איך מגישים תביעת ביטוח חיים ב3 שלבים פשוטים

אנחנו רוכשים ביטוחים שונים בציפייה לקבל את מלוא תגמולי הביטוח במקרים קטסטרופליים כמו מחלה, נכות או מוות. במקרה של תביעת ביטוח חיים מדובר בהליך מורכב, הן נפשית והן בירוקרטית, הדורש היכרות מעמיקה בדרכי ההתנהלות עם חברות הביטוח. אז כיצד מגישים תביעת ביטוח חיים?

 

ביטוח חיים

כיום קיימים ביטוחים רבים ומגוונים בשלל תחומים ונושאים כמו ביטוח רכב, ביטוח דירה, בריאות וחיים, שמטרתם לפצות או לשפות את הלקוח בגין נזק, שגבולותיו נקבעו בחוזה מוסכם בין הלקוח לחברת הביטוח, תמורת תשלומי פרמיה חודשיים בהתאם.

בשונה משאר הביטוחים, ביטוח חיים נועד להבטיח את עתידם הכלכלי של בני משפחת המבוטח במקרי קיצון של נכות קשה או חלילה, מוות.

במידה ומדובר במקרה של תאונה או מחלה, הרי שעל פי סעיף פוליסת ביטוח החיים, מגיע למבוטח אובדן כושר עבודה ואילו במקרה מוות, יקבלו בני המשפחה תשלום חד פעמי או קצבה חודשית, לפי הנקוב בפוליסה.

 

הזכות לפיצוי

כאשר קורה האירוע הביטוחי, קמה למבוטח ו/או מוטביו הנקובים בפוליסה, הזכות לקבלת הפיצויים בהתאם למסלול הפיצויים הנבחר על ידי בעל הפוליסה ועבורו שולמו תגמולי הביטוח במשך הזמן.

היות ומדובר במקרה קטסטרופלי, הרי שהמבוטח עצמו בפרט ובני המשפחה בכלל טרודים סביב המצב החדש אליו נקלעו ויצטרכו להתרגל.

אך כמו במקרים רבים אחרים, כדי לקבל כסף מחברת הביטוח עליכם לעבור תהליכים בירוקרטיים והגשת טפסים. לחברות הביטוח ניסיון רב ומטרה די ברורה לדחות את תביעות הביטוח המוגשות לפתחיהן ולכן, כאשר רוצים להגיש תביעת ביטוח חיים, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי דוגמת עורך דין שי סולטן, המכיר את דרכי ההתנהלות והגשת התביעות מול חברות הביטוח, בכדי להוציא פיצוי מקסימלי.

 

הגשת תביעת ביטוח חיים

כפי שהזכרנו, את התהליך הבירוקרטי הנלווה למטרתכם לקבל את כספי הפיצויים המגיעים לכם כדין, רצוי שילווה עורך דין מקצועי. אך בכדי לסבר את האוזן, ריכזנו עבורכם 3 שלבים פשוטים בהגשת תביעה לביטוח חיים.

לפני הגשת התביעה מומלץ לקרוא את הפוליסה- אם לא טרחתם לעשות זאת עד עכשיו, אז בקרות המקרה הביטוחי כדאי שתעיינו בספרוני הפוליסה הנלווים למסמך הפוליסה עצמו, שמרכז בדרך כלל את הכיסויים המרכזיים. עיינו בסעיפים ובחריגים וכך תקבלו תמונה כללית על מצבכם ואפשרויות הפיצוי המגיעות לכם.

בשלב הראשון, עליכם להכין את מספר תעודת הזהות של המבוטח  ותיאור מפורט ככל האפשר של נסיבות האירוע, כולל תעודת פטירה או סיכום מחלה. את הפרטים יש להעביר לחברה המבטחת.

בשלב השני, חברת הביטוח תפתח אצלה תביעה ותעדכן אתכם במסמכים הנדרשים להשלמה לצורך בירור וטיפול בתביעה. בדרך כלל יצוין במסמכים פרטי איש קשר, הנקרא בשפה הביטוחית "מיישב תביעות".

בשלב השלישי, לאחר הגשת כלל המסמכים, חברת הביטוח תיצור איתך קשר בנוגע לזכאותך לתגמולים או אי זכאותך. כדאי לזכור, כי גם אם נמסר לך כי אינך זכאי לתגמולים, תמיד ניתן לערער ולהיעזר בעורך דין מקצועי.

 

פטיש תביעה - דוגמה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש מעץ - אילוסטרציה לתביעה
תביעות
איך מגישים תביעת סיעוד?

ביטוח סיעודי מעניק לרוב האנשים את הביטחון בידיעה, שכאשר יגיעו לגיל זקנה, או כאשר יזדקקו ביום מן הימים לעזרה סיעודית, יוכלו לחיות בכבוד ולקבל את מה שהם צריכים, בלי ליפול