צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל? אתם זכאים לקבלה של אזרחות פורטוגלית

הקהילה של יהדות פורטוגל היוותה את אחת הקהילות הגדולות ביותר באירופה, עד אשר גורשה. תיקון עוול היסטורי אשר נעשה בשנים האחרונות מאפשר לצאצאים של אנוסי פורטוגל כמו גם ספרד לקבל אזרחות ודרכון פורטוגלי.

זכאות לדרכון אירופי – בעבור יהודים אשר הם צאצאי פורטוגל וספרד

פורטוגל היא אחת המדינות המבוקשות ביותר למגורים ולביקור, זאת לאור שפע של אתרים היסטוריים, תנאי מחייה זולים כמו גם עשרות מקומות בילוי ותעסוקה. יחד עם זאת, פורטוגל היסטוריה נחשבת מאז המאה הקודמת לאחת התקופות האפלות בתולדות היבשת, וזאת לאור הפרעות אשר התרחשו במדינה וגרמו לעזיבה המונית של מיליוני ילדים. בשנת 1449 התרחשו פרעות  נגד יהודי פורטוגל, אשר התגוררו בעיר הבירה ליסבון. הפרעות כללו הטבלה של יהודים לחיק הנצרות, כמו גם לקיחה של כספים, חטיפת ילדים יהודים ומעשי ביזה נוראיים בעסקים של יהודים. בנוסף, ישנם דיווחים על רצח של יהודים על אדמות פורטוגל כתוצאה מהפרעות הללו, למעשה, הקהילה היהודית אשר שכנה בפורטוגל נחשבה לאחת הקהילות הגדולות ביותר ביבשת אירופה, אולם לאחר הפרעות שהתרחשו במדינה רבים מהיהודים נמלטו למרוקו, תוניס, אלג'יר, סוריה, לבנון, עיראק כמו גם עגן הים התיכון ובמדינות אירופה נוספות. בנוסף, חלק מהיהודים דיווחו לרשויות כי הם נוצרים בכדי להמשיך לחיות במדינה, ועל כן ע"פ ההערכות כיום ישנם מיליוני ישראלים אשר הם צאצאים של מגורשי פורטוגל וספרד.

טביעת אצבע

תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית

פורטוגל נחשבת כיום למדינה בה תהליך הוצאה של דרכון פורטוגלי הוא הקל ביותר, וזאת לאור העובדה כי ממשלת פורטוגל החליטה לתקן עוול היסטורי ולאפשר ליהודים אשר הם ללא עבר פלילי ואשר הוכיחו כי הם צאצאים של אנוסי פורטוגל וספרד, לקבל אזרחות פורטוגלית. מאז עבר התיקון לחוק בשנת 2015, בו התאפשר לצאצאים כמו גם לילדים ובני זוג של צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל את האזרחות גם הם אינם ממוצא פורטוגלי או ספרדי, אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה, כאשר כיום ע"פ ההערכות מדי שבוע מוגשות לרשויות בפורטוגל מאות בקשות. אולם, חשוב לזכור כי אם אתם חלק מצאצאי ספרד ופורטוגל, עליכם להוכיח זאת על מול הרשויות באמצעות מסמכים רבים אשר מאששים את הטענה, כמו גם ע"י הגשה של אילן יוחסין אשר מפרט את הקשרים המשפחתיים, כמו גם להוסיף תעודת יושר מהמשטרה. חשוב לציין כי כלל המסמכים הללו צריכים להיות מתורגמים לפורטוגזית, וכן חתומים ע"י נוטריון אשר מאשש כי כל הפרטים הרשומים אכן נכונים. על מנת לבצע את התהליך באופן אפקטיבי, מומלץ לקחת אשר היא מנוסה בתחום ויודעת להעניק מעטפת אישית לכל אורך התהליך, כך שתוכלו להיות בטוחים כי אתם תלוו ע"י אנשי מקצוע אשר יקצרו בעבורכם את התהליך.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם