איך מגישים תביעת סיעוד?

ביטוח סיעודי מעניק לרוב האנשים את הביטחון בידיעה, שכאשר יגיעו לגיל זקנה, או כאשר יזדקקו ביום מן הימים לעזרה סיעודית, יוכלו לחיות בכבוד ולקבל את מה שהם צריכים, בלי ליפול נטל על בני המשפחה.

יחד עם זאת, למרבה הצער, אין זה דבר נדיר, להידחות על ידי חברת הביטוח אחרי שנים של תשלומי פרמיה, גם כאשר המבוטחים מגיעים למצב סיעודי.

תחושת התסכול היא מובנת, אך אם תקדישו רגע לקרוא את המאמר הבא, ייתכן שלא תצטרכו לעמוד במצב כזה בעתיד.

 

דוחים ואז בודקים

כמו גופים רבים אחרים, גם חברות הביטוח נוקטות בשיטת מצליח. בשיטהה זו, דוחים כל פנייה לקבלת פיצויים, גם אם היא מוצדקת, כדי להגדיל את הסיכוי שהמבוטח יוותר והכסף ישאר בחברה.

משום כך, מבוטחים צריכים להראות עקביות ועקשנות, כדי לקבל את הפיצויים וזו רק ההתחלה.

כדי להוכיח זכאות לפיצויים מחברת הביטוח עבור מבוטח סיעודי, יש לעבור מבחן תלות. זהו מבחן שבודק את מידת העצמאות, או התלות של המבוטח באחרים, לצורך ביצוע פעולות יומיומיות פשוטות יחסית, כמו להתלבש, להתרחץ, לקום ולשבת ועוד.

ה"בוחנים" הם רופאים מומחים אשר תפקידם לקבוע את מידת העצמאות והתלות של המבוטח, כתנאי לקבלת דמי סיעוד המגיעים לו.

 

למה רוב המבוטחים לא מקבלים את מה שמגיע להם?

פנייה לחברות ביטוח כרוכה לרוב בבירוקרטיה מתישה ושוחקת, אשר יכולה להרפות בקלות את ידיהם של מבוטחים ובני משפחותיהם, גם אם יש להם עילה מוצדקת לתביעה.

בנוסף, רוב המבוטחים לא מבינים את המערכת ואת כללי המשחק ולכן לא פונים להגשת ערעור, או תביעה משפטית, גם כאשר הסיכויים נוטים לטובתם.

משום כך, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעת ביטוח סיעודי, מומלץ להיעזר מראשית הדרך בעורך דין מתאים, שיש לו ניסיון, מיומנות והיכרות טובה עם תחום תביעות הביטוח בכלל ועם תביעות סיעוד בפרט.

עבודה מול עורך דין מתאים יכולה לשפר באופן דרמטי את הסיכויים שלכם להצלחה, להפחית את מידת החרדה והתסכול ולהביא לכך שתוכלו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם לפי החוק ובהתאם לשנים ארוכות של תשלום קבוע לחברות הביטוח.

 

תביעת סיעוד למבוטח שנפטר

לעיתים קרובות המשפחה אינה פנויה לטפל בתביעת סיעוד כאשר היא מקדישה את כל זמנה ומרצה לטפל בבן משפחה סיעודי.

גם חוסר ידע לגבי זכויות המבוטח ובני משפחתו מביאים פעמים רבות לכדי אי מימוש הזכויות ולכן, גם 3 שנים לאחר פטירת המבוטח, אפשר עדיין להגיש תביעת סיעוד נגד חברת הביטוח.

 

לסיכום

הגשת תביעת סיעוד היא צעד חיוני למימוש זכויות המבוטח, להקלה על ההוצאות הכספיות הצפויות לו ולבני משפחתו ולשמירה על אורח חיים מכבד וראוי, בימים קשים.

לכן, חשוב לפנות לעורך דין מתאים לצורך טיפול בתביעה, אשר יכול להגדיל באופן דרמטי את הסיכוי שלכם לנצח בתביעה ולקבל את מה שמגיע לכם.

למידע נוסף לחצו: ddlaw.co.il.

 

פטיש מעץ עם ספר השבעה של בית המשפט - תמונה להמחשה

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שטרות ומטבעות
תביעות
חישוב פיצויי פיטורין

פיטורים הם הליך לא נעים שעלול לעורר בקרב העובדים המפוטרים קשיים ומורכבויות רבות ביניהם פגיעה בתחושת הביטחון, ביכולת המיידית לכלכל את עצמם וקושי למצוא מקור פרנסה חדש. מסיבה זאת קיימים

לחץ דם
תביעות
תאונות עבודה

כולנו רגילים לעבוד שעות נוספות ולמרות שהיינו מעדיפים לבלות את חיינו בחופשה אחת ארוכה, ברור לנו שהעבודה חשובה לנו. היא לא רק מאפשרת לנו לממן כל דבר שנעשה בחיים אלא