידע את התושבים באזור על הבנייה, החוק מאפשר לכם לעדכן בצורה הזאת. אם מסיבה כזו או אחרת צצות התנגדויות, הרי שתוכלו גם לערער על אותן התנגדויות אצל הגורמים הרלוונטיים. יחד עם מה שציינו כאן, חשוב לזכור כי במקרים מסוימים גם ניתן לקבל פטור להיתרי בנייה.

למשל, אם אתם מתכננים לבנות באמצעות חומרי בנייה קלה. בנייה קלה הלכה ונהפכה ליותר ויותר פופולארית בשנים האחרונות. אם אתם שואלים מומחים בעולם הבנייה והשיפוצים, הם יגידו לכם שאחוז גבוה מהבנייה בימינו היא באמצעות בנייה קלה.

 

בנייה קלה לא מצריכה היתרי בנייה?

עם בניה קלה אתם תוכלו לא רק לבנות מחסנים, אלא גם לבנות יחידות דיור שלמות. ניתן אפילו להרחיב יחידות דיור קיימות ולבנות עבורן מרפסות. במקרים אלו של שימוש בחומרי אלומיניום ועץ, אתם תוכלו לבנות מבלי שיהיה צורך לעדכן אף אחד ברשויות.

אגב, חלק נכבד מהצימרים בצפון הארץ בנויים בבנייה קלה גם כן. בכל מקרה שבו אתם צריכים לבנות ואמורים לקבל היתרי בנייה, אנחנו ממליצים לכם להמתין עד קבלת ההיתרים הרלוונטיים. בסופו של דבר, יהיה חשוב לעשות כל מה שניתן בכדי לא להסתבך עם החוק. מעדיפים לבנות בבנייה קלה? אפשר להבין אתכם. רק שימו לב, במקרים מסוימים העלויות עשויות להיות כמעט זהות לבנייה בבטון. חשוב לקבל מספר הצעו מחיר מקבלנים.

 

ספרים ופטיש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעת אובדן כושר עבודה
עריכת דין
תביעת אובדן כושר עבודה – האם יש לכם קייס?

בין אם מדובר במחלה קשה או תאונת דרכים מסוכנת – הנזקים שכל אחד מאיתנו עלול לחוות יכולים להוביל אותנו למצבים חמורים, כמו אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה הוא אחד

כיצד מגישים בקשה למינוי בורר
עריכת דין
כיצד מגישים בקשה למינוי בורר?

תהליך הבוררות הוא הליך פופולרי ואהוד, שמהווה תחליף מצוין ויעיל לתביעה בבית המשפט. תהליך הבוררות הוא הליך בו בורר מוסמך, מהווה צד שלישי ואובייקטיבי במחלוקת בין שני צדדים. מינוי הבורר

עבירות זנות
עריכת דין
מהי עבירת סרסרות?

בחברה של היום, דיונים על עבירות זנות ותפקיד הסרסרות נתקלים לא פעם במחלוקת ובדעות מעורבות. אמנם הנושא עשוי להיות רגיש, אך חיוני להתייחס ולהבין את המורכבות סביב נושא זה. בבלוג

עורך דין לענייני ירושה
עריכת דין
מתי מומלץ לתכנן ירושה מול עורך דין?

בדיני הירושה במשפט הישראלי נקבע כי העיזבון של נפטר יחולק ליורשים ולכל אדם אשר מוזכר בצוואה בהתאם לכתוב בה ובהעדר צוואה הוא יחולק בין היורשים החוקיים. צוואה אינה חייבת להיכתב